تلاش پلیاستیشن برای ورود گسترده به ایاسپورت؛ سونی Repeat.gg را خرید
پلیاستیشن قصد دارد که به سرمایهگذاریهای خود در زمینهی ایاسپورت یا همان ورزشهای الکترونیک ادامه دهد و برای گسترش این هدف پلتفرم تکنولوژی Repeat.gg را تصاحب کرده است.
Repeat.gg میزبان مسابقاتی قهرمانی است که بهگونهای طراحی شدهاند که ایاسپورت را دسترسپذیرتر کنند. این پلتفرم نحوه عملکرد بازیکنان در بازیها را ردیابی میکند و به آنها امکان میدهد بدون نیاز به آنلاین بودن همزمان در مسابقات شرکت کنند. این شرکت میزبان بیش از ۱۰۰ هزار مسابقه چندجانبه یا همان تورنمنت بوده و تا به امروز بیش از ۲.۳ میلیون شرکتکننده در تورنمنتهای آن شرکت کردهاند.
استیون رابرتز (Steven Roberts)، نایبرئیس بازیهای رقابتی در شرکت سرگرمیهای تعاملی سونی دربارهی این موضوع توضیح میدهد: «در پلیاستیشن، چشمانداز ما برای ورزشهای الکترونیکی همیشه دربارهی شکستن موانع برای گیمرها برای رقابت در همه سطوح بوده است. با کمک همدیگر در کنار تیم بااستعداد Repeat.gg، ما هیجانزدهایم تا راههای بیشتری را برای درگیر کردن بازیکنان در بازیهای رقابتی کشف کنیم و عمق پیشنهادهای خود را در زمینههای بازیهای ایاسپورت گسترش دهیم. این فقط شروع ماجراجویی ما است و ما قصد داریم در آینده بهروزرسانیهای بیشتری را با جامعهی طرفداران خود در این زمینه به اشتراک بگذاریم.»
آرون فلچر (Aaron Fletcher)، مدیرعامل Repeat.gg، در رابطه با این اتفاق اضافه کرد: «Repeat.gg بهمنظور توانایی در ایجاد قالبهای جدیدی از مسابقات طراحی شده است که ورود در آنها آسان است و مقیاس آن شامل میلیونهای بازیکن میشود. ما خوشحالیم که به تیم پلیاستیشن ملحق شویم و با هم کار کنیم تا تنوع تجربههای مسابقاتی را که گیمرها میتوانند از آن لذت ببرند، صرف نظر از سطح مهارتشان، افزایش دهیم.»
Repeat.gg اعلام کرد که به ارائه مسابقات بازیها روی پلتفرمهایی به غیر از پلیاستیشن از جمله موبایل، کامپیوترهای شخصی و سایر کنسولها ادامه خواهد داد. پلیاستیشن اخیراً علاقه شدیدی به ایاسپورت نشان داده و به نظر میرسد که برنامههای زیادی را در رابطه با آن در سر میپروراند و امید زیادی به آیندهی آن دارد. در مارس سال گذشته، شرکت سرگرمیهای تعاملی سونی اعلام کرد که بزرگترین مسابقات بازیهای مبارزهای یعنی مسابقات Evo تصاحب کرده است. حالا با خرید Repeat.gg حضور سونی در این زمینه قدرتمند از گذشته شده است.
آنها همچنین میزبان مسابقات پلیاستیشن بودهاند که شامل ۳۰ بازی بوده و در بیش از ۷۰ کشور برگزار شده است. سال گذشته، بازیکنان بیش از ۵ میلیون دلار جایزه در ۸ هزار مسابقه به دست آوردند که ۵۰ هزار بازیکن در آن برندهی جوایز مختلف شدند. آنها همچنین قصد دارند امسال میزبان بیش از ۸ هزار مسابقه باشند و در حال حاضر ۷ میلیون شرکتکننده برای آن ثبتنام کرده است.
منبع: GameIndustry.biz