پلاتینیوم گیمز: بازیهایمان از این پس آنلاین و سرویسمحور خواهند بود
یکی از بنیانگذاران استودیوی پلاتینیوم گیمز (PlatinumGames) با نام آتسوشی اینابا که اخیرا به عنوان مدیر عامل این شرکت انتخاب شده است، در مصاحبهی اخیر خود با مجلهی فامیتسو، در مورد موقعیت شغلی جدید خود و برنامههای این شرکت برای آینده صحبت کرد.
در این مصاحبه، به نظر میرسد که اینابا تمرکز بیشتری روی بازیهای سرویس محور داشته است. او بیان کرده که مایل است در مقایسه با بازیهایی مانند بایونتا که بازیکنان در آنها محتوا را برای یک بار تجربه میکنند، این استودیو بازیهایی را بسازد که برای مدت طولانیتری بتوان از آنها لذت برد. او همچنین به پروژهی جیجی (GG) اثر هیدکی کامیا در رابطه با تمایلش برای ایجاد بازیهایی متفاوتتر از گذشته اشاره کرد. او در مورد این بازی گفت:
پروژهی جیجی هنوز در مرحلهی آزمایشهای اولیه است، بنابراین نمیتوانم چیز زیادی در مورد آن به شما بگویم. با این حال وقتی نوبت به تولید بازی در آینده برسد، میخواهیم روی ساخت بازیهایی متفاوتتر از گذشته تمرکز کنیم. من میخواهم روی خلق بازیهایی تمرکز کنم که بتوان از آنها برای مدت طولانیتری لذت برد.
او در ادامه افزود:
البته ما دوست داریم بازیهای کوچک اما باکیفیت مانند Sol Cresta بسازیم. همچنین بازیهایی مانند بایونتا که در آنها میتوانید با گذراندن مراحلی باکیفیت از تمام کردن آنها لذت ببرید.
با این حال، پروژههایی که در تلاش هستیم برای آینده تولید کنیم، از نظر ساختار متفاوت خواهند بود. با توجه به تغییراتی که در بازار طی پنج سال آینده ایجاد شده، فکر میکنم که انجام این کار برای ما کاملا ضروری خواهد بود. متاسفم که اینقدر با ابهام صحبت میکنم، اما فکر میکنم این تنها چیزی است که در حال حاضر میتوانم به شما بگویم.
گفتنی است که پروژهی جیجی، اولین اثری است که کاملا متعلق به پلاتینیوم گیمز است. این یک بازی اکشن با یک قهرمان غولپیکر است که پس از بازیهای Viewtiful Joe و The Wonderful 101 به عنوان اوج این سهگانهی ابرقهرمانی هیدکی کامیا توصیف شده است. از طرفی کامیا اکنون معاون رئیس استودیو محسوب میشود.
پلاتینیوم گیمز در گذشته همچنین تأیید کرده بود که شعبهی توکیوی آن در سال ۲۰۲۰ به این دلیل تاسیس شده تا در راستای تمایل این شرکت را برای تولید بازیهای سرویس محور عمل کند. این استودیو اولین بازی MMO خود را با نام Babylon’s Fall با همکاری کمپانی اسکوئر انیکس در سال جاری میلادی منتشر خواهد کرد.
آخرین اظهارات اینابا به طور بالقوه نشان از از میزان تعهدی است که این شرکت قصد دارد روی بازیهای سرویس محور بگذارد. اینابا اعلام کرد که پلاتینیوم گیمز در حال حاضر حدود ۳۰۰ کارمند در استودیوهای اوزاکا و توکیو دارد اما او مایل است که این تعداد به بیش از ۵۰۰ نفر افزایش یابد تا با جاهطلبیهای خود برای شرکت مطابقت داشته باشد. او همچنین در پاسخ به سوالی در مورد مدیریت این شرکت بیان کرد که مایل است در عناوین بزرگتر و منحصربهفردتر ریسک بیشتری بکند. او در این باره گفت:
مدیر عامل سابق پایه و اساس شرکت را بنا کرد، اما من دوست دارم به ریشههای پلاتینیوم گیمز برگردم. اگر دیگر نتوانیم بازیهای متفاوت و جدیدی تولید کنیم، پس دلیلی برای وجود ما وجود ندارد و اگر این اتفاق بیفتد، فکر میکنم بهتر است شرکت را منحل کنیم، هر چقدر هم که سودآور باشد. من میخواهم به ریشهها برگردیم و بازیهای جدیدی را در مقیاس بزرگتر و به شیوهای نابتر بسازیم.
در گذشته حتی اگر میخواستیم آیپی جدید خودمان را بسازیم، انجام این کار دشوار بود و حتی اگر میتوانستیم آن را بسازیم، در مقیاسی بسیار کوچک و در حد بازیهای مستقل بود. در آینده من میخواهم از شر همهی اینها خلاص شوم و از ایدههایی که داریم، بازیهای بزرگتری بسازم و حداقل در این مورد موفق شوم.
اینابا در نهایت بیان کرد:
من میخواهم پلاتینیوم گیمز را به سمتی هدایت کنم که خالص و ناب باشد به طوری که هرگز به گذشته و پشت سر خود نگاه نکند. فکر میکنم این وظیفهی من است.
گفتنی است که پلاتینیوم گیمز تعدادی پروژه دارد که در حال حاضر در حال توسعه هستند. در بین این پروژهها مهمترین آنها بایونتا ۳ است که قرار است بعد از ۵ سال از زمان معرفی خود، در تاریخی نامشخص در سال ۲۰۲۲ منتشر شود. از طرفی بازی Babylon’s Fall نیز قرار است ۳ مارس ۲۰۲۲ (۱۲ اسفند ۱۴۰۰) عرضه شود. در نهایت بازی Sol Cresta، دنبالهی بازی آرکید Moon Cresta نیز با تاخیر در ۲۲ فوریهی ۲۰۲۲ (۳ اسفند ۱۴۰۰) عرضه خواهد شد.
منبع: VGC