استودیوی پلاتینیوم گیمز در حال توسعهی چند بازی مختلف است
استودیو پلاتینیوم گیمز (PlatinumGames)، استودیو خالق بازی بایونِتا (Bayonetta)، در حال حاضر روی توسعهی چند بازی مختلف کار میکند که در مراحل متفاوتی از توسعه قرار دارند. آتسوشی اینابا (Atsushi Inaba)، مدیر استودیو پلاتینیوم گیمز، بهصورت ویژه بعضی از این بازیهای معرفینشده را پروژههایی با مقیاس بزرگ خطاب کرد.
در مقاله اخیر مجلهی ژاپنی فامیتسو جزئیاتی از برنامههای آینده این استودیو بیان شده است. در مصاحبهای که انجام شده، اینابا توضیح داد که پروژههای مختلفی از سوی این استودیو با کمک طیف وسیعی از ناشران به بازار عرضه خواهد شد. او گفت: «چندین بازی عرضه نشده وجود دارد. برخی از آنها در آستانهی مراحل اصلی تولید و برخی هنوز در مراحل ابتدایی خود هستند.» با این حال، او نتوانست اطلاعات بیشتری را ارائه کند و بیان کرد که این کار را به خاطر همکاری با ناشرهای دیگر نمیتواند انجام دهد.
در حال حاضر، این استودیو در حال توسعهی بازی بایونتا ۳ برای نینتندو سوییچ است و قصد دارد این بازی را در تاریخ ۶ آبان ۱۴۰۱ (۲۸ اکتبر ۲۰۲۲) عرضه کند. تنها بازی دیگری که این استودیو در گذشته دربارهی آن صحبت کرده است، با نام رمز Project GG شناخته میشود که اولینبار در سال ۲۰۲۰ به آن اشاره شد.
با بازیهای مختلفی که استودیو پلاتینیوم در حال حاضر در حال توسعه دارد، اینابا مشتاق است تا استعدادهای بیشتری را برای تقویت ظرفیتهای تولید بازی در پلاتینیوم گیمز جذب کند. او به فامیتسو گفت: «هدف من در آینده این است که از تعداد کارمندان از ۱۰۰۰ کارمند فراتر برود. نمیدانم که آیا این اتفاق در آینده خواهد افتاد یا خیر.»
در حال حاضر، استودیو پلاتینیوم گیمز یک دفتر در شهر اوزاکا و یک دفتر دیگر در توکیو دارد و اینابا بهصراحت اعلام کرد که مایل است دفتر دیگری در ژاپن باز کند. او ادامه داد: «من قصد ندارم در توکیو بمانم. مکانهای دیگری نیز وجود دارد که سازندگان بازی در آنجا جمع میشوند، مانند هاکاتا و ساپورو.»
در اوایل هفته گذشته، استودیو پلاتینیوم گیمز تاکائو یامانه (مدیر سابق نینتندو اروپا) را بهعنوان مدیر ارشد تجاری خود معرفی کرد. یامانه به پلاتینیوم پیوست تا کمک کند که رؤیاهای آنها به واقعیت تبدیل شود. بخشی از این رؤیاها شامل عناوین سرویس محور میشود – آنها در ماه مارس بازی Babylon’s Fall را منتشر کردند که توسط اسکوئر انیکس منتشر شد. این اولین تلاش آنها برای حضور در بازار بازیهای سرویس محور بود که البته با نتیجهی فاجعهباری همراه شد. اینابا قبلاً گفته بود که میخواهد استودیو پلاتینیوم گیمز عناوینی را بسازد که بتوان آنها را برای مدت طولانیتری از آنها لذت برد.
بیشتر بخوانید: پلاتینیوم گیمز قصد دارد بازی Scalebound را احیا کند
با این حال، اینابا تأکید کرد که بازیهای تکنفره همچنان بخشی از مجموعه آثار این استودیو خواهند بود اما او ادعا میکند که سازگاری با بازیهای سرویس محور کاملاً ضروری است.
منبع: Game Developer