پلاتینیوم گیمز قصد دارد بازی Scalebound را احیا کند
بازی Scalebound زمانی یکی از جالبترین انحصاریهای مایکروسافت در سالهای اولیهی عرضهی ایکسباکس وان بود. این بازی اکشن که توسط پلاتینیوم گیمز در دست توسعه بود، المانهایی مشابهی مکانیزمهای سری دویل می کرای در گیمپلی خود داشت و آنها را با اژدهایان ترکیب کرده بود. با وجود هیاهوی زیاد، این بازی در سال ۲۰۱۷ لغو شد و بسیاری از این اتفاق ناراحت شدند. با این حال به نظر میرسد که استودیوی سازنده همچنان به این ایده علاقه دارد و میخواهد برای تحقق آن با مایکروسافت مذاکره کند.
در مصاحبهای که بهتازگی منتشر شده، رییس پلاتینیوم گیمز و معاون او، آتسوشی اینابا و هیدکی کامیا، به ترتیب دربارهی لغو بازی Scalebound اظهار نظر کردند. اینابا بیان کرده که کامیا، خالق بازی، همیشه دربارهی احیای این بازی صحبت میکند. این فقط یک آرزو نیست و به نظر میرسد این زوج می خواهند با مایکروسافت دربارهی بازبینی مجدد پروژه گفتوگوهایی مهم داشته باشند. اینابا در این زمینه گفت:
هم من و هم کامیا در این باره جدی هستیم. ما واقعا دوست داریم دوباره روی Scalebound کار کنیم. من میخواهم این موضوع را با مایکروسافت بهدرستی در میان بگذارم.
کامیا هم در این خصوص بیان کرد که توسعهی Scalebound زمانی که لغو شد، به مراحل خوبی رسیده بود و اینکه برای مایکروسافت کاری بیهوده است که اجازه دهد این آیپی از بین برود. او افزود:
من میخواهم به طور مستقیم از فیل اسپنسر درخواست کنم که این بازی را احیا کنیم! فیل، بیا این کار را انجام دهیم!
Scalebound ابتدا در جریان مراسم E3 سال ۲۰۱۴ معرفی شد. این بازی نقشآفرینی و اکشن، داستان شخصیت درو را روایت میکرد. یک جنگجو که با اژدهایی به نام توبن در دنیایی که عناصر علمیتخیلی و فانتزی را با هم ترکیب میکرد، پیوند خورده بود. اگرچه شما فقط در نقش درو بازی میکردید که شمشیر و سلاحهای متفاوت دیگری را در اختیار داشت، با این حال میتوانستند فرمانهایی را به اژدهای خود صادر کنید. بازی همچنین از بخش چهار نفرهی کوآپ پشتیبانی میکرد. Scalebound قرار بود در اواخر سال ۲۰۱۶ عرضه شود اما به تعویق افتاد و مایکروسافت در ژانویهی ۲۰۱۷ خبر از لغو آن داد. از آن زمان تاکنون، کامیا، اینابا و فیل اسپنسر از لغو بازی ابراز ناامیدی کردهاند.
کامیا دربارهی توسعهی بازی در نوامبر ۲۰۲۱ گفت:
ما در حال توسعهی بازی روی آنریل انجین بودیم؛ محیطی که به آن عادت نداشتیم. ما همچنین فاقد دانش لازم برای ساخت یک بازی با مکانیزمهای آنلاین و چندنفره بودیم. در واقع موانعی که مجبور بودیم بر آنها غلبه کنیم بسیار بزرگ بودند. به اندازهی کافی تجربه نداشتیم و نتوانستیم از آنها عبور کنیم که در نهایت منجر به اتفاق مذکور شد. متأسفم برای بازیکنانی که مشتاقانه منتظر آن بودند و علاوهبر این برای مایکروسافت که به ما بهعنوان یک شریک تجاری اعتماد کرده بود. من میخواهم هم بهعنوان سازندهی بازی و هم بهعنوان عضوی از استودیوی پلاتینیوم گیمز عذرخواهی کنم.
در حال حاضر مشخص نیست که با توجه به برنامههای پلاتینیوم گیمز برای آینده و شرایط مایکروسافت، این بازی ساخته خواهد شد یا خیر، اما در هر صورت همچنان طرفداران زیادی منتظر احیای آن هستند.
منبع: GameInformer