پلاتینیوم گیمز: دو بازی بزرگ معرفی نشده داریم، بایونتا ۳ کاملا متفاوت است
استودیوی بازیسازی پلاتینیوم گیمز مشغول کار روی چند پروژهی بزرگ و کوچک است؛ پروژههایی که طبق گفتهی مدیر تولید این استودیو، هم برای خودشان و هم به صورت قراردادی برای دیگر شرکتها در حال ساخت هستند. «آتسوشی اینابا» به تازگی دربارهی بازیهای آیندهی استودیوی پلاتینیوم گیمز (Platinum Games) و روند ساخت یکی از مورد انتظارترین بازیهایشان یعنی «بایونتا ۳» (Bayonetta 3) در قالب یک مصاحبه صحبت کرده است.
«آتسوشی اینابا» (Atsushi Inaba) مدیر تولید استودیوی پلاتینیوم گیمز است و تهیه کنندگی اکثر ساختههای این استودیو را برعهده دارد. اینابا به تازگی مصاحبهای با وبسایت Video Games Chronicle داشته و در قالب این مصاحبه از بازیهای آیندهی پلاتینیوم گیمز و برنامههایی که در سال جاری میلادی دارند، صحبت کرده است. اینابا گفته که مشغول کار روی بازیهایی هستند که مثلشان تا به امروز ساخته نشده است.
در ادامه سعی کردهایم صحبتهای آتسوشی اینابا را به صورت خلاصه و در چند نکته در بیاوریم:
- بایونتا ۳ از نظر ساخت با دو قسمت قبل تفاوت دارد و پلاتینیوم گیمز از تجربهی ساخت قسمت اول و دوم بایونتا استفاده کرده و روند ساخت جدیدی را برای بایونتا ۳ در پیش گرفته است.
- پلاتینیوم گیمز مشغول ساخت یک بازی رونمایی نشده است که طبق گفتهی اینابا، تا به حال مثل آن ساخته نشده است. اینابا در این باره گفته است: «میدانم که همه این حرف را میزنند، ولی واقعا روی چیزی کار میکنیم که مثل آن وجود ندارد. حتی برای تیم بازیسازی ما که اکثرا سابقهای بلند و بالا و متنوع در ساخت بازی دارند، این بازی جدید طراحی کاملا تازهای دارد. از دیدگاه گیم دیزاین، این بازی برایمان بسیار جذاب است.»
- پلاتینیوم گیمز میخواهد به انتشار بازی توسط خودشان روی بیاورد. این موضوع آزادی عمل بشتری به آنها میدهد تا مالک بازیهایشان باشند و همچنین به صورت مستقل دربارهی بازیها و آیندهی آنها تصمیم بگیرند.
- اینابا میگوید که سال ۲۰۱۹ برایشان بسیار مهم خواهد بود: «بدون اینکه بدانم چه تعداد از بازیها را رونمایی میکنیم یا نمیکنیم، میگویک که امسال برایمان بسیار مهم است و چالشهای جدیدی را مقابلمان میگذارد و نیازمند روشهای جدیدی برای حل آنهاست. اساسا، میخواهیم پایهگذاری جدیدی داشته باشیم که نتیجهاش را در سالهای بعدی میبینیم. برا ما، این چالشهای جدید بسیار مهم است.»
- پلاتینیوم گیمز با شرکتهای مختلفی برای ساخت بازی کار کرده است، ولی مالکیت و حقوق هیچکدام از این مجموعهها و بازیها مثل Bayonetta و NieR: Automata یا بازی جدید Astral Chain به دست آنها نیست. در همین راستا، پلاتینیوم گیمز مشغول کار روی دو بازی کاملا جدید است که متعلق به خودشان است و هیچ کدام هم رونمایی نشدهاند.
- ساخت این بازیهای جدید، به معنای توقف همکاری با دیگر شرکتها نیست. اینابا میگوید که به همکاری با شرکتها و تهیه کنندههای مختلف برای ساخت بازیهای بزرگ ادامه خواهند داد. او توضیح داده است: «ممکن است موقعیتهایی پیش بیاید که ما بخشی از بازی را میسازیم و آنها هم بخش باقی ماندهی بازی را میسازند و بازی را با هم منتشر میکنیم، یا موقعیتهایی که خودمان هم یک بازی بزرگ میسازیم و خودمان آن را منتشر میکنیم.»
هیدکی کامیا بهار سال گذشته از وجود پروژهای که آتسوشی اینابا از آن صحبت میکند، خبر داده بود. کامیا گفته بود که مشغول ساخت یک بازی هستند که سبک اکشن را دگرگون خواهد کرد.
کامیا همچنین سال گذشته به این موضوع اشاره کرده بود که گسترش پلاتینیوم گیمز و جذب نیروهای و ماهر از سوی این استودیو، به خاطر موفقیت بازی NieR: Automata است. کامیا گفته بود که این بازی در واقع استودیوی پلاتینیوم گیمز را از تعطیلی و مشکلات مالی نجات داد و از کارگردان بازی یعنی «یوکو تارو» تشکر کرده بود.
ظاهرا پروژههای بزرگی در پلاتینیوم گیمز در دست ساخت هستند. حداقل از وجود این پروژهها در پلاتینیوم گیمز خبردار هستیم:
- بازی Bayonetta 3 برای نینتندو سوییچ
- بازی Astral Chain برای نینتندو سوییچ
- بازی Babylon’s Fall برای پلیاستیشن ۴ و کامپیوتر
- بازی World of Demons برای پلتفرمهای موبایل
- بازی Lost Order برای پلتفرمهای موبایل
- بازی اکشن کاملا متفاوت بزرگ که هیچ کس مثل آن را ندیده
- دو بازی مستقل و کوچکتر
نمیدانیم قرار است چه زمانی از بازیهای آیندهی پلاتینیوم گیمز بیشتر بشنویم و فعلا منتظر عرضهی بازی بعدیشان یعنی Astral Chain نشستهایم. این بازی مرداد ماه عرضه خواهد شد.
منبع: VideoGamesChronicle