مدیر پلاتینوم گیمز از طرفداران Babylon’s Fall عذرخواهی کرد؛ بیخیال بازی آنلاین نخواهند شد
بازی بابیلونز فال (Babylon’s Fall) یکی از بدترین عرضههای تاریخ بازیهای ویدئویی را داشت. صرفه نظر از کیفیت بازی، طرفداران از این عنوان انتظارات زیادی داشتند و هیچ کدام برآورده نشدند. این شد که بابیلونز فال روز به روز بیشتر کاربران خود را از دست داد. به حتی که چندی پیش شرکت اسکوئر انیکس (Square Enix) به طور رسمی اعلام کرد که سرورهای این بازی را قطع خواهد کرد.
بیشتر بخوانید: سرورهای Babylon’s Fall حدود شش ماه پس از عرضهی بازی خاموش میشوند
بابیلونز فال یک عنوان آنلاین بود که به شدت توسط منتقدان مورد انتقاد قرار گرفت. مشکل اینجاست که این بازی نتوانست توجه طرفداران را نیز جلب کند. به همین دلیل شد که عمر آن به یکسال هم نکشید. این بازی در بهمن ماه امسال به طور کامل از دسترس خارج خواهد شد. حال مدیر کل شرکت سازنده این بازی به نام پلاتینوم (Platinum Games) برای اولین بار از خبر بسته شدن بازی، در این مورد صحبت کرده است. آتسوشی اینابا (Atsushi Inaba) در مصاحبه خود گفت که بسیار متأسف است که این بازی نتوانست انتظارات طرفداران را برآورده کند.
اینابا تأکید داشت که محدودیتهای عرضه بازی باعث شد که نتواند در این مورد نظر خاصی بدهد. نکته جالبی که به آن اشاره شد این بود که با وجود عدم موفقیت بابیلونز فال، شرکت پلاتینوم گیمز همچنان تصمیم به ساخت عناوین لایو سرویس دارد. به نوعی این اتفاق جلوی تیم سازنده را نگرفته است. او در ادامه توضیح داد:
اول از همه ما نمیتوانیم در مورد قسمتهایی از بازی که توسط شرکتهای همکار ساخته شده نظر بدهیم. به همین دلیل است که نمیتوانیم به طور کامل در مورد این تصمیم اسکوئر انیکس نظر بدهیم. چیزی که میتوانیم در مورد آن حرف بزنیم طرفدارانمان است. عرضه بابیلونز فال باعث ناراحتی و عصبانیت بسیاری از این افراد شده است.
ناامید شدن طرفداران چیزی است که ما به خاطر آن بسیار متأسف هستیم. به دلیل اینکه رضایت این افراد جزو اولویتهای اول شرکت ما است. به طور کلی نیز ما از شرایط پیش آمده اصلاً راضی نیستیم.
پلاتینوم همچنان به ساخت عناوین سرویس آنلاین ادامه خواهد داد
اینابا در ادامه توضیح داد که عرضه بد بابیلونز فال برنامههای او را برای آینده تغییر نداده است. بلکه باعث شده که تیم سازنده از این بازی درس گرفته و تمرکز بیشتری روی هسته بازی بگذارند. همینطور اینکه اینابا اعلام کرد قصد ندارد در آینده پروژههای شرکت خود را با شرکتهای دیگر تقسیم کند. او در این مورد گفت:
ما از این بازی موارد زیادی را آموختیم. با این حال برنامه ما برای آینده شرکت پلاتینوم تغییری نکرده است. ساخت عناوین لایو سرویس چیزی است که ما در ابتدا قصد آن را داشته و هرگز از آن دست نخواهیم کشید. دو نکته برای تیم داخلی ما اهمیت زیادی پیدا کرد. اول اینکه هسته اصلی مکانیکهای بازی اهمیت زیادی داشته و باید جذاب باشند. دوم اینکه سرویس آنلاین باید تجربهای روان را در اختیار کاربران قرار دهد.
این دو مورد چیزهایی هستند که درون شرکت باید به آنها توجه شود. به همین دلیل است که عناوین بعدی نیز بهتر است توسط یک شرکت ساخته شوند. با اینکار همه اتفاقات به هم مرتبط بوده و یک هارمونی در روند ساخت وجود خواهد داشت.
در چند سال اخیر شرکت پلاتینوم در تلاش بوده تا یک شرکت مستقل شود. در ابتدا این شرکت تنها پروژههای خود را از شرکتهای دیگر دریافت میکرد. این پلاتینوم در تلاش است تا عناوین خود را به تنهایی منتشر کند. البته اینابا در این مورد گفت که مشکل بازی بابیلونز فال تنها با کنترل کامل شرکت پلاتینوم گیمز حل نمیشد. بلکه این مشکل چیزی بیش از کنترل شرکت سازنده بوده است.
به طور کلی مشکل بابیلونز فال مجموعهای از چندین اشکال ریز و درشت بوده است. شرکت سازنده با شرکت ناشر نتوانستند باهم هماهنگی خوبی داشته و به همین دلیل بابیلونز فال به سمت نابودی پیش رفت. حال تنها نکته مثبت این ماجرا درس گرفتن شرکت پلاتینوم است. به همین دلیل میتوان امیدوار بود که عناوین بعدی این شرکت از کیفیت بالایی برخوردار باشند.
منبع: VideoGamesChronicle.com