فیل اسپنسر: بازیهای مبتنی بر NFT بیشتر حقه و حیله هستند
اگر اخبار این روزهای بازیهای ویدیویی را دنبال کرده باشید، به احتمال زیاد از ابراز علاقهی برخی از بزرگترین ناشران صنعت از جمله یوبیسافت و الکترونیک آرتس به بازیهای مبتنی بر NFT (رمز غیرقابلمعاوضه یا رمزکلید یکتا) آگاه شدهاید. با این حال، خوشبختانه قرار نیست حداقل همهی ناشران بزرگ بلافاصله به سراغ آن بروند. فیل اسپنسر، رییس ایکسباکس، بهتازگی نگرانیهای خود را در رابطه با بازیهای مبتنی بر NFT بیان کرده است. او احساس میکند که این پروژهها بیش از اینکه برای سرگرمی باشند، بهمنظور بهرهکشی و سوءاستفاده از مخاطب راهاندازی شدهاند.
اسپنسر در مصاحبهای با Axios گفت که وضعیت فعلی NFT در بازیها با گمانهزنیها و آزمایشهای زیادی همراه است و اضافه کرد که بازیهای استثمار آمیز آن نوع محتوایی نیستند که او بخواهد در ویترین فروشگاه ایکسباکس ببیند. او میگوید: «آنچه امروز در رابطه با NFT میگویم، این است که فکر میکنم حدس و گمانها و آزمایشهای زیادی در حال انجام است و برخی از خلاقیتهایی که امروز میبینم بیشتر از سرگرمی، به فکر بهرهکشی هستند.»
او در ادامه اضافه میکند: «من فکر نمیکنم لزوما تمامی بازیهای مبتنی بر NFT با چنین اهداف سودجویانه و سوءاستفاده کنندهای طراحی شده باشند. من فقط فکر میکنم که ما بهنوعی در شروع کار هستیم و افراد مختلف در حال کشف این گونه از آثار هستند و من میتوانم درک کنم که در اوایل شاهد چیزهای زیادی خواهید بود که احتمالا چیزهایی نیستند که بخواهید آنها را در فروشگاه خود داشته باشید. فکر میکنم هر چیزی را که در ویترین فروشگاهمان بررسی کردیم و گفتیم که سوءاستفاده کننده است، چیزی است که ما دربارهی آن اقدام خواهیم کرد و خواهیم گفت که چنین محتوایی را نمیخواهیم.»
شرکت ولو در اکتبر امسال بازیهای مبتنی بر بلاکچین و NFT را در استیم ممنوع کرد. این در شرایط است که توسعهدهندگان این دسته از آثار متعاقبا طوماری را برای درخواست اجازهی انتشار بازیهای خود در این پلتفرم منتشر کردند. در همین حال، شرکت اپیک گیمز اعلام کرد که برای فروش بازیهای بلاک چین و NFT مانعی برای توسعهدهندگان نمیگذارد و انتشار این بازیها روی اپیک گیمز استور آزاد است. استراوس زلنیک، مدیرعامل تیک-تو، در اوایل این ماه در جریان مصاحبهای با سایت GameIndustry.biz گفت که به NFT باور زیادی دارد.
واقعیت این است که نمیتوانیم در حال حاضر حکم قطعی دربارهی بازیهای مبتنی بر بلاکچین و NFT بدهیم اما همانطور که اسپنسر میگوید، این شروع کار است و بسیاری در حال بررسی ابعاد مختلف آن هستند. با این حال، میتوان بهراحتی انتظار داشت که تعداد قابلتوجهی از این آثار بهمنظور بهرهکشی و سوءاستفاده از مخاطبان وارد بازار شوند.
منبع: GameIndustry.biz
دنیای مجازی احتیاج به هیجان داره
گذشت اون دوره ای که فقط بچه ها و جوانها با کامپیوتر آشنایی داشتند.
الان پیرترها که اتفاقا صاحب پولهای کلان هم هستند با دنیای کامپیوتر آشنایی دارند.
هیچ چیزی غیر از بوی سود و پول نمیتونه پیران صاحب مال رو به دنیای مجازی بکشونه و چه چیزی بهتر از این پیچ و مهره های ناشناخته مجازی میتونه این دسته از آدمها رو تحریک کنه؟