مدیر ایکسباکس: سرویس گیمپس تجارتی بسیار پایدار است
رئیس ایکسباکس، فیل اسپنسر، اعلام کرده است که سرویس اشتراکی ایکسباکس گیمپس در وضعیت فعلی خود پایدار است و در آینده هم به بزرگتر شدن ادامه خواهد داد.
فیل اسپنسر در مصاحبهی اخیر خود با استفن توتیلو از Axios جزئیات جالبی را از وضعیت فعلی گیمپس بیان کرده است. وقتی از او پرسیده شد که نسبت به گفتههای برخی از مردم که میگویند وضعیت گیمپس پایدار نیست، چه واکنشی دارد، او بیان کرد: «من فکر میکنم میتوانید با ریاضی محاسبه کنید. هرچند، حدس میزنم نمیدانید که ما در گیمپس چند مشترک داریم یا هر مشترک چقدر پول میپردازد اما با این حال میتوانید در رابطه با چیزی که ما فکر میکنیم گیمپس در نهایت میتواند به آن برسد، حساب کنید. – شما میتوانید بخشی از تجارت این سرویس را از این طریق حساب کنید.»
او در ادامه و با تأکید میگوید: «اما قطعاً گیمپس سرویس پایداری است. این تنها چیزی نیست که در ایکسباکس در حال رشد و ارتقا است. این تنها تمرکز ما بهعنوان یک شرکت نیست و بهعنوان چیزی مجزا در حال حاضر بسیار پایدار است. این سرویس پایدار است.»
او سخنان خود را اینگونه ادامه میدهد: «من میدانم که افراد زیادی هستند که دوست دارند بنویسند [که] ما در حال حاضر پول نقد میسوزانیم تا در آینده و در پایان یک ظرف طلا دریافت کنیم. نه اینطور نیست. گیمپس در حال حاضر هم بسیار بسیار پایدار است و همچنان به رشد خود ادامه میدهد.»
سرویس ایکسباکس گیمپس در ژوئن ۲۰۱۷ راهاندازی شد و بر اساس آخرین آمار اعلام شده عمومی، به تمرکز اصلی تجارت ایکسباکس تبدیل شد و تا ژانویه ۲۰۲۱ بیش از ۱۸ میلیون مشترک را جذب کرد. این سرویس با قیمت ماهیانه ۱۰ دلار به تمامی کاربران اجازه تجربهی بیش از ۱۰۰ بازی از جمله تمام بازیهای انحصاری مایکروسافت را در روز عرضه برای کنسول یا کامپیوتر میدهد. با ۱۵ دلار، شما میتوانید از این سرویس روی تمامی پلتفرمهای ایکسباکس، کامپیوتر، گوشیهای همراه و البته سرویس ابری ایکسکلاود استفاده کنید.
در جریان گزارش مالی سهماههی چهارم مایکروسافت که در ماه ژوئیه اعلام شد، مدیرعامل شرکت مایکروسافت یعنی ساتیا نادلا ادعا کرد که ایکسباکس گیمپس بهسرعت در حال رشد است و مشترکان این سرویس تقریباً ۴۰ درصد بیشتر از دیگران به تجربهی بازی میپردازند و ۵۰ درصد آنها هم هزینهی بیشتری پرداخت میکنند.
اگرچه این سرویس همواره به رشد خود ادامه میدهد، در گزارشهای قبلی مشخص شد که رشد تعداد کاربران گیمپس در این مدت مقداری کمتر از انتظاری بوده که مایکروسافت داشته است. بر اساس یک سند مالی که توسط مایکروسافت در ماه اکتبر ارائه شد و توسط Axios مورد توجه قرار گرفت، تعداد مشترکین گیمپس طی ۱۲ ماه منتهی به ۳۰ ژوئن حدود ۳۷.۴۸ درصد رشد داشته است، اما این در حالی است که هدف مایکروسافت افزایش ۴۷.۷۹ درصدی کاربران بوده است.
اگرچه شاید در همان ابتدا هم نیازی به پرسش نبود اما به هر حال فیل اسپنسر دربارهی وضعیت بسیار پایدار گیمپس صحبت کرد و خیال طرفداران را راحت کرد تا آنها مطمئن باشند مایکروسافت قصد دارد با جدیت بیشتری به سیاست فعلی خود مبنی بر رشد گیمپس ادامه دهد. البته، پایدار بودن وضعیت گیمپس چیز عجیبی نیست. بدیهی است که اگر این سرویس طبق انتظارات مایکروسافت پایدار نبود، این شرکت در این چند سال اخیر آن را به تمرکز اصلی خود تبدیل نمیکرد و روی آن سرمایهگذاری زیادی انجام نمیداد. هرچند، اسپنسر بهصورت مستقیم به سودآوری گیمپس در حال حاضر اشاره نکرد اما همانطور که او در صحبتهایش بیان کرد، وضع گیمپس نسبت به چیزی که آنها در نهایت از این سرویس انتظار دارند، بسیار پایدار است و در چشمانداز دور میتواند آنها را به موفقیت و سودآوری بسیار عظیمی برساند.
منبع: VGC