فصل نهم بازی اورواچ ۲ قصد دارد تجربه اصیل این بازی را دوباره زنده کند
بازی اورواچ ۲ (Overwatch 2) چند سال پیش عرضه شد و از زمان عرضه با مشکلات بسیار زیادی روبرو بود. در اصل شرکت بلیزارد (Blizzard) با شماره ۲ تصمیم گرفت تا سیستم تجاری خود را به طور کامل تغییر دهد و بازی اورواچ را به یک عنوان سرویس محور تبدیل کرد. چیزی که باعث شد اورواچ ۲ تجربه اصیل شماره ۱ را ارائه نداده و به یک بازی معمولی تبدیل شود.
بلیزارد تمام تلاش خود را کرد تا بازی اورواچ ۲ را زنده کند و در این مسیر گامهای درستی برداشت. برای مثال سال گذشته بخش بازیکن علیه هوش مصنوعی (PvE) عرضه شد که توانست کمی اورواچ ۲ را محبوب کند. با این حال عرضه این بخش از اورواچ ۲ نتوانست انتظاراتی که بلیزارد داشت را برآورده کند. حال اینطور که به نظر میرسد بلیزارد با فصل نهم این بازی میخواهد دوباره اورواچ را به دوران اوج خود برگرداند و تغییراتی را در آن ایجاد کند که افراد بیشتری مایل به تجربه آن شوند.
بحث اینجاست که تغییرات بازی به صورت نامحسوس در گیمپلی ایجاد شده تا تجربه کلی بازی را بهتر کند. برای مثال بازیکنان در میانه بازی و برخورد با دشمنان متوجه خواهند شد که ثبات شلیک بالاتر رفته و بهتر شده است. از طرفی کرکترهایی که از سلاحهای با قابلیت شلیک استفاده نمیکنند، در زمینه ضربهزدن و اصابت ضربهها به دشمنان بهبود خواهند داشت. نکته اینجاست که تغییرات به کرکترهایی که توانایی شلیک ندارند در ماههای آینده عرضه خواهد شد تا تأثیر تغییرات شلیک روی روند بازی مشاهده شود.
در کنار آن تمامی قهرمانان جان بیشتری در فصل ۹ خواهند داشت. به این شکل که تمامی قهرمانان با جان بین ۱۵۰ تا ۱۷۵ شاهد ارتقاء ۲۵ خط سلامتی خواهند بود. قهرمانان با جان بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ نیز شاهد ارتقاء ۵۰ نوار سلامتی خواهند بود. قهرمانان تانک که دارای جان بالای ۳۰۰ هستند بین ۷۵ تا ۱۰۰ خط سلامتی آنها ارتقاء خواهد داشت که روند بازی را برای کاربران بسیار راحتتر خواهد کرد.
یکی از نکات بسیار مهمی که به بازی اضافه شده این است که پس از ۵ ثانیه از عدم آسیب رسیدن به شخصیتها، قهرمانان توانایی بازسازی خود را داشته و میتوانند نوار سلامتی خود را تا حدی برگردانند. حال اگر فردی شروع به آسیبزدن به شخصیت در حین بازسازی بکند، این بازسازی حدود ۲۰ درصد کاهش خواهد داشت.
در کنار این موارد فصل ۹ در ساختار رقابتی بازی اورواچ ۲ نیز تغییرات گستردهای ایجاد خواهد کرد. اول اینکه مرتبه (Rank) بازی به طور کامل تغییر کرده و بازیکنان با ۱۰ بازی مختلف روبرو هستند. با تجربه این بازیها مرتبه شروع بازیکنان انتخاب خواهد شد. پس از هر بازی نیز مرتبه کاربران تغییر خواهد کرد و یک خط پیشرفت (Progression Bar) به بازی اضافه شده تا میزان پیشرفت کاربران را اعلام کند. یک مرتبه جدید نیز به نام چمپیون (Champion) به بازی اضافه شده که تنها توسط بهترین بازیکنان جهان در دسترس است.
امتیازهای بخش رقابتی (Competitive) نیز برای باز کردن سلاحهای Jade کاربرد دارند. امتیازهای بخش رقابتی فصل قبلی نیز به حالت Legacy Competitive Points در آمده که برای باز کردن سلاحهای Gold کاربرد دارد.
فصل نهم بازی اورواچ ۲ در تاریخ ۲۴ بهمن در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. همانطور که گفتیم این فصل تغییرات بسیار زیادی در روند گیمپلی بازی ایجاد کرده است. این تغییرات اساسی باعث شده تا تجربه بازی بهتر شده و امکان دارد که کاربران بیشتری هم به سمت بازی جذب بکند.
منبع: Game Informer