نقدهای No Man’s Sky در استیم پس از ۸ سال به حالت خیلی خوب درآمد

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه
تغییر شرایط No Man's Sky

هشت سال از عرضه بازی No Man’s Sky، اثر علمی تخیلی استودیوی هلو گیمز (Hello Games) گذشته است. این بازی در زمان عرضه با نقدهای شدیدی مواجه شد، اما اکنون توانسته است در استیم وضعیت بسیار خوب (Very Positive) را کسب کند. در ابتدای کار، این بازی به دلیل مشکلات فنی و خسته‌کننده بودن با انتقادهای زیادی مواجه شده بود.

این استودیوی مستقر در گیلفورد انگلستان، وعده داده بود که یک تجربه بی‌نظیر با استفاده از سیستم تولید خودکار محتوا یا به عبارتی تولید رویه‌ای ارائه دهد، اما این وعده به خوبی محقق نشد. با این حال، طی هشت سال گذشته، بازی بیش از ۳۵ به‌روزرسانی با نام‌های مختلف و پنج آپدیت بزرگ محتوایی دریافت کرده و زحمات تیم توسعه حالا به بار نشسته است.

عرضه‌ای افتضاح

داستان این بازی عجیب و غریب و حالت رستگاری دارد. پس از تاخیرهای طولانی، بازی No Man’s Sky در سال ۲۰۱۶ عرضه شد. در همان ابتدای کار، جنجال‌هایی پیرامون انتشار نسخه‌ای غیررسمی از بازی قبل از موعد و عدم ارائه نسخه‌های رسمی برای بررسی به رسانه‌های بازی به وجود آمد. در آن زمان، هلو گیمز اعلام کرد که دلیل این کار، وجود یک به‌روزرسانی حیاتی روز اول بوده که برای اجرای صحیح بازی ضروری بوده است. با این حال، برخی فروشگاه‌ها پیش از عرضه رسمی بازی شروع به فروش آن کردند و منتقدان خودشان بازی را خریدند.

آپدیت جدید بازی No Man's Sky

نقدهای اولیه، مشکلات زیادی از جمله باگ‌ها و نواقص زیادی را گزارش دادند. حتی به‌روزرسانی روز اول هم نتوانست بسیاری از این مشکلات را برطرف کند. بازی در زمان معرفی انتظارات زیادی ایجاد کرده بود. بازیکنان از امکان کاوش در ۱۸.۴ کوینتیلیون سیاره منحصربه‌فرد هیجان‌زده بودند. اما مشکل این سیاره‌های تولید شده خودکار این بود که امکان بررسی تمامی آن‌ها توسط بازیکن وجود نداشت و از سوی دیگر کیفیت برخی از آن‌ها مطلوب نبود.

علاوه بر این، در حالی که هر سیاره ممکن بود از نظر جغرافیایی منحصربه‌فرد باشد، تعداد کمی از سیاره‌های متنوع وجود داشت و بعضا پس از بازدید از چند سیاره یخی، آن‌ها همه شبیه به هم بودند. بازیکنان همچنین از نبود ماموریت‌های داستانی مناسب شکایت داشتند. داستان‌هایی در بازی وجود داشتند، اما بسیار پراکنده بودند و کمک چندانی به جذب بازیکنان جدید نمی‌کردند. همچنین بسیاری از ویژگی‌های مهمی که در زمان معرفی وعده داده شده بودند، مانند چندنفره بودن و ساخت پایگاه، در زمان عرضه در بازی وجود نداشتند.

آپدیت جدید No Man's Sky

شروع بهبود و رستگاری

در حالی که No Man’s Sky می‌تواند به عنوان نمونه‌ای از چگونگی عدم تحقق انتظارات بازیکنان مورد مطالعه قرار گیرد، فعالیت‌های هلو گیمز پس از آن دوران تلخ شایسته تقدیر است. به‌روزرسانی‌های اولیه بازی را بسیار بهبود دادند و آپدیت‌های محتوایی اوضاع را بهتر از قبل کردند.

  • به‌روزرسانی Foundation امکان ساخت پایگاه را به بازی اضافه کرد. هرچند در ابتدا محدودیت‌هایی وجود داشت و بازیکنان فقط می‌توانستند پایگاه‌های موجود را گسترش دهند، اما همین ویژگی جذابیت بیشتری به بازی بخشید.
  • به‌روزرسانی Pathfinder وسایل نقلیه و امکان به اشتراک‌گذاری پایگاه‌ها را معرفی کرد. وسایل نقلیه کمک زیادی به کاهش خستگی ناشی از کاوش سیاره‌های بزرگ کردند.
  • به‌روزرسانی Atlas Rises داستان بازی را به طور چشمگیری بهبود بخشید. داستان اصلی در ابتدا بسیار ضعیف بود.
  • به‌روزرسانی Next یکی از مهم‌ترین تغییرات بود که قابلیت چندنفره کامل را به بازی اضافه کرد و محدودیت‌های ساخت پایگاه را کاهش داد.

این به‌روزرسانی‌ها نه تنها ویژگی‌های جدیدی به بازی اضافه کردند، بلکه سیستم‌های موجود را نیز بهبود داده و باگ‌های متعدد اولیه را برطرف کردند. بازی که در ابتدا به عنوان یک شاهکار تکنولوژی اما یک شکست در گیم‌پلی شناخته می‌شد، کاملاً متحول شد. پنج سال پس از عرضه، نقدهای بازی در استیم از بسیار ضعیف به نسبتا خوب تغییر کرد. سه سال دیگر طول کشید تا این به بسیار خوب برسد و حالا هدف بعدی کسب حالت بسیار عالی است. این وسط هلوگیمز که زمانی به دلیل ارتباطات ضعیف با بازیکنان مورد انتقاد قرار گرفته بود، اکنون برای جایزه بهترین پشتیبانی از جامعه‌ بازیکنان در مراسم گیم اواردز ۲۰۲۴ نامزد شده است.

منبع: Destructoid

صفحه‌ی اصلی بازی دیجی‌کالا مگ | اخبار بازی، تریلرهای بازی، گیم‌پلی، بررسی بازی، راهنمای خرید کنسول بازی



برچسب‌ها :
دیدگاه شما

پرسش امنیتی *-- بارگیری کد امنیتی --

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه
دسته‌بندی‌های منتخب برای شما
X