اطلاعات درز شده از راکستار پروژههای منحل شده این شرکت را نشان میدهد
شرکت راکستار (Rockstar) در این چند سال اخیر مورد آزار هکرهای بسیار زیادی قرار گرفته و اطلاعات بسیاری از این شرکت به بیرون درز کرده است. سال گذشته ما شاهد عرضه شدن چندین ویدئو و اطلاعات مختلف از بازی جیتیای ۶ (GTA 6) بودیم و حال با عرضه تریلر رسمی تریلر این بازی نوبت به درز یک سری اطلاعات دیگر از این شرکت رسیده است.
اطلاعاتی که از این شرکت به بیرون درز کرده شامل کد منبع بازی جیتیای ۵ و اطلاعات در مورد پروژههای دیگر راکستار میشود. اینطور که به نظر میرسد این شرکت تمرکز خود را روی جیتیای آنلاین گذاشته و در نتیجه پروژههای مختلفی را منحل کرده است. نکته اینجاست که تا همین سال گذشته هم بازی جیتیای آنلاین برای راکستار بسیار سودآور بود. در نتیجه منطقی است که این شرکت تمرکز خود را روی این بازی گذاشته باشد.
طبق اطلاعات منتشر شده، شرکت راکستار بازی قلدر ۲ (Bully 2) و بازی مأمور (Agent) را برای گسترش جیتیای آنلاین منحل کرده است. نکته جالب اینجاست که بازی قلدر ۲ تا ماه گذشته در حال ساخت بوده ولی وضعیت حال حاضر آن چندان مشخص نیست. در نتیجه احتمال دارد که ساخت آن همچنان ادامه داشته باشد.
در سال ۲۰۱۷ بود که اعلام شد شرکت راکستار روی بازی قلدر بعدی کار نمیکند. به دلیل اینکه این شرکت قصد دارد روی جیتیای ۶ و رد دد ریدمپشن ۲ تمرکز داشته و در نتیجه نمیخواهد منابع خود را برای بازی قلدر مصرف کند. این در صورتی است که قلدر ۲ نیز طرفداران بسیار زیادی دارد و امکان داشت که موفقیت خوبی کسب کند. تنها نکته مثبتی که این اخبار دارند این است که طرفداران مجموعه قلدر میتوانند حمایت خود را از این بازی به راکستار اعلام کنند تا این شرکت به ساخت این بازی ترغیب شود.
بحث هک شدن شرکتهای مختلف به شرایط نامناسب و خطرناکی رسیده است. در این چند سال ما شاهد هک شرکتهای مختلفی از جمله انویدیا، راکستار و اینسامنیاک بودیم. نکته اصلی اینجاست که اطلاعات درز کرده نه تنها به شرکت آسیب میزند بلکه به طرفداران نیز آسیب شدیدی وارد میکند. در این مدت ما شاهد منحل شدن چندین پروژه مختلف به دلیل این هک شدنها یا از بین رفتن هیجان معرفی یک بازی به همین دلیل بودیم.
شرکتهای بزرگ معمولاً سیستم دفاعی قدرتمندی برای اطلاعات خود دارند و با این حال این شرکتها همچنان در معرض هک شدن قرار دارند. در اصل هکرهای جدید درآمد بسیار زیادی برای این کار دارند و بازار خرید اطلاعات نیز به شدت داغ است. در نتیجه منطقی است که افراد زیادی به دنبال این کار باشند. حال باید دید که شرکتهای سازنده در آینده چگونه از اطلاعات خود محافظت خواهند کرد.
منبع: Gamedeveloper