۱۵ انتظاری که از نید فور اسپید امسال داریم
نسخهی جدید سری نید فور اسپید که توسط استودیوی کرایتریون (Criterion) ساخته میشود، برای عرضه در نوامبر امسال برنامهریزی شده است. با این حال اطلاعات کمی به طور رسمی در مورد آن وجود دارد و شایعات حاکی از آن است که این بازی برای کنسولهای نسل جدید یعنی ایکسباکس سری، پلیاستیشن ۵ و رایانههای شخصی عرضه خواهد شد.
از طرفی به نظر میرسد که داستان بازی در شهری با نام لیک شر جریان دارد که بر اساس شیکاگو ساخته شده و جلوههای بصری آن در کنار تصاویر واقعگرایانه، دارای المانهای انیمهای نیز خواهد بود. این بازی در ابتدا قرار بود در سال گذشته عرضه شود اما استودیوی سازنده روی توسعهی بازی بتلفیلد ۲۰۴۲ تمرکز کرده بود. گفتنی است که استودیوی کدمسترز نیز در ساخت بازی جدید نید فور اسپید دخیل خواهد بود. حال در اینجا به ۱۵ انتظاری که از این بازی داریم، خواهیم پرداخت.
۱۵. فهرست متنوعی از ماشینها
فهرست ماشینهای سری نید فور اسپید، مدت زیادی است که به نوعی راکد بوده است و پیشرفت خاصی در آن دیده نمیشود. به نظر میرسد که از زمان نید فور اسپید ۲۰۱۵، شاهد خودروهای مشابهای در نسخههای مختلف بودهایم که بارها ظاهر شدهاند و تغییر خاصی نیز پیدا نکردهاند. در حالی که Need for Speed Heat فهرست گسترده و مناسبی از خودروها را ارائه میکند، با این حال با ۱۲۷ خودرو در مقایسه با ۵۰۰ خودرویی که در زمان عرضه در فورتزا هورایزن ۵ وجود داشت، چندان حرفی برای گفتن ندارد. در نسخهی جدید نید فور اسپید میتوان امیدوار بود که در کنار خودروهای معمولی، شاهد نمونههای برقی و آزمایشی باشیم.
۱۴. ماشینهای رها شده
ماشینهای رها شده (Abandoned Cars) در بازی Need for Speed Payback تقریبا مانند Barn Finds در فورتزا هورایزن عمل میکنند. پس از اطلاع از یکی از این ماشینها، باید به منطقهی مورد نظر رفته و برای یافتن خودرو آن را جستوجو میکردید. نسخهی جدید نید فور اسپید بهتر است این مکانیک را به همراه خود داشته باشد و البته آن را به شیوههای خلاقانه گسترش دهد. به عنوان مثال میتواند ماشینهایی قرار دهد که برای تصاحب آن با فردی دیگر مسابقه دهید یا موانعی را روبروی شما قرار دهد که بدست آوردن خودرو را جذاب و دشوارتر از قبل کند. حتی میتوان خودروهایی را معرفی کرد که با تعمیر آنها پاداشهایی به بازیکن تعلق گیرد.
۱۳. مسابقات خیابانی
نید فور اسپید بعدی به مسابقات خیابانی بیشتری نیاز دارد. Need for Speed Heat در این مورد ایدهی مناسبی داشت اما مسابقات خیابانی خود را به شب محدود کرده بود. این مورد باید گسترش یابد و روز را با شرایط منحصربهفرد آب و هوایی، مناطق متنوع و شخصیتهای مختلف برای مسابقه در بر گیرد. حتی میتوان بخش افراد تحت تعقیب (Most Wanted) را بازگرداند و آن را گسترش داد تا این بار در کنار شخصیتهای جدید، جوایز متنوعی را برای بازیکنان به بازی اضافه کرد.
۱۲. تعقیب و گریز پلیس
چه در حال فرار یا تلاش برای دستگیری مجرمان باشید، تعقیب و گریز پلیس بخشی جداییناپذیر از مجموعهی نید فور اسپید است. ما تاکنون وسایل نقلیهی معمولی پلیس، موانع، هلیکوپتر و کامیونهای زرهی را دیدهایم. از طرفی نیروهای ویژهای که در سطوح بالاتر تعقیب در نسخهی Heat ظاهر میشدند نیز عملکرد خوبی داشتند. این بخش نیز مانند قسمتهای دیگر نیاز به بهبودهایی در تنوع و هوش مصنوعی دارد. با این حال ایجاد تعادلی میان واقعگرایی و چالش، مورد آسانی نخواهد بود.
۱۱. بازی در نقش پلیس
یکی از روشهای متنوع کردن بخش تعقیب و گریز پلیس این است که به یکی از شناختهشدهترین مکانیکهای سری نید فور اسپید یعنی بازی در نقش پلیس رجوع کنید. میتوان تنوع بیشتری به این مکانیک داد و در کنار گزینههای اختیاری برای تعقیب مجرم نظیر درخواست پشتیبانی و غیره، سیستم پاداش متفاوتی را بر اساس عملکرد پلیس ارائه داد.
۱۰. تمرکز کمتر روی بخش داستانی
همانطور که میدانید داستان در بازیهای ماشینسواری چندان به اندازهی بخشهای دیگر حائز اهمیت نیست. از آن جایی که ارائهی مکانیکهای جذاب در گیمپلی اهمیت بالاتری دارد، بهتر است روی بخش داستانی تمرکز کمتری باشد. داستان در نسخههای قبلی نید فور اسپید چندان راضیکننده نبود و در حالی که نیازی به کنار گذاشتن کامل آن نیست، بهتر است که به نفع مسابقات تا حد امکان ساده شود. میتوان بدون وارد شدن بیش از حد به داستانهای پیچیده که در نهایت مانند نسخههای Heat و Payback چیزی به تجربهی بازیکن اضافه نمیکند، یک Career Mode جذاب ارائه کرد. از طرفی بعید میدانم کسی از وجود یک داستان درگیرکننده در یک بازی مسابقهای ناراحت شود. با این حال با وجود مشکلاتی که در روند توسعهی بازی پیش آمده، بیایید نگران بخشهای مهمتر باشیم.
۹. تجربه به صورت آفلاین
در عصری که به طور مداوم با خریدهای درون برنامهای و مواردی مانند سیزن پس و غیره روبرو میشویم، بعید نیست که بسیاری از بازیهای آینده تنها به صورت آنلاین قابل اجرا باشند. با این حال اگر نسخهی پنجم فورتزا هورایزن با جریانی دائمی از بهروزرسانیها و جهانی باز پر از بازیکنان واقعی میتواند گزینهی تجربه به صورت آفلاین را داشته باشد، نسخهی جدید نید فور اسپید هم میتواند.
۸. زاویهی دید راننده
شاید برایتان عجیب باشد اما نسخهی Heat از نمای داخل کابین ماشین در حین مسابقه بهره نمیبرد. همانطور که میدانید این مورد به غوطهوری میافزاید. در حالی که برای پیادهسازی این نوع زاویهی دید برای تمام وسایل نقلیه عملا به کار و تلاش زیادی نیاز است، با این حال یک بازی مسابقهای در این گونه بخشها باید عالی عمل کند.
۷. مسابقات هدفدار
مورد دیگری که هر بازی ماشینسواری جهان باز باید از فورتزا هورایزن ۵ الگو بگیرد، وجود معنا و هدف برای مسابقات است. همه چیز در بازی ذکر شده حول محور چالشهایی میچرخند که طیفها و نژادهای مختلف را پوشش میدهد تا در نهایت شما را به تالار مشاهیر برسانند. نید فور اسپید جدید فارغ از شهرت، باید راههای متعددی را برای پیشرفت در بخشهای مختلف بازی، از مسابقات خیابانی و تعقیب و گریز پلیس گرفته تا مسابقههای درگ، به بازیکنان ارائه دهد و در نهایت تمام پیشرفتها به یک سیستم بزرگتر وارد شوند. این کمک میکند تا همهی بخشها معنا پیدا کنند و در عین حال برای طرفداران بخشهای خاص بازی، جوایزی نیز وجود داشته باشد.
۶. بخش Autolog
Autolog نوعی شبکهی اجتماعی است که اولین بار در نسخهی Hot Pursuit اثر کرایتریون معرفی شد. جالب است بدانید که این بخش در نتیجهی رقابت بین اعضای تیم توسعه در طول تولید و آزمایش بازی ساخته شد. این سیستم به بازیکنان این امکان را میدهد که امتیازات بالای خود را به شیوهای رقابتی با یکدیگر مقایسه کنند و سوابق و دستاوردهای رانندگی آنها را نیز نمایش میدهد. این بخش همچنین به بازیکنان اجازه میدهد تا تصاویری را منتشر کنند و در این میان، بازیکنان دیگر نیز میتوانند نظر خود را در مورد محتوای به اشتراک گذاشته شده بیان کنند. وجود این بخش با بهبودهایی که نیاز دارد، قطعا از جذابیتهای خاص خود را خواهد داشت
۵. تنوع در بخش چند نفره
بخش چند نفره در سری نید فور اسپید همواره از بخشهای جذابی برخوردار بوده است. با این حال شاید یک حالت بتل رویال با وجود قابلیتهای مختلف برای گروههای مختلف رانندهها جالب باشد. همچنین وجود حالتهای متنوعی نظیر Team Crush و Double Impact که در Burnout 3 شاهد آن بودیم، میتواند سرگرمکننده باشد؛ حالتهایی که مشابه دربیهای تخریب هستند.
۴. محتوای پس از عرضه
چند بازی اخیر سری نید فور اسپید چندان از محتوای پس از عرضه بهره نمیبرند. اینکه آیا الکترونیک آرتز قصد دارد به رویکرد سرویس زندهی خود ادامه دهد یا خیر، فعلا مشخص نیست. با این حال انتظار دریافت خودروهای بیشتر، رویدادها و مناطق مختلف پس از انتشار، چندان غیرمنطقی نیست. بازیهایی مانند Payback و Heat این نوع از محتوا را پس از عرضه در اختیار بازیکنان قرار دادهاند، اما پس از مدت کوتاهی این روند متوقف شده است. نسخهی جدید سری باید بهتر از دو بازی ذکر شده عمل کند.
۳. بخش ساخت مسابقه
یکی از مواردی که سری نید فور اسپید با آن غریبه است، بخش ساخت مسابقه محسوب میشود. در واقع شما نمیتوانید پیست مورد نظر خود را در جهان آن ایجاد کرده و آن را با سایر بازیکنان به اشتراک بگذارید. این بخش علاوهبر کمک به پرورش یک جامعه برای بازی، محتوای بیشتری را به آن اضافه میکند و در نتیجه طول عمر بازی را افزایش میدهد.
۲. تیونینگ پیشرفته
گفتنی است که نسخهی Payback از کارتهای مختلف برای شخصیسازی وسایل نقلیه استفاده میکرد. در ادامه نسخهی Heat در این زمینه بسیار بهتر عمل کرد، با این حال باید گزینهها و آزادی بیشتری در نحوهی تنظیم و تغییر بخشهای مختلف خودرو توسط بازیکن وجود داشته باشد. همچنین اگر دستیابی به برخی قطعات به مواردی مانند مسابقات خاص، بالا رفتن سطح و فرار از دست پلیس در شب مرتبط نباشد، عالی خواهد بود.
۱. وجود قابلیت کراسپلی
از آن جایی که نسخهی جدید نید فور اسپید برای پلتفرمهای متعدد عرضه خواهد شد، وجود قابلیت کراسپلی ضروری به نظر میرسد. گفتنی است که اخیرا بازیهای مشابهی از فورتزا هورایزن ۵ گرفته تا گرن توریسمو ۷ از این ویژگی بهره بردهاند. این قابلیت کمک میکند تا جامعهی بازیکنان بازی بزرگتر شود و بخش آنلاین بازی سریعتر از قبل شما را درون یک مسابقه قرار دهد.
منبع: Gamingbolt