نقدها و نمرات Mortal Kombat 11 منتشر شد
با این که دو سه روزی است نسخههای دیسکی «مورتال کامبت ۱۱» در بازار پیدا میشوند، ولی تاریخ رسمی عرضهی بازی، امروز است. به مناسبت عرضهی بازی Mortal Kombat 11 نقدها و نمرات منتقدان نسبت به آن منتشر شدهاند. همانطور که انتظار داشتیم، بازی بازخورد بسیار مثبتی داشته است. با این حال، به لطف نقدها و کسانی که بازی به دستشان رسیده است، همچنین از وجود چند مشکل بزرگ هم در بازی خبردار شدهایم.
استودیوی بازیسازی NetherRealm، سازندهی مجموعه بازیهای مورتال کامبت، تغییرات و پیشرفتهای بزرگی به جدیدترین ساختهشان آورده است. با لیست بزرگ و متنوعی از شخصیتها که هر کدام در عین حفظ اساس، به خوبی تغییر کردهاند، طرف هستیم. بخش داستانی حتی از قسمت گذشته هم سینماییتر و بهتر شده است و بازی برای اولین بار در مجموعهی مورتال کامبت، شخصیسازی دارد؛ طوری که امتیاز تجربه کسب میکنید، آیتمهای بهتر میگیرید و شخصیتها را ارتقا میدهید. در عین حال، یکی از بخشهای نه چندان جالب بازیهای امروزی هم به مورتال کامبت ۱۱ اضافه شده است: پرداختهای درون برنامهای بیحد و اندازه.
بازی Mortal Kombat 11 هم قرار است با مشکلات لوت باکس و پرداختهای درون برنامهای زیادی دست و پنجه نرم کند.
منتقدان از مبارزات بازی و مشخصا از بخش داستانی آن بسیار تعریف کردهاند، ولی اکثر آنها به این موضوع هم اشاره کردهاند که بازی تلاش میکند شما را مجبور به خرید آیتمهای مختلف در داخل بازی کند؛ طوری که پیشرفت در بازی بدون پرداختهای اضافه، کار سادهای نیست.
این طور که به نظر میرسد، برای پیشرفت در بازی، دریافت آیتمهای بهتر و قویتر کردن شخصیتها، نیازمند پیروزی در مبارزات سختی هستید. از طرفی، برای پیروزی در این مبارزات سخت، نیاز به آیتمهای بهتر و ارتقای شخصیت خود دارید و بازی آنها را به شما نمیدهد، مگر این که به پرداختهای درون بازی روی بیاورید.
از طرفی، مشخص نیست که آیا مثل بازی «بیعدالتی ۲»، شخصیسازی و ارتقا شخصیتها فقط به بازیکنندهی اصلی محدود خواهند بود یا نه؛ یعنی اگر دوست شما کنارتان بنشیند و بخواهید با یکدیگر بازی کنید، شما به کاراکترهای ارتقا یافته و قویتر خود دسترسی دارید، ولی دوست شما یا در واقع بازیکنندهی دوم که پروفایل آنلاین ندارد، فقط میتواند با کاراکترهای دستکاری نشده بازی کند. این مشکل که در بیعدالتی ۲ (Injustice 2) هم وجود داشت، تعادل بازی را برهم میزند.
به خاطر همین خریدهای درون برنامهای، نمیتوانید چیزی را در بازی آنلاک کنید، مگر این که آنلاین باشید. تمام آیتمهای آنلاک شدنی بازی، به پروفایل آنلاین شما متصل هستند و حتی اگر آفلاین بازی و آیتمی دریافت کنید، تا موقعی که آنلاین نشوید، آنها ذخیره نمیشوند.
به طور کلی، به نظر میرسد که بازی Mortal Kombat 11 هم قرار است با مشکلات لوت باکس و پرداختهای درون برنامهای زیادی دست و پنجه نرم کند.
در ادامه تعدادی از نقدهای بازی را به صورت خلاصه برایتان قرار دادهایم.
GameSpot: نمرهی ۸ از ۱۰
«مورتال کامبت ۱۱ فقط هم برای طرفداران این مجموعه نیست و به خوبی میتواند دروازهای برای ورود به بازیهای مبارزهای باشد؛ طوری که هر شخصی که تماشای مبارزهی بیرحمانهی دو نفر برایش جذاب به نظر میرسد، میتواند جذب بازی شود. مکانیکهای نه چندان پیچیدهی بازی، مبارزات را جذاب کردهاند، آن هم بدون در نظر گرفتن سطح مهارت شما و بخش آموزشی کامل بازی هم تشویقتان میکند تا به پیچیدگیهای بازی ورود کنید. شخصیتها و سبکهای رزمی متنوعی در بازی وجود دارد و بخش داستانی هم کاملا سرگرم کننده است. محتوای تک نفره و سیستم پیشرفت بازی حس خوبی را القا نمیکنند و بودار به نظر میرسند، ولی مورتال کامبت ۱۱ در آن بخشهایی که باید، میدرخشد.»
IGN: نمرهی ۹ از ۱۰
«بازیهای مبارزهای زیادی نیستند که به اندازهی مورتال کامبت ۱۱ از همه نظر خوب باشند. از سیستم مبارزهی عمیق و تاکتیکی بازی گرفته تا بخش داستانی شگفتانگیز و عجیب آن و سیستم آنلاین خوب و بخش آموزشی کامل بازی، همه چیز مورتال کامبت ۱۱ عالی است. فقط زمانی مشکلات بازی خودشان را رو میکنند که به سیستم پیشرفت بازی برخورد کنید: برای استفاده از گزینههای شخصیسازی زیاد مورتال کامبت ۱۱ با موانع زیادی برخورد میکنید و اعصابتان خرد میشود. مورتال کامبت ۱۱ باز هم ثابت میکند که پشت آن همه فیتالیتی خشن، یک بازی مبارزهای عمیق وجود دارد.»
GamesRadar: نمرهی ۴.۵ از ۵
«مورتال کامبت ۱۱ کاری کرده است که حتی پس از این که در چند روز گذشته بیست ساعتی روی آن زمان صرف کردهام، باز هم بخواهم برگردم و بازی کنم. احتمالا قرار نیست قهرمان بعدی تورنمنتهای EVO باشم، ولی به عنوان کسی که تفننی مورتال کامبت بازی میکند، از چیزی که استودیوی NetherRealm ساخته است کاملا راضی هستم.»
USgamer: نمرهی ۳.۵ از ۵
«بخشهای زیادی در مورتال کامبت ۱۱ چشمتان را جلب میکند. بازی با ۲۵ شخصیت متنوع خود، شخصیسازی زیاد و گرافیک زیبا و یکی از بهترین بخشهای داستانی بین بازیهای مبارزهای، خوش میدرخشد. با این حال، بخشهایی مثل Krypt و Tower Time یک بازی عالی را تبدیل به یک خسته کننده و اعصاب خرد کن میکنند. سیستم پیشرفت بازی بیهوده پیچیده و نامفهوم است، در حالی که باید سرراست باشد. مورتال کامبت ۱۱ میتوانست بهترین بازی مبارزهای ممکن باشد، ولی در حال حاضر فقط بین دیگر بازیهای مبارزهای جای میگیرد.»
میتوانید در ادامه، تمام نمراتی که به مورتال کامبت ۱۱ داده شده است را ببینید.
بازی مورتال کامبت ۱۱ امروز رسما روی سه پلتفرم ایکسباکس وان، پلیاستیشن ۴ و رایانههای شخصی عرضه شد.
- PlayStation Universe: نمرهی ۹.۵ از ۱۰
- CGMagazine: نمرهی ۹.۵ از ۱۰
- IGN: نمرهی ۹ از ۱۰
- Attack of the Fanboy: نمرهی ۴.۵ از ۵
- Digital Trends: نمرهی ۴.۵ از ۵
- DualShockers: نمرهی ۹ از ۱۰
- Press Start: نمرهی ۹ از ۱۰
- Xbox Achievements: نمرهی ۸۸ از ۱۰۰
- GamesRadar: نمرهی ۴ از ۵
- GameSpot: نمرهی ۸ از ۱۰
- Gameblog: نمرهی ۸ از ۱۰
- Trusted Reviews: نمرهی ۴ از ۵
- ScreenRant: نمرهی ۴ از ۵
- USgamer: نمرهی ۳.۵ از ۵
- TheSixthAxis: نمرهی ۷ از ۱۰
- PushSquare: نمرهی ۷ از ۱۰
ببینید: تریلر عرضهی Mortal Kombat 11
ببینید: تریلرها و مقالات Mortal Kombat 11
سلام من قسمت داستان این بازی رو تمام کردم خیلی جذاب بود و واقعاً لذت بردم در انتها اسامی دو سه نفر به چشمم خورد که احتمالاً ایرانی هستند خواستم در خواست کنم اگه میشه در موردشان مطلب بگذارید متشکرم
Unreal Artists Ali Bordbar
Content and Performance Marketing Manager, International Nikisha Amin
خدایش مورتال کمبات تنها بازی هست که سال به سال بهتر میشه حتی بازی های مثل کالاف و نیدفور اسپید که بهترین بازی اکشن و ریسینگ هستند باز هم پیش میاد پنج شیش سال یبار پیش میاد خراب کنن
درود بر شما،
در سطر شماره بیست واژه “دارید” درست درج نشده است.
بازی مورتال کمبات از دوره ی دستگاه بازی سگا منتشر شد، که اون زمان بازی دو بعدی بود و خیلی از بازیکن ها هم اون رو تجربه کرده اند . یکی از ویژگی های نسخه قدیمی این بازی این بود که تو زمان های مشخصی اگر فن “زیر چانه” رو به حریف می زدیم ، یک شخصیتی در گوشه ی پایین و راست وارد می شد و عبارتی رو می گفت : او با لحن و تکنیکی موسوم به “فالش موسیقیایی” فریاد می زد یا می گفت : Toasty به معنی همون برشته ی زبان خودمون . ترد و برشته . توی سایر نسخه های دیگر این بازی در زمان های دیگری او از کلمه هایی مثل Frosty ، Toasty 3D و Crispy هم استفاده کرده است .
این شخص Daniel Warner Forden نام دارد و شغل او برنامه نویسی صدا است و او موزیشین نیز است . موزیشین به معنی سازنده موزیک . او در شهر شیکاگو در ایالت ایلینو در سال ۱۹۶۳ به دنیا امده و شغل موزیشین رو انتخاب کرده است.
او شهرت خود را به خاطر Easter egg (پیام یا جوک مخفی از روی قصد ) که برای اولین بار در بازی مورتال کمبات ۲ ارائه کرد ، بدست آورد .