بازی Monster Hunter Wilds این سری را یک قدم به سمت جلو می‌برد

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۵ دقیقه
مانستر هانتر وایلدز

اگر Monster Hunter World اولین تکامل عظیم و قابل توجه‌ی این سری طولانی بود، Wilds در حال شکل‌گیری در قالب یک پیشرفت واضح و هیجان‌انگیز است که بسیاری از تغییرات شگفت‌انگیز نسخه‌ی قبل را یک قدم جلوتر می‌برد. در حالی که World مناطق مختلف منطقه را از هم جدا می‌کند، Wilds صفحه‌های بارگیری را بین هر منطقه حذف می‌کند. در حالی که World به شما اجازه می‌دهد در کمپ خود غذا بخورید و تجهیزات را عوض کنید، Wilds علاوه‌بر این به شما اجازه می‌دهد تا یک چادر قابل حمل را بالا بیاورید و در حالی که که World صداگذاری را به همراهان انسانی بازیکن آورد، Wilds صدا‌هایی را به همراهان غیرانسانی نیز می‌دهد.

طبق سنت تقریبا همیشگی سری، بازی در شهر شروع می‌شود؛ جایی که می‌توانید غذا بخورید، اینونتوری خود را مدیریت کنید و با آهنگری جدید و دلگرم‌کننده به نام جما (Gemma)، اسلحه‌ها و زره‌های مختلف بسازید. گزارش‌ها حاکی از آن است که کل دموی ۳۰ دقیقه‌ای بازی در جشنواره‌ی بازی‌های تابستانی امسال، از آماده شدن در شهر گرفته تا از بین بردن یک هیولا و کاوش، کاملا یکپارچه بوده و هیچ صفحه لودینگی مشاهده نشده است. همچنین از همان ابتدای نسخه‌ی دمو، پیشرفت‌های گرافیکی آشکار است. محیط‌های سرسبز، انیمیشن‌های بهبودیافته و چهره‌های بهتر بلافاصله با قدم زدن شخصیت روی صفحه در کمپ اصلی که پر از شخصیت است، آشکار می‌شوند،

مانستر هانتر وایلدز

در این میان به نظر می‌رسد که شکارچی داستان موجودی به نام Seikret را به عنوان وسیله نقلیه خود دارد که نوعی پرنده محسوب می‌شود که بسیار مفید است زیرا نقشه‌های Wilds دو برابر بزرگتر از بازی‌های قبلی هستند. با داشتن آیتم‌هایی در دست، هدف بعدی یافتن هیولا برای شکار است. نقشه موجود در منو اکنون ارتفاع منطقه را به گونه‌ای سه‌بعدی به جای نقشه‌های مصور مسطح که به آن عادت کرده‌ایم نشان می‌دهد. در سفر شکارچی یک چادر قابل حمل جدید را به نمایش می‌گذارد. این ساختار موقت به شما این امکان را می‌دهد که تجهیزات خود را تغییر دهید و در آن غذا بخورید.

در ادامه شکارجی ی آلفا در گله‌ی دوشاگوما را هدف قرار می‌دهد و یک لباس خاص را می‌پوشد تا بتواند مخفیانه به آن نزدیک شود. بنابراین لباس‌های این چنینی در این نسخه نیز بازگشته‌اند. تلاش برای مبارزه با یک هیولای بزرگ در میان یک گله، کمی آشفته و در عین حال به نظر می‌رسد و Seikret این امکان را برای شکارچی فراهم می‌کند تا جمعیت را به دره‌ای باریک در مجاور بکشاند. گفته شده که پس از این درگیری نوعی موجود مرموز ظاهر شده که ظاهرا توانایی این را دارد که با یک ضربه بازیکن را از پای درآورد.

مانستر هانتر وایلدز

هرچند در نهایت، شکارچی موفق می‌شود از این تهدید جدید فرار کند و با کمک چند NPC که توسط SOS Flare فراخوانی می‌شوند، با آلفای دوشاگوما مقابله کند، مکانیکی که به شما این امکان را می‌دهد که وقتی آنلاین هستید، شکارچیان دیگر را به دلخواه خود به نبرد فعلی خود احضار کنید. اگرچه مجموعه‌ی Monster Hunter با نسخه‌ی World و حتی Rise تلاش کرد که بیشتر از پیش سینمایی شود، اما Wilds واقعا از تاثیر میدان دید دوربین برای ایجاد درام و تنش اضافی در نبرد‌ها استفاده می‌کند.

در یک درگیری قدرت، جایی که شکارچی با دوشاگوما با یک شمشیر بزرگ در دهانش مبارزه کرد، دوربین به‌ گونه‌ای بزرگنمایی می‌کند که آرواره‌های وحشیانه هیولا بیشتر صفحه را در برمی‌گیرد و این استرس را به مبارزه اضافه کرده است. کارگردان اجرایی و هنری بازی، کانام فوجیوکا (Kaname Fujioka) گفته که در حالی که آن‌ها سعی نمی‌کنند Monster Hunter Wilds را مانند یک فیلم بسازند، اما در حال کار روی استفاده از دوربین برای افزایش غوطه‌وری هستند. در ادامه چند لحظه‌ی کلیدی و جزئیات بیشتر از نسخه‌ی دمو آورده شده است.

بازی Monster Hunter Wilds

  • یویا توکودا (Yuya Tokuda)، کارگردان بازی، گفت که پالیکو اکنون صدا دارد و به بازیکن کمک می‌کند تا بفهمد که چه اتفاقی در حال رخ دادن است.
  • اکنون می‌توانید بمب‌های بشکه‌ای را بردارید و موقعیت آن‌ها را تغییر دهید.
  • هنگام مبارزه با هیولا، زخم‌هایی روی هیولا ظاهر می‌شوند. این یک سیستم مربوط به حالت فوکوس است که به شما امکان می‌دهد به طور خاص حملات و دفاع را روی بخش خاصی متمرکز کنید. وقتی وارد حالت فوکوس می‌شوید، نواحی زخمی یا حساس با رنگ قرمز برجسته می‌شود. حمله به این زخم‌ها به طور خاص، چه در حالت فوکوس یا خارج از آن، در نهایت آن‌ها را از بین می‌برد و باعث آسیب بیشتری می‌شود. حتی برای هر سلاح حرکات ویژه‌ای وجود دارد که برای از بین بردن سریعتر زخم‌ها طراحی شده است.
  • یک خط قرمز از سوی هیولا به شما نشان می‌دهد که او در حال تعقیب شما است.
  • هر زیست‌بوم در سرزمین‌های ممنوعه‌ی بازی مراحل محیطی متفاوتی دارد و برخی مواد مختلف فقط در زمان‌های خاصی در دسترس خواهند بود. به عنوان مثال، دشت‌های بادگیر دارای فاز‌های خشکی است که با رویداد‌های آب و هوایی مرتبط با طوفان شن به وجود می‌آیند که رعد و برق‌های شدیدی نیز دارند.
  • اگر صبور باشید، می‌توانید زندگی بومی را در چرخه‌ی زندگی خود تماشا کنید. به عنوان مثال، پرنده‌ای لانه می‌سازد، تخم می‌گذارد و به بچه‌های خود غذا می‌دهد. فوجیوکا گفته که هدف آن‌ها از سری Monster Hunter همیشه این بوده است که بازیکنان احساس کنند در یک اکوسیستم زنده درست مانند یک محیط طبیعی واقعی غوطه‌ور هستند و قصد دارند که این مفهوم را در Wilds عمیق‌تر کنند.
  • سلاح Hunting Horn از نسخه‌ی World با تغییراتی نیز به این نسخه خواهد آمد.
  • توکودا گفته که Light Bowgun و Heavy Bowgun برخی از گسترده‌ترین تغییرات را در بین تمام انواع سلاح‌ها دریافت کرده‌اند.
  • او همچنین گفته که تیم سازنده کاری کرده‌ است که تجربه‌ی داستان به صورت چندنفره راحت‌تر از نسخه‌ی قبل باشد اما شما نمی‌توانید در طول داستان کاملا هماهنگ با هم بازی کنید زیرا برخی از عناصر داستانی وجود دارد که باید شاهد آن باشید.
  • ابزار جدیدی وجود دارد که به بازیکنان اجازه می‌دهد در حین سواری، آیتم‌ها را از راه دور بردارند.

به طور کلی، Monster Hunter Wilds در نگاه اول بسیار‌ امیدوارکننده به نظر می‌رسد. این بازی بر اساس آنچه تاکنون دیده شده زیباست و به نظر می‌رسد با معرفی مفاهیمی مانند گله‌های هیولا‌های بزرگ و محیط‌های پویا و در حال تغییر، از قابلیت‌های فنی سخت‌افزارهای جدید بهره می‌برد. هرچند بسیاری از طرفداران این سری بیشتر به دنبال گیم‌پلی سرگرم‌کننده‌ی آن در سال ۲۰۲۵ هستند.

منبع: IGN

صفحه‌ی اصلی بازی دیجی‌کالا مگ | اخبار بازی، تریلرهای بازی، گیم‌پلی، بررسی بازی، راهنمای خرید کنسول بازی



برچسب‌ها :
دیدگاه شما

پرسش امنیتی *-- بارگیری کد امنیتی --

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه
دسته‌بندی‌های منتخب برای شما
X