اسکایریم به Chat GPT مجهز میشود؛ شخصیتها حافظه دارند و به همه چیز عکسالعمل نشان میدهد
بازی اسکایریم (Skyrim) برای مدت زیادی در دنیای گیمینگ حضور دارد و قرار نیست هم از بین برود. یکی از دلایل زنده ماندن این بازی جامعه بسیار فعال و طراحان ماد (Mod) برای این بازی هستند. در این مدت ما شاهد مادهای بسیار زیادی برای بازی اسکایریم بودیم که حتی برخی مثل شهر از یاد رفته (Forgotten City) تبدیل به یک بازی مجزا شدند.
شما هرچقدر هم در یک بازی با کرکترهای مختلف صحبت کنید، در انتها دیگر موضوعی ندارند که مطرح کنند. حال اگر این موضوع پیش نمیآمد تجربه عناوین نقش آفرینی چگونه میشد؟ اگر صحبت به کرکترهای مختلف بازی محدود به موارد قابل انتخاب نبود چه اتفاقی میافتاد؟ حتی اگر این کرکترها مکالمات و رفتارهای قبلی شما را به خاطر میسپردن چطور؟ اینجاست که استفاده از هوش مصنوعی قدرتمند در عناوین بازی اهمیت بسیار زیادی پیدا میکند.
یکی از طراحان ماد قدرتمند به نام Art from the Machine تلاش کرده تا هوش مصنوعی چت جیپیتی (Chat GPT) را وارد بازی اسکایریم کند. این طراح از سیستمهای متفاوت استفاده کرده تا کاربر بتواند درون میکروفون صحبت کرده و هوش کرکترهای مختلف بازی نیز به او پاسخ دهند. این روند بسیار گسترده و دشوار است. به همین دلیل نمیتوان به راحتی از این سیستم استفاده کرد. همینطور اینکه هنوز این ماد بالغ نیست. با این حال پتانسیل این موضوع را به طور کامل نشان میدهد. ویدئوی زیر این ماد را به طور کامل نشان میدهد.
در این ویدئو ما شاهد مکالمات مختلف هستیم اما یک مورد بسیار قابل توجه است. مکالمه کاربر با Ulfberth War Bear نکات جالبی دارد. برای مثال این کاراکتر ساعات کاری را میداند یا اینکه به سوالات کاربر پاسخ صحیح میدهد. حتی میتواند بر اساس دادههای بازی ساعت دقیق را تشخیص دهد.
طرز تلفظ کرکتر داخل بازی اصلاً خوب نیست. با این حال اگر دقت کنید صدای او تغییری نکرده است. همینطور اینکه لبهای او به طور کامل روی حرفها تکان میخورد. بحث اصلی سادگی بازی است. به این شکل که شما اگر سؤالی داشتید به راحتی از کرکترهای داخل بازی میپرسید. همینطور اینکه عناوین مختلف با این تکنولوژی زندهتر خواهند بود.
در ادامه کاربر یک شمشیر برداشته و جزئیات آن را از کرکتر داخل بازی میخواهد. او نیز به طور کامل این سؤالات را جواب داده و به نظر نمیرسد که از جایی این اطلاعات را بدست بیاورد. پس بازی این اطلاعات شمشیر را در اختیار کرکتر قرار میدهد. نکته اصلی اینجاست که این مکالمات در لحظه اتفاق افتاده و از پیش تعیین شده نیستند. کرکتر داخل بازی به سؤالات و حرکات شما در لحظه پاسخ داده و ممکن است دفعه بعد جواب متفاوتی بدهد.
سازندگان این ماد گفتهاند که در حال ساخت یک سیستم خاطره برای آن هستند. به این شکل که کرکترها مکالمات قبلی را به یاد داشته و دفعه بعد که به آنها مراجعه کنید، به برخورد قبلی شما اشاره خواهند کرد. مشکل اصلی پیچیدگی بازی و ابزار آن است که باعث میشود تجربه اولیه این ماد کمی دشوار باشد. سازندگان این ماد هنوز آن را در دسترس کاربران قرار نداده تا بتوانند آن را برای کاربران کامل آماده کنند.
منبع: PCGamer