نویسنده رمان زاده مه: داستان الدن رینگ با تلماسه و واچمن قابل مقایسه است
برندن سندرسون (Brandon Sanderson)، نویسنده سری رمانهای زاده مه، در مورد چگونگی استفاده از رویکرد داستانسرایی محبوب سری بازیهای سولز و الدن رینگ در رمانها صحبت کرده است. در جریان استیم اخیر بازی در کانال یوتیوب خود، از او پرسیده شد که آیا فکر میکند راهی برای پیادهسازی توصیفات خاص داستانی در بازیهای فرامسافتور در قالب کتاب و رمان وجود دارد یا خیر. سندرسون در پاسخ به این سوال، اظهارات جالبی داشته است.
او در مورد استفاده از NPCها، صحنههای سینمایی و توضیحات آیتمی که تکههایی از داستان کلی بازی را بیان میکنند، گفت: «آنها نمیخواهند داستان را به صورت آماده به شما بدهند بلکه باید آنها را کنار هم بچینید.» او در ادامه این رویکرد در بازیهای ویدیویی را تحسین میکند و بیان کرده که این موضوع باعث وقفه در اکشن بازی نمیشود بلکه این در کنترل شما است که هر زمان که بخواهید آن را متوقف کنید. سندرسون بر این باور است که تلاش برای کنار هم گذاشتن رمز و راز داستان با رویکرد فرامسافتور برای ایجاد اتمسفر و فضاسازی همخوانی دارد. او در ادامه این رویکرد را به استفاده از اپیگرامها به عنوان یک سبک داستانگویی تکمیلی تشبیه میکند و اشاره کرده که رمان تلماسه پیشگام بزرگ این سبک است. او همچنین به واچمن به عنوان یک نمونه عالی اشاره میکند.
سندرسون در گذشته در مورد علاقه خود به الدن رینگ صحبت کرده است و به نظر میرسد که باندای نامکو به عنوان ناشر بازی نیز مشتاق همکاری با او است، زیرا قبلا بستهای جذاب و همچنین یک شمشیر عظیم را برای او ارسال کرده است. در آن زمان، سندرسون اظهار داشت که ایدهای برای آثار سولزلایک داشته است و اندکی ابراز حسادت کرد که یکی دیگر از نویسندههای برجسته ژانر فانتزی، جورج آر. آر. مارتین، برای نوشتن داستان الدن رینگ انتخاب شده است.
او که برای بازی رومیزی Moonbreaker نیز داستانهای داستانی نوشته است، همچنین به طور خلاصه، اضافه شدن دیرهنگام دکمه پرش به آثار سولزلایک را نقد میکند و توجه را به این موضوع جلب میکند که چگونه حتی مکانیکهای ساده میتوانند در طراحی بازی مهم باشند و این که چگونه غلبه بر موانع در بازی به چیزی بیش از پریدن نیاز دارد.
منبع: RockPaperShotgun