درجه سختی بازسازی متال گیر سالید ۳ بسته به زاویهی دوربین انتخابی تغییر میکند
نوریاکی اوکامورا (Noriaki Okamura) و یوجی کورهکادو (Yuji Korekado)، تهیهکنندگان بازی Metal Gear Solid Delta: Snake Eater، اخیرا در مصاحبهای با مجله فامیتسو در مورد این بازی و چگونگی بهبود آن نسبت به نسخهی اصلی صحبت کردهاند.
طبق این مصاحبه، جدا از به روزرسانیهای گرافیکی مورد انتظار، پیشرفتهای جدیدی نیز در حال انجام هستند که یکی از آنها یک زاویهی دید سومشخص جدید با نام «سبک جدید» (New Style) است. سبک جدید شبیه دوربین سومشخص کاملا قابل چرخشی است که در بازی Metal Gear Solid 3: Subsistence یعنی نسخهی توسعه یافتهی بازی اصلی ساخته شده در سال ۲۰۰۴، معرفی شد و با آن، بازیکنان میتوانند راحتتر محیط اطراف را خود زیر نظر بگیرند و در جهت دلخواه خود حرکت کنند. در حالی که دوربین سومشخص قابل چرخش Subsistence درک و آگاهی بیشتری از محیط را ارائه میکرد، تیراندازی در حین استفاده از این حالت بسیار دشوار بود. در نتیجه برای شلیکهای دقیق، بازیکنان باید زاویهی دیدشان را به حالت اولشخص تغییر میدادند که آن نیز به دلیل اینکه اسنیک (Snake) در جای خود ایستاده بود، احساس بدی به بازیکن میداد.
چیزی که دوربین سبک جدید این بازی را از دوربین بازی Subsistence متمایز میکند، این است که همیشه کمی پشت شانهی نیکد اسنیک قرار گرفته است. این نه تنها فضای بیشتری را برای دیدن آنچه در مقابل اسنیک است فراهم میکند، بلکه امکان جابجایی سریع به حالت جدید هدفگیری را نیز فراهم میکند. حالت اولشخص همچنان همراه با دوربین ثابت قدیمی که Metal Gear Solid 3: Snake Eater به آن شهرت دارد که اکنون «سبک میراث» (Legacy Style) نامیده میشود، در بازی وجود خواهد داشت.
بازیکنان هنگام شروع بازی میتوانند بین سبک جدید و سبک میراث یکی را انتخاب کنند، اما در طول گیمپلی نمیتوانند بین این دو جابهجا شوند. در حالی که یک ویژگی برای جابهجایی بین سبکهای زاویهی دید برنامهریزی شده بود، کورهکادو اظهار داشت که بایستی آن را کنار میگذاشتند زیرا سبک جدید، بازی قدیمی را خیلی آسان کرده بود:
سبک جدید میدان دید خطی و گستردهتری را فراهم میکند و شما میتوانید در حین حرکت اسنیک با اسلحهی خود شلیک کنید که این سطح دشواری را کمتر از حد انتظار ما میکند. با این حال، اگر بخواهیم عناصر مختلف را برای مطابقت با سبک جدید تنظیم کنیم، این کار بازی با سبک میراث را بسیار دشوار میکرد. به همین دلیل تصمیم گرفتیم دو سبک بازی را از هم جدا کنیم.
بر اساس بیانیهی کرهکادو، به نظر میرسد که همانطور که گفته شد، بازیکنان در ابتدای بازی میتوانند بین دو سبک یکی را انتخاب کنند و بازی به سبک میراث، بسیار به سختی نسخه اصلی نزدیکتر خواهد بود، در حالی که استفاده از سبک جدید باعث میشود بازی تغییراتی از این نظر داشته باشد. در حالی که دوربین ثابت از بالا به پایین، زمانی مشخصهی بازیهای متال گیر سالید بود، نسخههای جدیدتر مانند متال گیر سالید ۵: فانتوم پین نشان داد که این مجموعه برای پاسخگویی به نیازهای بازیکنان تکامل یافته است. بنابراین بازیکنان جدید به احتمال زیاد به سراغ سبک جدید خواهند رفت، اما خوشبختانه برای کسانی که مشتاق نوستالژی هستند نیز سبکی وجود دارد.
این بازی برای پلیاستیشن ۵، ایکسباکس سری ایکس و اس و رایانههای شخصی در سال ۲۰۲۴ عرضه میشود.
منبع: Automaton Media