خالق دوس اکس با یک بازی چند نفره بازمیگردد؛ گیمپلی آن را ببینید
استودیوی OtherSide Entertainment بازی Thick as Thieves را برای پلیاستیشن ۵، ایکسباکس سری ایکس و اس و کامپیوتر رونمایی کرده است.
استودیوی مگابیت (Megabit) وظیفه انتشار این بازی را برعهده دارد که به عنوان اثری مخفیکاری و چند نفره شمرده میشود که در دهه ۱۹۱۰ متروپلیس جریان دارد. از افراد پشت این پروژه میتوان به وارن اسپکتر (Warren Spector)، کارگردان استودیو و سازنده Deus Ex و Thief: Deadly Shadows، پل نوراث (Paul Neurath)، تهیهکننده اجرایی Thief: The Dark Project و Thief: The Metal Age و گرگ لوپیکولو (Greg Lopiccolo)، طراح بازی Thief: Deadly Shadows اشاره میکند.
در این بازی شما باید مسیر خود را برای تبدیل شدن به یک دزد حرفهای در متروپولیس تاریک دهه ۱۹۱۰ که ترکیبی از صنعت، جادو و راز است، هموار کنید. انتخابهای شما سبک بازی و استراتژیهای منحصربهفردی را برای شخصیت شما باز میکند. هر گوشه از متروپلیس میتواند چالشی تازه باشد؛ از نگهبانان هوشیار گرفته تا رقبای حیلهگر و شهری که دائماً در حال تغییر و پر از خطرات غیرمنتظره است. در نتیجه باید با آگاهی دقیق و مهارتهای زیرکانه خود را برای زنده ماندن در این جهان غیرقابل پیشبینی آماده کنید. هر مأموریت را میتوان با خلاقیت انجام داد. مشاهده، برنامهریزی دقیق و اجرای ماهرانه نقشه ضروری است، اما حضور دیگر دزدها کار را پیچیدهتر میکند.
مأموریتها چهار بازیکن را در مقابل یکدیگر قرار میدهند و هر مأموریت با یک ارائه شروع میشود که هدف را توضیح میدهد و به بازیکن اجازه میدهد تجهیزات خود را بر اساس اقلام موجود بردارد. یک مأموریت میتواند بدون هیچ درگیریای به پایان برسد، اگر بازیکن بتواند با استفاده از ابزارهای موجود، بدون شناسایی شدن نفوذ کند و جایزه را بدزدد. اما بازیکن میتواند رویکردی مستقیمتر و خشونتآمیزتر انتخاب کند، مانند استفاده از ابزارهایی نظیر تلههای انفجاری یا بمبهای سمی برای از کار انداختن حریفان. این روش خطرناکتر است، زیرا بازیکن هرگز نمیداند که سایر بازیکنان چه اقلام یا قابلیتهایی را در تجهیزات خود دارند.
هدف اصلی سازندگان کنار گذاشتن روند کند و سنتی سنتی بازیهای مخفیکاری است و به جای آن، مکانیکهای مخفیکاری را در محیطی با هرج و مرج بیشتر قرار میدهد تا تجربهای ترکیبی از اکشن و مخفیکاری روان و با ریتم سریع را ارائه کند. جهان Thick as Thieves پر از شخصیتهایی است که بازیکنان میتوانند با آنها تعامل داشته باشند. برخی از این شخصیتهای غیرقابل بازی نماینده گروههایی هستند که بازیکنان میتوانند با آنها متحد شوند یا در برابرشان قرار بگیرند. این شخصیتها بهطور پویا به رویدادهای مختلف واکنش نشان میدهند که بسته به اقدامات بازیکن و تأثیرات آنها بر جهان تغییر میکند.
بازی Thick as Thieves برای عرضه در سال ۲۰۲۶ روی کامپیوتر، پلیاستیشن ۵ و ایکسباکس سری ایکس و اس برنامهریزی شده است.
منبع: Gematsu