۱۰ انتظاری که از بازسازی مکس پین ۱ و ۲ داریم
استودیوی رمدی (Remedy) اخیرا اعلام کرده که با همکاری کمپانی راکستار در حال توسعهی بازسازی نسخههای اول و دوم سری اکشن مکس پین است. این دو اثر به ترتیب در سالهای ۲۰۰۱ و ۲۰۰۳ منتشر شدند و توانستند تحسین منتقدان و بازیکنان را در سراسر جهان بدست آوردند و در ردهی بهترین بازیهای تیراندازی سوم شخص تاریخ قرار گرفتند. با توجه به محبوبیت گستردهی این مجموعه، طبیعی است که طرفداران انتظارات زیادی از آن دارند. در این مقاله، به ۱۰ انتظاری که از این بازسازیها داریم، خواهیم پرداخت.
۱۰. بازگشت پنلهای کمیک
پنلهای کمیک سری مکس پین یکی از دلایل موفقیت این مجموعه و یکی از منحصربهفردترین روشهایی هستند که بازیها در چند دههی اخیر برای روایت داستان استفاده کردهاند. در حالی که تصمیم استفاده از این پنلها بهجای کاتسینهای پر زرق و برق عمدتا به دلیل محدودیتهای بودجهای بود، آنها به بخشی غیرقابل جایگزین از سری تبدیل شدهند، به قدری که فقدان آنها در مکس پین ۳ به شدت ناامیدکننده است. بهروزرسانی این پنلها با تصاویر باکیفیت و ایجاد تغییراتی در آنها قطعا نیاز است، اما جایگزینی آنها با صحنههای سینمایی چیزی نیست که طرفداران به دنبال آن باشند.
۹. مدل سم لیک برای نسخهی اول
طبیعتا بسیاری از طرفداران میدانند که مدل شخصیت مکس پین در بازی نخست با الهام از سم لیک، نویسنده و کارگردان مکس پین و اکثر بازیهای رمدی، ساخته شده است. این تصمیم نیز مشابه استفاده از پنلهای کمیک، به دلیل کمبود بودجهای است که در اختیار رمدی قرار گرفته بود. تیم استودیو در آن زمان از بسیاری از دوستان و اعضای خانوادهی خود را برای ایجاد پنلهای کمیک استفاده کردند. جالب است بدانید که شخصیت نیکول هورن به عنوان باس نهایی بازی اول از روی مادر سم لیک مدلسازی شده بود. در بازی دوم مکس دارای چهرهای تغییر یافته است که از روی بازیگری با نام تیموتی گیبز مدلسازی شده و گفتهها، تغییر در مدل شخصیت مکس پین بازتابی از این است که مکس خود را پس از وقایع بازی اصلی چگونه میبیند. بنابراین حفظ مدل سم لیک برای بازی اول ضروری به نظر میرسد.
۸. بازگشت برنامههای تلویزیونی در مکس پین ۲
رمدی از برنامههای تلویزیونی مختلف برای ترسیم بازتابی از زندگی شخصی مکس در مکس پین ۲ استفاده کرد. تقریبا در اکثر مراحل بازی شاهد تلویزیونهایی هستیم که برنامههایی را پخش میکنند که متناسب با پیشرفتی که در داستان اصلی حاصل شده، شباهتهایی را به روایت اصلی دارند. تماشای این برنامهها یک مورد جذاب و همچنین قطعهی مهمی از اتمسفر سنگین بازی بود و امیدواریم که در بازسازی این نسخه شاهد بازگشت آنها باشیم.
۷. ارتباط با دیگر بازیهای رمدی
با بستههای الحاقی بازی کنترل، به نوعی تایید شد که این اثر دارای دنیای مشابهی با الن ویک است. در حالی که این دو بازی اشارات مختلفی به مکس پین دارند، هیچ تاییدی در مورد وجود یا عدم وجود این بازیها در یک جهان مشابه وجود ندارد. البته این حقیقت که راکستار اکنون صاحب آیپی مکس پین است نیز در این شرایط خاص نقش مهمی را ایفا میکند. با این حال، دیدن نوعی ارتباط با دیگر بازیهای رمدی در این بازسازیها هیجانانگیز خواهد بود.
۶. پلتفرمینگ بهبود یافته
دو بازی اول مکس پین از بهترین مکانیکهای پلتفرمینگ موجود برخوردار نبودند و این مورد در بازی اول بیشتر به چشم میآمد. در بخشهایی از این نسخه که در آنها باید چند پرش دقیق انجام دهید که به سمت دیگری بروید، مکانیکهای ضعیف پلتفرمینگ باعث شده تا این مراحل به شدت عذابآور شوند. برای بازسازی، بهتر است که این سیستم دستخوش تغییراتی شود. البته با توجه به این که بازسازیها قرار است با موتور بازیسازی نورثلایت ساخته شوند، طبیعتا باید شاهد المانهای حرکتی بهتری باشیم.
۵. بازگشت گروه Poets of the Fall
Poets of the Fall یک گروه موسیقی راک مستقر در شهر هلسینکی است که موسیقی بسیاری از بازیهای رمدی از جمله کوانتوم بریک، کنترل و مکس پین ۲ را تولید کرده است. طرفداران این نسخه خاطرات خوبی از گوش دادن به آهنگ غمگینی که در تیتراژ پایانی بازی پخش می شود، یعنی Late Goodbye دارند. با توجه به رابطهی خوبی که سم لیک با رهبر گروه دارد، به نظر میرسد که در صدور مجوز مجدد آهنگها برای نسخهی بازسازی نباید مشکلی وجود داشته باشد. حتی ساخت موسیقیهایی جدید به خصوص برای بازی اول میتواند گزینهای جذاب باشد.
۴. بهبود مشکلات گیمپلی مکس پین ۱
در حالی که مکس پین ۱ قطعا سختترین بازی منتشر شده در دوران خود نیست، با این حال با مشکلاتی مواجه است که عبور از بعضی مراحل آن را به شدت دشوار میکند. در برخی مراحل، دشمنان در غیرمنطقیترین مکانها پنهان میشوند، به طوری که کشتن آنها آسان نخواهد بود. این به یک مشکل بزرگ تبدیل میشود، زیرا سلاحهای سنگین آنها میتوانند به راحتی نوار سلامتی شما را در کوتاه مدت خالی کنند و قابلیت بولت تایم نیز چندان به کمک شما نخواهد آمد.
از طرفی زنده ماندن از این مبارزات نامتعادل، به جای تسلط بر سیستم مبارزات بازی، شما را مجبور میکند که مکان پنهان شدن دشمنان را به خاطر بسپارید که همانطور که ممکن است تصور کنید، به سرعت تبدیل به یک ماجرای خستهکننده میشود. برای نسخهی بازسازی، امیدواریم سطحی از دشواری را ببینیم که در عین حفظ چالش، اینگونه مشکلات را کاهش دهد.
۳. بازگشت سیستم اینونتوری کلاسیک مجموعه
مانند بسیاری از شوترهای اول شخص محبوب دههی ۹۰، مکس پین و دنبالهی آن به بازیکنان اجازه میداد تا طیف گستردهای از سلاحها را به همراه خود حمل کرده و استفاده کنند. البته راکستار برای بازی سوم این سیستم را تغییر داد و در آن بازی تنها دو سلاح توسط بازیکن قابل حمل بود. این ممکن است بهترین سیستم اینونتوری موجود با استانداردهای مدرن نباشد، اما آزادی عملی که در مواجهه با دشمن ارائه میکند، میتواند باعث چشمپوشی بازیکن از وجههای منفی آن شود.
۲. سیستم فیزیک بهبود یافته
مکس پین ۲ یکی از اولین بازیهایی بود که از یک سیستم فیزیک مناسب برای اشیاء محیطی و بدن دشمنان استفاده کرد. این سیستم به لطف موتور Havok پیادهسازی شده بود و در نتیجهی آن بازیکنان اغلب با انیمیشنهای مرگبار و اندکی خندهدار دشمنان و خود مکس که در اطراف محیطها با بدنهای متلاشی شده برخورد داشت، روبرو میشدند. در حالی که این موارد عجیب و غریب نتیجهی مستقیم فناوری آن زمان بود، جذابیت انکارناپذیری دارد که اکثر طرفداران احتمالا مایلند برای بازسازیها با کیفیتی بهبود یافته شاهد آن باشند.
۱. بازگشت بازیگران اصلی
همانطور که شخصیتهایی مانند سم فیشر و سالید اسنیک با صدای افرادی مانند مایکل آیرونساید و دیوید هیتر کامل میشوند، مکس پین نیز با صداپیشگی جیمز مککافری جذابیت دوچندانی پیدا میکند. تن صدای سنگین او برای قاتل بدبین و خونسرد داستان یعنی مکس پین عالی است. صداگذاری بازی اول با استانداردهای مدرن بسیار سطحی به نظر میرسد و بهتر است رمدی برای بازسازی این نسخه بار دیگر صداپیشگان اصلی آن را گرد هم آورد.
منبع: GamingBolt
بیشتر بخوانید:
اون گرافیک و حال و هوای خاص (حتی ضعف های فنی) بخشی از هویت دنیای مکس پین بود. به نظرم بازسازی بازی های قدیمی با موتورهای گرافیکی هیولای امروزی، بازی های قدیمی رو مسخ می کنه طوری که با یه موجود دیگه طرف می شیم. بازسازی این بازی هر چی که بشه، مکس پین نخواهد شد. مگه این که خلاقیت عجیب و غریبی به خرج بدن و موجود تازه ای متولد بشه که مکس پین قدیمی رو ببلعه.
کاتسین توی بازی نیازه و خب در کنار پنل ها باهم باشه خوبه
و قیافه مکس پین توی نسخه اول شبیه مکس پین ۲ باشه واقعا خیلی بهتره