بازی اسپایدرمن پلیاستیشن به کامپیوتر آمد؛ تریلر روز عرضهی آن را ببینید
در نتیجهی جدیدترین تلاش کمپانی سونی برای ورود بیشتر به عرصهی رایانههای شخصی، نسخهی بازسازی شدهی بازی اسپایدرمن هم اکنون روی این پلتفرم در دسترس قرار گرفته است.
این نسخه جلوههای بصری زیباتری را برای بازیکنان ارائه میکند و در کنار شامل نرخ فریم نامحدود، پشتیبانی از نمایشگرهای فوق عریض، قابلیت ری تریسینگ، مجموعهای از تنظیمات فنی و موارد دیگر میشود. از طرفی گفته شده که این بازی برای کنسول استیم دک نیز کاملا بهینه شده است. استودیوی Nixxes Software در واقع به ساخت پورت رایانههای شخصی بازی کمک کرده است. یکی از برنامهنویسان این استودیو با نام هلزی وانک (Hilze Vonck)، که روی پشتیبانی بازی از نسبت تصویر فوق عریض کار کرده، در این باره میگوید:
به مدت پنج سال از یک نمایشگر فوق عریض با نسبت ۲۱:۹ استفاده کردم. برای من پشتیبانی از این نوع نمایشگرها در بازیها بسیار مهم است. ما میخواهیم به بازیکنانی که سرمایهگذاری زیادی روی تجهیزاتشان میکنند، این فرصت را بدهیم تا بازی را به بهترین شکل ممکن تجربه کنند. وقتی بازی را روی این نوع صفحه نمایشها تجربه میکنید، تفاوت زیادی وجود دارد. تجربهی بازی به این شکل فوقالعاده جذاب است.
از طرفی کوئن فرائونفلدر (Coen Frauenfelder)، مهندس نرمافزار ارشد استودیو توضیح میدهد که یکی از دلایل پشتیبانی همه جانبه از نمایشگرهای فوق عریض، بازخورد مثبت جامعهی بازیکنان در مورد پشتیبانی از نسبت ۲۱:۹ در سایر بازیهای رایانه شخصی است.
ما در ابتدا برای پشتیبانی از نسبت تصویر ۲۱:۹ برنامهریزی کردیم و پس از بررسیهای مختلف تصمیم گرفتیم که حتی فراتر رفته و پشتیبانی از نمایشگرهایی با نسبتهای ۳۲:۹ و ۴۸:۹ را به بازی اضافه کنیم. بازی به خوبی با این نمایشگرها سازگار است. چرخیدن در خیابانهای نیویورک در یک صفحه نمایش فوق عریض، حسی کاملا متفاوت را به شما میدهد.
جالب است بدانید که نه تنها گیمپلی، بلکه بسیاری از کاتسینها نیز برای ابعاد ذکر شده تغییر پیدا کردهاند. کوئن در ادامه در مورد چالشهای این روند بیان کرد:
پیادهسازی پشتیبانی از نمایشگرهای فوق عریض در گیمپلی نسبتا آسان است. چالش بزرگ اما پشتیبانی از این ابعاد در حالت سینماتیک بازی است که به طور خاص توسط هنرمندان برای نمایشگرهای ۱۶:۹ طراحی شده است. خارج از آن ناحیهی دید، چیزهای زیادی در حال رخ دادن هستند که باید اصلاح شوند. برای مثال، شخصیتها در نمایشگرهای عریض ممکن است به طور ناگهانی ناپدید شوند. راه آسان این است که حاشیههایی سیاه را در کاتسینها قرار دهیم تا از چنین مشکلاتی جلوگیری کنیم، اما ما میخواستیم به بازیکنان این امکان را بدهیم که به طور کامل از صفحه نمایش خود استفاده کنند.
تیم ما با دقت تمام کاتسینها را در ابعاد فوق عریض بررسی کرده و تمام جزئیاتی را که باید توسط مهندسان و هنرمندان تغییر میکرده فهرست کرده است. میدانستیم که برای به نتیجه رسیدن به تلاش زیادی نیاز است، اما تیم ما در این زمینه بسیار متعهد بود. اشتیاق هلزی نسبت به آن به این معنی بود که او باید روی جنبههای فنی این موضوع گسترده کار کند.
فارغ از گیمپلی و صحنههای سینمایی بازی، مهندسان این استودیو همچنین اطمینان حاصل کردهاند که رابط کاربری و منوها نیز از نمایشگرهای فوق عریض پشتیبانی کنند. در واقع هنگام استفاده از نمایشگرهای فوق عریض، میتوانید موقعیت HUD را به طور کلی با توجه به سلیقهی خود تغییر دهید.
در نهایت گفتنی است که اسپایدرمن: مایلز مورالز نیز اواخر سال جاری برای رایانههای شخصی عرضه خواهد شد. در این میان نسخهی دوم اسپایدرمن به طور انحصاری برای پلیاستیشن ۵ در دست توسعه است. در ادامه میتوانید تریلر منتشر شده را مشاهده کنید.
منبع: PlayStation.Blog