مارک رافلو و اما استون در فیلم بیچارگان لانتیموس همبازی خواهند شد
مارک رافلو، بازیگر نقش هالک در دنیای سینمایی مارول در فیلم «بیچارگان» به کارگردانی یورگوس لانتیموس همبازی اما استون و ویلم دفو خواهد بود.
یورگوس لانتیموس، کارگردان تحسین شدهی یونانی طی سالهای اخیر با هفت فیلم بلند داستانیاش جوایز و افتخارات مهمی مانند جایزهی ویژه هیأت داوران جشنوارهی فیلم کن ۲۰۱۵ و جایزهی بهترین فیلمنامه از جشنوارهی فیلم کن ۲۰۱۷ را از آن خود کرده و به یکی از محبوبترین کارگردانهای اروپایی بسیاری از سینمادوستان تبدیل شده است. چند ماه قبل اعلام شد لانتیموس قصد دارد فیلم «بیچارگان» (Poor Things) را بر اساس رمانی به همین نام نوشتهی آلاسدِر گری با بازی ویلم دفو و اما استون جلوی دوربین ببرد و حالا مشخص شده مارک رافلو، بازیگر نقش هالک در فیلمهای مارول نیز در این فیلم نقشآفرینی خواهد کرد. رافلو و دفو تا به امروز همکاری با این کارگردان صاحب سبک نداشتهاند، اما استون در فیلم تحسین شدهی «سوگلی» بازی کرده است.
در خلاصه داستان کتاب بیچارگان آمده است: «در این رمان هجوآلود، آلاسدِر گری با نگاهی به داستان فرانکشتاین، ماجراهای پرفراز و نشیب زندگی زن جوانی مبتلا به بیماری اروتومانیا (خودمعشوقپنداری) به نام بلا باکستر را روایت میکند که توسط همسرش با مغز یک کودک پس از سانحهای به زندگی بازگشته است.»
استون برای ایفای نقش بلا باکستر انتخاب شده و ویلم دفو هم احتمالا در نقش شوهر دیوانهی او ظاهر میشود، اما فعلا اطلاعی از نقش رافلو در این فیلم در دست نیست.
سرچلایت پیکچرز و شبکهی فیلم۴ (Film4) وظیفهی تولید فیلم بیچارگان را برعهده دارند و تونی مکنامارا هم بهعنوان فیلمنامهنویس آن انتخاب شده است. مکنامارا پیش از این داستان فیلم سوگلی را برای لانتیموس نوشته و در ماههای اخیر بارها به خاطر ساخت سریال «کبیر» تحسین شده است. داستان بیچارگان همانند همکاری قبلی مکنامارا و لانتیموس در عصر ویکتوریایی رقم میخورد و تمهای عشق، خودشناسی و جسارتهای علمی بنمایهی آن را تشکیل میدهند و رگههایی از حرکتهای فمنیستانه نیز در آن پیداست.
فیلمهای یورگوس لانتیموس اغلب در جهانهایی دیستوپیایی (پادآرمانشهری) یا هجوآلود رقم میخورند که بر خلاف ظاهر ناآشنایشان در باطن شباهتهای بسیار زیادی به جهان معاصر دارند. موضوعات و دغدغههای انسانی همانند عشق، انتقام و تنفر نقش بسزایی در پیشبرد داستان فیلمهای او ایفا میکنند. لانتیموس با سوگلی مقداری رویهی فیلمسازی خود را تغییر داد و از روایت قصههایی مبتنی بر آموزههای اسطورههای یونان باستان با فرمی جدید و بدیع در فیلمهای «خرچنگ» و «کشتن گوزن مقدس» به سراغ تصویرگری داستانی بر اساس خشونت پنهان زنانه و نقد ساختارهای حکومتی از گذشته تا به امروز رفت. اینطور که پیداست بیچارگان هم دنبالهروی سوگلی خواهد بود.
منبع: Collider