جزئیات جدیدی از بازی Marathon منتشر شد
استودیوی بانجی (Bungie) یک ویدیوی ۱۰ دقیقهای از بازی تیراندازی ماراتن (Marathon) منتشر کرده است که شامل تصاویر جدید و اطلاعاتی مرتبط با این بازی از زبان کارگردان بازی است. بنابراین توضیحاتی که در ادامه میآید، از زبان جو زیگلر (Joe Ziegler) است.
ممکن است بسیاری از شما این سوال را بپرسید که «ماراتن چیست؟» ماراتن برداشت ما از یک بازی تیراندازی سبک اکسترکشن است و اگر نمیدانید تیراندازی سبک اکسترکشن چیست، باید بگویم که نوعی از بازی است که در آن اساسا شما وارد دنیای خطرناکی میشوید که پر از بازیکنان و انپیسیهای متخاصم است که تهدیدی بزرگ برای شما هستند و شما باید توانایی خود را برای زنده ماندن و زنده بیرون آمدن از آن محیط به چالش بکشید. هدف هر دور از بازی این است که زنده بمانید و البته در طول مسیری که قرار است در آن ماموریتها را تکمیل کنید، لوتهایی را نیز پیدا خواهید کرد که یا به شما کمک میکنند که ویژگیهای خودتان را ارتقا دهید یا کارهایی را انجام دهید که شما را قویتر میکند. اگر زنده بمانید، تمام آن لوت متعلق به خودتان خواهد ماند اما اگر بمیرید همه چیز را از دست خواهید داد و شخص دیگری لوت شما را استفاده خواهد کرد.
این بازی خشن بوده و بنابراین ما دوست داریم بگوییم که این بازی برای همه مناسب نیست، اما اگر شما علاقهمند به یک تجربهی تنشزا در سبک بقا و یک بازی که در آن خطرات واقعا جدی هستند و احساس میکنید که برای چالش زنده ماندن در دنیایی بسیار خشن و جالب آماده هستید، این بازی مناسب شما خواهد بود و امیدوارم که برای شما جذاب باشد. نکته دیگری که در مورد این بازی باید به آن توجه کرد این است که ما ابزارهای مختلفی را در اختیار شما قرار میدهیم تا بتوانید کارهای مختلفی را در داخل بازی انجام دهید و همچنین تعداد زیادی لوت و سلاح وجود دارد که میتوانید آنها را پیدا کنید. همچنین تجهیزاتی وجود دارند که میتوانید با استفاده از آنها خودتان را مجهز کنید که ویژگیهایتان را تغییر میدهد و یا برخی از کارهایی را که میتوانید در داخل بازی انجام دهید را اصلاح میکند. مواد مصرفی مفیدی مثل چیزهایی مانند مین یا نارنجک وجود دارد که میتوانید در داخل این دنیا برای آسیب رساندن از آنها استفاده کنید. همچنین مواد مصرفی وجود دارد که به شما کمک میکند تا میزان سلامتی خود را بهبود بخشید.
اما فراتر از همهی اینها، چیز خاصی وجود دارد که ما دوست داریم آن را رانر (Runner) را بنامیم که این به نوعی قالبی است که همه چیز را به آن متصل میکنید. بنابراین، هر رانر یک زیرمجموعهی کوچک از تواناییها را دارد و علاوه بر آن، میتوانید در مورد آنچه میخواهید در داخل بازی به انجام برسانید فکر کنید و سپس هر طور که میخواهید رانر خود را شخصیسازی کنید. شما ممکن است رانر خود را به انواع مختلفی از تجهیزات مجهز کنید و سپس با در نظر گرفتن آن تجهیزات، وارد مبارزات شوید. بنابراین راههای مختلفی برای پیش بردن هر مسابقه در داخل بازی وجود دارد. همچنین انواع مختلفی از اهداف و چیزهایی مانند آن در داخل بازی وجود دارد اما مطمئنا هر یک از آنها ریسک خاص خود را دارد و این خطر همیشه وجود دارد که اگر زنده نمانید، چیزهایی را که دارید از دست خواهید داد.
بگذارید کمی در مورد دنیای این بازی صحبت کنم. مشخصا بازی ما مربوط به یکی از آیپیهای کلاسیک بانجی خواهد بود. فکر میکنم اولین بازی این سری در سال ۱۹۹۴ منتشر شد، پس مدت زیادی گذشته است اما کاری که ما با آن دنیا انجام میدهیم این است که از عناصر آشنای زیادی به ویژه بسیاری از عناصر رازآلود و جنبههای ترسناک روانشناختی آیپی همانطور که قبلا وجود داشته استفاده میکنیم. البته ما همچنین در حال ایجاد عناصری هستیم که فکر میکنیم به مدرنسازی بازی کمک میکنند و همچنین آن را به یک داستان و دنیای جدیدی که میتوانیم بهروزرسانی آن را ادامه دهیم و همهی شما را با این کار خوشحال کنیم میآوریم. در چند سال گذشته، ما تغییرات زیادی را در بازی انجام دادهایم و در این مدت با بازیکنان زیادی این اثر را آزمایش میکردیم. این بسیار عالی است و وقتی به آن فکر میکنم سرشار از حس قدردانی میشوم، زیرا افراد زیادی هستند که با گفتن «هی، این ویژگی بد است» یا «این ویژگی عالی است» به ما کمک کردهاند که این واقعا به تشخیص، تجزیه و تحلیل، و شکل دادن و تغییر بازی و چیزهای عالی دیگر کمک کرده است.
همچنین ما در حال بازبینی برخی از مدلهای سهبعدی شخصیتی بودهایم. بنابراین آنها هنوز کامل نشدهاند. مدلهای سهبعدی دشمن هنوز در حالت اولیه هستند. بنابراین ما هنوز در حال بازبینی و ساختن آن به روشی بهتر هستیم. بنابراین کمی زود است که همهی اینها را به صورت یکپارچه به شما نشان دهم، اما اگر با توسعهی بازی آشنا باشید متوجه خواهید شد که در این مسیر همه چیز با هم پیش نمیرود اما وقتی همهی آنها گرد هم بیایند، ما واقعا مشتاقانه منتظر خواهیم بود تا آن را به شما نشان دهیم تا بتوانید ببینید که بازی چگونه به نظر میرسد.
همهی جزئیاتی که میتوانم بگویم همین است و محتوا و چیزهای بیشتری وجود دارد که ما میخواهیم در اواسط سال ۲۰۲۵ برای شما فاش کنیم. همچنین از آنجایی که در حال تست کردن این اثر با بازیکنان خود بودهایم و بنابراین در سال ۲۰۲۵، آزمایشها را کمی بیش از قبل گسترش دهیم. ما به دنبال اضافه کردن تعداد قابل توجهی از بازیکنان در حین پیشروی هستیم و برخی از این تغییرات بزرگ فرصتهایی هستند تا همهی شما به ما بپیوندید. وقتی این اتفاق بیفتد قطعا به شما اطلاع میدهیم.
هدف ما در نهایت ساختن بازیای است که همه شما احساس میکنید ارزش صرف وقت را دارد و چون زمان بسیار با ارزش است، شما باید بتوانید لذت و سرگرمی و داستانی را که میخواهید در این اثر پیدا کنید. ثانیا از همهی شما که واقعا ما را دنبال میکنید متشکرم. ما همهی این کارها را برای شما انجام میدهیم و بنابراین علاقهای که نشان میدهید و به نوعی درگیر شدن با تمام محتوایی که ما ایجاد کردهایم و تمایل به یادگیری بیشتر در مورد ماراتن، واقعا برای ما مهم است. در نهایت از همکاران تشکر میکنیم. شرکای ما به طرز شگفتانگیزی حمایتگر بودهاند و در هر مرحله از راه ما بسیار خوش شانس بودهایم که آنها به همکاری با ما ادامه دادند و به تحقق این بازی کمک کردند.
بازی ماراتن برای پلیاستیشن ۵، ایکسباکس سری ایکس/اس و رایانههای شخصی در دسترس قرار خواهد گرفت. تاریخ انتشار بازی هنوز اعلام نشده است.
منبع: Gematsu