Mad Max در انتظار دریافت دو جایزهی گلدن گلوب
«جرج میلر»، کارگردان و خالق مجموعه فیلمهای «مد مکس»، در ابتدا تصمیم داشت تا جدیدترین فیلم این مجموعه را سیاه و سفید ضبط کند و این طور که به نظر میرسد، نسخهای سیاه و سفید از فیلم «مد مکس: جادهی خشم» (Mad Max: Fury Road) وجود دارد.
فیلم Mad Max: Fury Road همین چند روز پیش نامزد دریافت دو جایزهی «گلدن گلوب» شد.
این خبری است که «داگ میچل» (Doug Mitchell)، تهیهکنندهی جادهی خشم داده است. میچل به وبسایت Screen Daily گفته که نه تنها نسخهای سیاه و سفید از فیلم را آماده دارند، بلکه ممکن است حتی در سال آیندهی میلادی آن را اکران سینمایی هم بکنند.
چند وقت پیش و نزدیک به زمان عرضهی جادهی خشم، جرج میلر در مصاحبهای که با Slashfilm داشت، به این موضوع اشاره کرده بود که میخواست فیلم را سیاه و سفید بسازد. میلر در مصاحبهاش گفته بود: “فقط دو راه برای ساخت یک فیلم پساآخرالزمانی وجود دارد، یا رنگها را بسیار پر رنگ، یا کاملا آنها را حذف میکنیم.” میلر در نهایت راه اول را برای ساخت «جادهی خشم» انتخاب کرده بود. او در مصاحبهاش ادامه داد: “بهترین نسخهی فیلم سیاه و سفید است، اما امروز فقط فیلمهای هنری را سیاه و سفید میسازند.”
میلر گفته بود که میخواهد در دیسک بلو-ری فیلم، نسخهی سیاه و سفید «جادهی خشم» را هم قرار دهد؛ قرار بود این نسخه همچنین فقط موسیقی متن داشته باشد و بقیه صداها حذف شوند. با این حال، این موضوع هم به حقیقت نپیوست و نسخهی بلو-ری فیلم، فقط شامل نسخهی اصلی بود.
نمیدانیم که چه موضوعی موضع تهیهکنندههای فیلم را برای اکران نسخهای سیاه و سفید از «مد مکس: جادهی خشم» عوض کرده است، اما بد نیست به این موضوع اشاره کنیم که فیلم همین چند روز پیش نامزد دریافت دو جایزهی «گلدن گلوب» شد. «جادهی خشم» در دو گروه «بهترین کارگردانی» و «بهترین فیلم» نامزد دریافت بهترین جایزه شده است. فقط هم گلدن گلوب نیست، به تازگی «جادهی خشم» نامزد دریافت ۱۳ بخش در «جایزهی انجمن منتقدان فیلم» (Critics’ Choice Movie Awards) شده است.
با تمام این اوصاف، اگر هم نسخهای سیاه و سفید از «جادهی خشم» اکران شود، احتمالا اکران محدودی خواهد داشت.
منبع: The Verge
یکی از دلایلی که نسخه جدید Mad Max رو به عنوان یک فیلم متفاوت نشان داد،استفاده از جلوه های ویژه میدانی بسیار زیاد بود،اکثر صحنه های که بطور معمول از ویژوال افکت برای به تصویر کشیدن استفاده می شد در این فیلم به صورت کاملا میدانی انجام شده،در مورد اینکه واقعا چه لزومی داشته که صحنه های اکشن به صورت کاملا طبیعی و با ریسک بالا انجام بشه یا نشه چیزی نمیشه گفت،چون فقط نظر جورج میلر به عنوان کارگردان اثر مهمه 🙂
من نمیدونم چرا بعضی از دوستان از این فیلم خوششان نیامد..
دوست خود من هم این فیلم کنار من دید ولی وسطاش ولش کرد چون میگفت فیلم مضخرفی بود در صورتی که به نظر من یکی از اون فیلم های اکشن خاص بود و زیبا صحنه هایی که تو هر فیلمی نمیشد دید.
درسته کمی داستان ابکی بود ولی وسط فیلم که میفهمن تلاش بیفایده بوده و برگشت به سیتادل داستان رو جالب تر کرده و میتونه راه رو برای ادامه فیلم باز کنه
همون بهتر که نشود فیلمی با این هزینه هنری ساخته بشه سطح مخاطبینش کاهش پیدا میکنه و احتمال سقوط تو جدول باکسافیسو داره هرچند که ما در بخشهای از فیلم با سرعت بالا روبرو میشیم که مارو به یاد فیلمهای سامت میندازه در کل بنظر من این فیلم باید نامزد اسکار بهترین فیلبرداری حتما باشه….
همون بهتر که نشود فیلمی با این هزینه هنری ساخته بشه سطح مخاطبینش کاهش پیدا میکنه و احتمال سقوط تو جدول باکسافیسو داره هرچند که ما در بخشهای از فیلم با سرعت بالا روبرو میشیم که مارو به یاد فیلمهای سامت میندازه در کل بنظر من این فیلم باید نامزد اسکار بهترین فیلبرداری حتما باشه…
خداروشکر که این دو خاسته مسخره جرج میلر عملی نشد.
یعنی انقدر فیلمش قشنگ بود ؟؟
من که خیلی خوشم نیومد به نظر من اینتراستلار قشنگ تر بود
دوست عزیز مقایسه اینتراستلار با این فیلم مثل این میمونه که پیکان جوانان رو با لامبورگینی مقایسه کنی !!! 🙂
البته نظرموو اصلاح می کنم چون جابه جا گفتم منظورم از لامبورگینی اینتراستلار بود :))
من فیلمش رو دیدم، اون هم بصورت سه بعدی…
واقعاً بی نظیر بود و پیشنهاد میکنم که همه دوستان این فیلم رو ببینن…
تنها فیلمی که از دیدنش پشیمون شدم در کل دوران زندگیم…
واقعا نمیفهم چیه این فیلم مورد توجه قرار گرفته..؟
داستان نخ نما ؟ نماد های شیطان پرستی ؟ ……