بازیهای سرویسمحور ۷۱ درصد درآمد کل الکترونیک آرتز را تشکیل میدهند
طبق گزارش مالی جدید EA، بازیهای سرویس محور ۷۱ درصد از کل تجارت الکترونیک آرتز را در طول سال مالی منتهی به ۳۱ مارس ۲۰۲۲ به خود اختصاص دادهاند. این یک رکورد سالیانه برای این شرکت محسوب میشود که فروش خالص آن به ۷٫۵ میلیارد دلار رسیده است که نسبت به سال قبل ۲۱ درصد افزایش داشته است.
کریس سو (Chris Suh)، مدیر مالی ارشد الکترونیک آرتز، در بیانیهی خود گفت: «فروش خالص بازیهای سرویس محور با رشد ۱۷ درصدی نسبت به سال قبل به ۵٫۴ میلیارد دلار رسیده است و چیزی بیش از ۷۱ درصد کل تجارت ما را تشکیل داده است. فروش بازیهای کامل دیگر با رشد ۳۴ درصدی به ۲٫۱ میلیارد دلار رسیده است.»
بازی رایگان Apex Legends که یکی از برترین بازیهای سرویس محور حال حاضر در صنعت است، حدود ۱ میلیارد دلار فروش خالص در طول این دوره ایجاد کرده است. فروش خالص بازیهای سرویس محور الکترونیک آرتز از ۴٫۶ میلیارد دلار در سال مالی گذشته که در مارس ۲۰۲۱ به اتمام رسیده بود، به این رقم فعلی رسیده است. فروش خالص اینگونه از بازیها در سال مالی قبل هم حدود ۷۰ درصد کل کسبوکار این شرکت را شامل میشد.
یک سال پیش، بلیک یورگنسن، مدیر مالی سابق EA اظهار داشت: «با تمرکز ما بر تعامل و سرگرمیهای دنبالهدار و در حال پیشرفت که اکنون سه چهارم فروش خالص ما را تشکیل میدهند، نمیتوان تصویر چشمگیرتری از نحوه تکامل تجارت و کسبوکار به دست آورد. برای ارائه یک چشمانداز ملموس، ۴٫۶ میلیارد دلار معادل فروش حدود ۱۳۰ میلیون نسخه از بازیهای کنسول است.»
با توجه به اینکه بسیاری از ناشران بزرگ این روزها بیشتر به بازیهای سرویس محور متمایل شدهاند، جف کیلی، خالق رویداد جشن بازی تابستانی، پیشنهاد داد که ممکن است در رویدادی که در ماه ژوئن برگزار خواهد شد، تعداد کمتری بازی بلاک باستر نسبت به سالهای گذشته معرفی شود. او دربارهی این موضوع گفته بود: «امروزه آنها بیشتر مایل به توسعهی بازیهای سرویس محور هستند. اکنون من به این چشمانداز نگاه میکنم و هیجانانگیزترین چیزها برای من از سوی استودیوهای مستقل یا شرکتهایی که پشتوانهی بیشتری برای ریسک دارند، نه ناشرهای بزرگ و سنتی.»
منبع: VGC