بازی Ashfall توسط سازندگان سابق دیز گان و لست آو آس معرفی شد
مایکل مامباوئر (Michael Mumbauer) و جان گاروین (Michael Mumbauer) دو توسعهدهندهی باتجربهی صنعت هستند که سابقهی کار در پلیاستیشن را داشتهاند. آنها با همکاری هم استودیویی به نام Liithos را تأسیس و یک بازی جدید را معرفی کردهاند. البته، شاید پروژهی اصلی به آن اندازهای که انتظار داشته باشید، هیجانانگیز نباشد.
بازی اول استودیو آنها Ashfall نام دارد که بهعنوان اولین بازی واقع تراز اول وب ۳.۰ برای کامپیوتر و کنسول و شبکهی Hedera توسعه داده شده است و از یک ارز رمزنگاری بومی و بهینه در زمینهی انرژی به نام HBAR استفاده میکند. بله، درست فکر میکنید، ترکیب بسیار عجیبوغریبی است.
مامباوئر مدیرعامل Liithos قبلاً ۱۳ سال را در پلیاستیشن بهعنوان رئیس استودیو «گروه خدمات هنرهای بصری» (Visual Arts Service Group) فعالیت و روی بازیهایی مانند آنچارتد و لست آو آس کار کرده است. او یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل استودیو That’s No Moon بوده که اخیراً تأسیس شده است.
جان گاروین هم که کارگردان و نویسندهی بازی دیز گان (Days Gone) بوده و مدت زیادی را در استودیو بِند (Bend Studio) فعالیت کرده است، در این استودیو بهعنوان نایبرئیس خلاقیت و نویسنده و کارگردان اولین پروژهی این استودیو فعالیت میکند.
استودیو Liithos در بیانیهی خبری خود بیان کرده است: «در بازی Ashfall بازیکنان برای زنده ماندن از جهانی که به خاطر گرمشدن کره زمین، حلقه آتشفشانی مشتعل، میدانهای انرژی اسرارآمیز و مخرب و مناطق خطرناک آسیب دیده است، بهعنوان یک ماجراجویی تکنفره پیوسته و متصل شروع میشود که در ادامه به یک اثر چندنفرهی بازیکن در مقابل بازیکن (PVP) و بازیکن در مقابل محیط (PVE) تبدیل میشود.»
در ادامهی بیانیه آمده است: «گیمرها میتوانند بازی را با استفاده از شبکه Hedera انجام دهند که در آن جستجو، کشف و انحصار تمرکز برای تجربهی ساخت، فروش و تجارت در بازی است. Ashfall در حال حاضر با سازندگان افسانهای کتابهای مصور، هنرمندان و اینفلوئنسرها شراکت دارد زیرا داستان با یک کمیک دیجیتال نوشته جان گاروین آغاز میشود که طراحی کاور آن توسط بِرِت بوث از ورلداستورم و دیسی کمیکس انجام شده است.»
گاروین در بیانیهای اعلام کرد: «هدف ما ایجاد یک تجربهی واقعاً نسل بعدی و جهان باز است که با فناوریهای جدید درگیر باشد تا محتوای تولیدشده توسط کاربر را امکانپذیر کند. مثل همیشه، تمرکز ما بر خلق شخصیتهای دوستداشتنی، داستانهای جذاب و گیمپلی تکاملی و دنیایی است که نهتنها در بازیها، بلکه در رسانههای دیگر نیز ارزش کاوش را دارد.»
سایت VentureBeat هم از مامباوئر دربارهی نقش وب ۳.۰ در بازی Ashfall پرسید و او در پاسخ گفت: «فنّاوریهای چندرسانهای و قدرت دنیاهای متصل همیشه چیزی بوده است که من بهشدت به آن علاقه داشتم. به نظر من دربارهی معنای بازیهای مبتنی بر بلاکچین کمی سوءتفاهم برای گیمرها وجود دارد. من بلاکچین را همچون یک راهآهن میبینم که ایستگاه اصلی آن بازیهای ویدئویی است.»
مامباوئر اضافه کرد: «سایر ایستگاههای این راهآهن فرضی همگی به ایستگاه اصلی یعنی بازیها منتهی میشوند و قطارها محمولههای گرانبها (NFT) را از طریق ایستگاههای دیگر به گیمرها تحویل میدهند. این راهی برای داشتن تجربیات عمیقتر و جذابتر نسبت به آنچه قبلاً دیدهایم است. ما میخواهیم برای انجام این کار به گیمرها پاداش دهیم.»
منبع: VGC