نقشهی Assassin’s Creed Shadows هماندازهی اوریجینز است
طبق گزارش جدیدی که از یوبیسافت (Ubisoft) منتشر شده، نقشه Assassin’s Creed Shadows تقریبا به اندازهی جهان بازی اساسینز کرید اوریجینز (Assassin’s Creed Origins) است.
کارگردان خلاقیت بازی، جانانات دومانت (Jonathan Dumont)، در گفتوگو با آیجیان (IGN) بیان کرده که Shadows در مقیاسی مشابهی اوریجینز است اما این اثر برای محیط خود بر مقیاس زندگی واقعی تاکید دارد تا محیط آن تا جای ممکن واقعی احساس شود. این نشان میدهد که اندازهی نقشهی Shadows کوچکتر از نسخهی اودیسه (Odyssey) و والهالا (Valhalla) است، اما بسیار بزرگتر از اندازههای نقشههای کلاسیک از سهگانهی اصلی، Brotherhood، یونیتی و غیره است. البته نقشهی عظیم اقیانوس کارائیب در بلک فلگ استثنا محسوب میشود.
دومانت همچنین گفته که نقشه Assassin’s Creed Shadows کاملا اوریجینال است. هرچند یوبیسافت به دنبال این بوده که عناصر بیشمار آن را تا حد امکان واقعگرایانه بسازد. او گفت:
ما میخواستیم به مقیاس واقعی پایبند باشیم. بنابراین چون قلعهها فضای زیادی را اشغال میکردند و ما میخواستیم که کوهها مانند دنیای واقعی احساس شوند، کاری کردیم که محیطها در بازی گستردهتر به نظر برسند. هرچند میتوانم بگویم که تقریبا در حد و اندازهی اوریجین است.
البته نقشهی اوریجینز هنوز هم بسیار عظیم است و بخش زیادی از مصر را در خود جای داده است و با اینکه از نظر کارهایی که میتوان در آن انجام داد، در حد نقشهی والهالا نیست اما به اندازهی کافی محتوا دارد. در این میان یوبیسافتی برای واقعگرایانه کردن بازی تنها به نقشه بسنده نکرده است و با ارائهی شخصیتهای تاریخی، چرخهی فصلی و نورپردازی پویا، سعی کرده تا سطح مناسبی از رئالیسم را در بازی بگنجاند.
بخوانید: ۱۰ دلیل که اساسینز کرید اوریجینز از اودیسه و والهالا بهتر است
در نهایت گفتنی است که Assassin’s Creed Shadows بازیکنان را به ژاپن فئودال میبرد و به آنها اجازه میدهد تا کنترل یک شینوبی و سامورایی را در دست بگیرند. این یک ساختار خاص است که در اساسینز کرید سیندیکیت در سال ۲۰۱۵ دیده شد و در این نسخه نیز به کار گرفته شده است. این بازی در ۲۵ آبان برای کنسولهای پلیاستیشن ۵، ایکسباکس سری ایکس و اس و رایانههای شخصی منتشر خواهد شد.
منبع: IGN