استودیوی Halo جایگزین شرکت ۳۴۳ میشود؛ ساخت چند هیلو جدید بر پایهی آنریل انجین
بیش از ۱۰ سال است که شرکت ۳۴۳ به صورت انحصاری روی ساخت بازیهای هیلو (Halo) کار میکند. این شرکت تمام تمرکز خود را در این چند سال روی ساخت این مجموعه گذاشته و تمام تلاش خود را کرده است تا به بهترین نحو بازیهای هیلو را طراحی کند. مخصوصاً اینکه پر کردن جای پای شرکت بانجی (Bungie) کار بسیار دشواری بود و ۳۴۳ تا حدی هم خوب عمل کرد.
حال شرکت ایکسباکس (Xbox Game Studios) اعلام کرده که نام شرکت ۳۴۳ به شرکت استودیوی هیلو (Halo Studios) تغییر خواهد کرد. این باعث میشود که این شرکت به صورت انحصاری روی مجموعه هیلو کار کرده و تمام تمرکز خود را روی این مجموعه بگذارد. در کنار این خبر اعلام شد که تمامی پروژههای آینده بازی هیلو بر پایه موتور آنریل انجین ۵ (Unreal Engine 5) ساخته خواهد شد و این شرکت چندین بازی در دست ساخت دارد.
رئیس استودیوی هیلو پیر هینتز (Pierre Hintze) در مصاحبه اخیر خود گفت:
اگر شما به تاریخ عرضه بازیهای هیلو دقت کنید متوجه خواهید شد که از ۲ بخش تشکیل شده است. بخش اول که مربوط به شرکت بانجی است و بخش دوم که مربوط به شرکت ۳۴۳ است. حال با توجه به اینکه ما با مخاطبانی روبرو هستیم که بیش از پیش مشتاق محتوای جدید هستند، ما تصمیم گرفتیم که بخش سوم را شروع کنیم. استودیوی هیلو شروع بخش جدیدی در توسعه و پیشرفت مجموعه هیلو است.
تغییر موتور انیمیشن سازی بازی هیلو نیز به نوبه خود بسیار جالب است. به دلیل اینکه این شرکت برای مدتها است که مجموعه هیلو را بر پایه موتور انحصاری خود یعنی Slipspace طراحی کرده و حال تصمیم گرفته که با آنریل انجین ۵ کار بکند. بحث اصلی اینجاست که آنریل انجین ۵ یک موتور آماده است و حفظ و نگه داری از آن بر عهده شرکت اپیک است. این در صورتی است که Split Slice توسط خود شرکت ۳۴۳ اداره میشد و نیاز به چندین نفر از کارمندان داشت تا به آن توجه بکنند.
طبق چیزی که رئیس استودیوی هیلو گفته نیازهای دنیای امروزی گیمینگ تغییر کرده است. در گذشته اکثر افراد انتظار چندانی از شرکت سازنده پس از عرضه بازی نداشتند ولی این درصورتی است که در دنیای امروزی مخاطبان تشنه محتوای جدید بوده و به طور دائم انتظار دارند که یک بازی توسعه پیدا بکند. به همین دلیل این شرکت مجبور بود تا یک تیم را برای ساخت بازی و یک تیم را برای توسعه آن بگذارد. حال با تمرکز کامل روی مجموعه هیلو، شرکت برنامه ریزی بهتری در آینده دارد.
استفاده از موتور جدید تمرکز شرکت را روی محتوای بیشتر میکند
زمانی که وظیفه مدیریت موتور انیمیشن سازی از شرکت برداشته شود، این شرکت میتواند روی محتوا تمرکز کرده و حتی چند بازی را به صورت همزمان بسازد. از طرفی این روند جدید با درخواست طرفداران و گیمرها از محتوای جدید همخوانی داشته و باعث میشود که یک استراتژی قوی و محکم برای آینده مجموعه هیلو و استودیوی هیلو باشد.
بسیاری از عناصر موتور انیمیشن سازی Slipspace نزدیک به ۲۵ سال سن دارند. حتی با وجود اینکه این موتور به طور دائم توسعه پیدا کرده است، پایه و اساس آن قدیمی بوده و همین موضوع باعث شده که ارتقاء آن کار دشواری باشد. از طرفی شرکت اپیک با طراحیهای جدید و حتی از نو ساختن یک موتور انیمیشن سازی توانسته به مواردی دسترسی پیدا کند که در موتور Slipspace ممکن نبود یا اینکه استفاده از آنها در این موتور هزینه بسیار زیادی برای شرکت سازنده داشت.
چیزی که موتور انیمیشن سازی آنریل انجین ۵ در آن پیشرفت کرده است، سیستمهای نورپردازی یعنی Nanite و Lumen است. این موارد باعث میشوند که طراحی دنیا با استفاده از موتور انیمیشن سازی آنریل انجین ۵ بسیار راحت شده و شرکت سازنده بتواند یک دنیای زیبا و با جزئیات طراحی بکند. از طرفی این دنیا چنان کیفیتی داشته باشد که کاربران به راحتی با آن درگیر بشوند.
در رویداد گذشته هیلو شرکت سازنده از یک پروژه به نام Project Foundry رونمایی کرد. این پروژه در اصل نشان میدهد که مجموعه هیلو چه پتانسیلی دارد و میتواند به چه چیزی در آینده تبدیل بشود. در اصل این پروژه یک بازی جدید یا یک محتوای تازه نیست بلکه تنها یک نمونه است که نشان میدهد هیلو تا چه میتواند پیشرفت بکند.
در گذشته شرکت ۳۴۳ یا استودیوی هیلوی جدید اعتقادی به یک نمونه تکنولوژیکال نداشت. به دلیل اینکه این نمونهها بسیار خطرناک هستند و ممکن است انتظارات بیش از حد در مخاطبان ایجاد بکند. با این حال این بار فرق میکند و شرکت سازنده تصمیم دارد تا نشان بدهد روند جدید هیلو چگونه خواهد بود. به دلیل اینکه به این روند جدید اعتماد داشته و میداند که موفق عمل میکند.
آینده مجموعه هیلو
شرکت سازنده هیلو هنوز برنامه مشخصی برای آینده این مجموعه اعلام نکرده است. با این حال طبق چیزی که مشخص شده قرار نیست که ما شاهد یک بازی باشیم و به زودی از چندین بازی در دنیای هیلو رونمایی خواهد شد. در کنار این موارد بازی هیلو اینفینیت همچنان تحت پشتیبانی شرکت سازنده است و قرار نیست این شرکت از این بازی محبوب ناامید بشود.
در کنار همه این موارد شرکت هیلو اعلام کرد که به زودی برنامههای بیشتر خود را برای این شرکت اعلام خواهد کرد. این شرکت قرار است بیشتر روی پروژههای خود تمرکز داشته باشد و مجموعه هیلو را به دوران اوج خود باز گرداند. استودیوی هیلو راه دشواری را در پیش دارد ولی در این چند ساله مسیر درستی را در پیش داشته و با توجه به تغییراتی که در این مدت داشته است، قرار است این مجموعه را دوباره به دوران اوج خود باز گرداند.
منبع: Gematsu