۱۰ نکتهی مهم در مورد بازی Redfall که باید بدانید
استودوی «آرکین» (Arkane) بهعنوان یک توسعهدهندهی بازیهای ویدیویی، با ساخت سری دیسآنرد و بازیهایی نظیر دثلوپ و Prey، شهرت و سابقهی بسیار خوبی از خود به جای گذاشته است. این استودیو که در حال حاضر متعلق به مایکروسافت است، در حال ساخت بزرگترین و جاهطلبانهترین اثر خود است.
بازی تیراندازی و اول شخص Redfall سال گذشته معرفی شد و اخیرا در مراسم ایکس و بتسدا، شاهد اولین تریلر از گیمپلی آن بودیم. تریلر منتشر شده جزئیات قابل توجهی را در مورد این بازی فاش کرد. حال در این مقاله تمام این جزئیات کلیدی را در قالب ۱۰ نکتهی مهم بررسی خواهیم کرد.
بیشتر بخوانید: تریلر گیمپلی بازی Redfall منتشر شد؛ سبک همیشگی آرکین چند نفره میشود
۱۰. لیلا و جیکوب
Redfall حول محور چهار شخصیت اصلی میچرخد که ستون فقرات داستان آن را تشکیل میدهند. هر چهار شخصیت قابل بازی هستند که هر کدام تواناییها و نقاط قوت خاص خود را دارند. یکی اعضای گروه لیلا الیسون (Layla Ellison) است که در گذشته دانشجوی مهندسی زیست پزشکی بوده و پس از مواجهه با اتفاقاتی در یک مرکز تحقیقاتی، از تواناییهای دورجنبی بهره برده است. از سوی دیگر جیکوب بویر (Jacob Boyer)، یک تک تیرانداز سابق ارتش است که تحت تأثیر اتفاقات عجیب جزیرهی Redfall قرار گرفته و اکنون از یک چشم خاص مانند چشم خونآشامها و یک کلاغ بهره میبرد.
۹. رمی و دویندر
دو شخصیت دیگر در گروه نیز بسیار جالب به نظر میرسند. رمی د لا روزا (Remi de la Rosa) وجود دارد که به عنوان یک مهندس نظامی باهوش توصیف میشود که تجربهی زیادی در جنگ دارد. او یک ربات همراه به نام بریبون (Bribón) نیز دارد، با این حال نقش او در گیمپلی و نبردهای بازی فعلا مشخص نیست. در نهایت، دویندر کراسلی، یک نهانجاندارشناس و مخترع مشتاق است که با سلاحهای ساخت خود به مبارزه میپردازد.
۸. حالت تک نفره
از زمانی که Redfall معرفی شده، به عنوان یک بازی کوآپ در نظر گرفته شده، با این حال بازی به صورت تک نفره نیز قابل انجام است. به گفته هاروی اسمیث (Harvey Smith)، کارگردان خلاقیت بازی، اگر به صورت تک نفره آن را تجربه کنید، تمرکز روی مخفیکاری و اکتشاف بسیار بیشتر میشود. اسمیث بیان کرد:
تلاش زیادی مطابق با اهداف استودیو روی بخش تک نفره صورت گرفته است. Redfall یک بازی جهان باز است، اما میتوان آن را با هر یک از شخصیتها به صورت تک نفره تجربه کرد. با این حال در این حالت تمرکز روی اکتشاف بیشتر میشود. میتوانید با مخفیکاری اطلاعاتی در مورد رویارویی با دشمنان جمعآوری کرده و با آنها مبارزه کرده یا از آنها دوری کنید.
۷. کوآپ
هنگامی که تصمیم میگیرید Redfall را با سایر بازیکنان بازی کنید، به تجربهای متفاوت از حالت تک نفرهی آن تبدیل میشود. در این حالت تمرکز بازی بسیار بیشتر روی مبارزه با دشمنان خواهد بود و مخفیکاری و اکتشاف از اهمیت کمتری برخوردار است. به طور خلاصه، در این حالت گیمپلی بازی بسیار سریعتر و درگیرکنندهتر خواهد بود. در عین حال، استفاده از تواناییهای مختلف شخصیتها در ترکیب با یکدیگر نیز بخش مهمی از تجربه را شکل خواهد داد.
ان لوییس (Anne Lewis)، مدیر ارشد محتوا در بتسدا در مصاحبهای بیان کرد:
در حالی که بازی به صورت تک نفره شما را مجبور میکند که فقط به خودتان تکیه کنید، تشکیل یک تیم به شما اجازه میدهد تا نقاط قوت خود را با بازیکنان دیگر ترکیب کنید و استراتژیهای جدیدی را آزمایش کنید. البته شما میتوانید هر زمان که بخواهید بین این دو بخش جابهجا شوید. Redfall با ترکیبی یکپارچه از بخشهای تکنفره و چند نفره، این آزادی را به شما میدهد تا با هر کسی که میخواهید بازی کنید. در واقع نحوهی مواجهه با تاریکی به شما بستگی دارد.
۶. خونآشامها
خون آشامها شروع کنندهی روایت در بازی هستند. داستان در جزیرهای اتفاق میافتد که خونآشامها به آن تسلط پیدا کرده و نور خورشید را مسدود کردهاند. از طرفی آب را از جزیره دور کرده و آن را به طور کامل از بقیهی جهان جدا کردهاند. اینها خونآشامهای معمولی نیستند و به لطف یک آزمایش علمی اشتباه ساخته شده و بسیار قدرتمند هستند. همچنین گونههای مختلفی از آنها در جزیره ساکن هستند. آنها برای خود سلسله مراتبی دارند و هر چه از زنجیره بالاتر بروید، دشمنان شما مرگبارتر و ترسناکتر خواهند شد.
۵. فرقهگرایان
در حالی که خون آشامها تا حد زیادی آنتاگونیستهای اصلی Redfall هستند، آنها تنها تهدیدات بازی محسوب نمیشوند و شما با دشمنان دیگری نیز مقابله خواهید کرد. خونآشامها ارتشی از فرقهگرایان را تشکیل دادهاند که به خوبی مسلح شده و آماده جنگیدن و مرگ برای اربابان خود هستند. آنها به دنبال این هستند که در نهایت به یک خونآشام تبدیل شوند. اعضای فرقهگرایان ممکن است به اندازهی خونآشامها کشنده و خطرناک نباشند، اما ظاهرا چالشهایی برای بازیکنان به وجود خواهند آورد.
۴. جهان باز
آرکین در طول سالها دنیاهای بهیادماندنی و جذاب بسیاری را در بازیهای خود ساخته است. با این حال جزیرهی ردفال از یک منظر بسیار مهم با همهی آنها متفاوت خواهد بود. از آن جایی که استودیو در حال ساخت اولین بازی جهان باز خود است، ردفال بسیار بزرگتر از دیگر جهانهای این استودیو خواهد بود و بر اساس آنچه تاکنون از آن دیدهایم، به نظر میرسد که تنوع محیطی زیادی با مکانهای مختلفی برای گشت و گذار دارد. از طرفی این جهان از نقاط قوت دنیاهای قبلی استودیو نیز برخوردار خواهد بود. ان لوییس در این باره بیان کرد:
استودیوی آرکین دوست دارد تا در دنیای خود المانهای آشنا را با چیزهای خارقالعاده ترکیب کند و Redfall نیز از این قاعده مستثنی نیست. طراحان حرفهای ایستگاه فضایی جذاب بازی Prey، مهارت خود را به مدرنترین جهان این استودیو تاکنون اختصاص داده و دنیایی غنی را برای بازیکنان ایجاد کردهاند تا در آن غرق شوند.
۳. فعالیتهای متنوع
در کنار کاوش در این جهان بزرگ و پیدا کردن آیتمها و اطلاعات مختلف، ظاهرا فعالیتهای زیادی برای تجربه وجود دارد. علاوه بر ماموریتهای اصلی و داستانی، بازیکنان میتوانند کنترل محلهها را از دست خونآشامها بگیرند تا کم کم نظم را به جزیره بازگردانند. از طرفی پایگاهها و سنگرهای فرقهگرایان قابل پاکسازی است. گفتنی است که فضاهای پیچیدهای به نام Nest و غیره نیز قابل کاوش است.
۲. سلاحها
بازی از تنوع خوبی در سلاحها بهره میبرد که باید به خوبی با تواناییهای منحصربهفرد هر یک از چهار شخصیت ترکیب شوند. بازیکنان علاوهبر یافتن و باز کردن قفل سلاحهایی مانند انواع شاتگانها، تفنگهای تک تیرانداز و غیره، همچنین میتوانند با استفاده از منابع و آیتمهای موجود در جهان، سلاحهای خود را مطابق با سبک بازی خود بسازند. البته برخی از سلاحهای حرفهای شکار خونآشام مانند پرتو UV، لانچرها و غیره نیز در دسترس خواهند بود.
۱. مخفیکاری
مخفیکاری نیز بخش مهمی از Redfall خواهد بود، به خصوص اگر به صورت تک نفره قصد دارید بازی را تجربه کنید. در حالی که آرکین جزئیات زیادی را در این زمینه منتشر نکرده است، به نظر میرسد که بازیکنان باید تجهیزات مناسبی را به همراه داشته باشند تا مطمئن شوند که برای هر موقعیتی به خوبی آماده هستند. در همین حال، بدیهی است که برخی از شخصیتها برای مخفیکاری مناسبتر هستند. برای مثال، جیکوب میتواند از کلاغ خود برای جستوجوی مناطق و شناسایی دشمنان استفاده کند.
هاروی اسمیث در این باره افزود:
Redfall اثری است که در آن میتوان از مخفیکاری برای ضربه زدن به دشمن، رسیدن به موقعیت خوب یا اجتناب از یک مبارزه استفاده کرد. این بازی صرفا یک اثر مخفیکاری نیست، بلکه یک بازی تیراندازی با مکانیکهای مخفیکاری است. ما این مکانیکها را دوست داریم زیرا داشتن هوش مصنوعی با شنوایی و بینایی شبیهسازی شده، همیشه منجر به لحظات جذاب و پویایی در گیمپلی بازی میشود. کمین کردن برای دشمنان، دوری از قرار گرفتن در مرکز توجه، استفاده از سلاحها، انتخاب زمان به کارگیری قدرتهای دیوانهکننده، دانستن زمان شروع جنگ و به خطر انداختن خونآشامی که توسط نور فرابنفش ترسیده است، همگی بخشی از گیمپلی تاکتیکی بازی هستند.
بازی Redfall در نیمهی اول سال ۲۰۲۳ برای ایکسباکس سری و رایانههای شخصی منتشر خواهد شد.
منبع: Gamingbolt