اسپایدرمن ۲ چگونه از قدرت پلیاستیشن ۵ بهره میبرد؟
استودیوی اینسامنیاک گیمز (Insomniac Games) با دو ابرقهرمان قابل بازی با تواناییهای جدید، طیف متنوعی از تبهکاران و شهری که تقریبا دو برابر شده است، قدرت پلیاستیشن ۵ را در دنبالهی اسپایدرمن به رخ میکشد. حال در اینجا به این موضوع خواهیم پرداخت که اسپایدرمن ۲ چگونه از قدرت سختافزار بازی جدید سونی استفاده میکند.
بازخوردهای لمسی و ماشههای تطبیقی
تیم توری (Tim Turi) به عنوان مدیر محتوا و ارتباطات سونی اخیرا چند ساعتی اسپایدرمن ۲ را تجربه کرده و از تجربهی خود گفته است. این پیش نمایش با پیتر در لباس سیمبیوتی جدیدش آغاز میشود که در میان کلیسا با کریون روبرو میشود. زنگ عظیمی به صدا در میآید که امواج تأثیرگذار و طنیناندازی را از طریق بازخورد لمسی کنترلر به بازیکن منتقل میکند. در بخشی دیگر پیتر باید به هری آزبورن کمک میکند تا پرتوهای نوعی ذرات را تنظیم کند و به نظر میرسد که ماشههای تطبیقی دوالسنس در این بخش احساسی فوقالعاده را به بازیکن منتقل میکنند.
پروازی سریعتر از همیشه با حافظهی SSD
بالهایی که به لباس مردان عنکبوتی بازی اضافه شده به بازیکنان گزینهی جدیدی برای پرواز در شهر نیویورک میدهد. قدرت پلیاستیشن به نیویورک اجازه داده تا سریعتر از نسخهی قبلی بارگذاری شود. این به نوبهی خود به حرکت سریعتر در شهر، از جمله تقویت مسیرهای تونلهای بادی منجر میشود. در این میان تار انداختن در سطح شهر نیز روانتر و سریعتر و مانند همیشه رضایتبخش است. در نهایت ترکیب سیستم تار سنتی با گلایدینگ جدید بازی، یک راه جذاب برای عبور از مناطق مختلف شهر ایجاد کرده است.
انیمیشنهای پرجزئیات
انیمیشنهای صورت شخصیتها با جزئیات بهبود یافته سطح جدیدی از جلوههای بصری را به نمایش میگذارند. برای مثال، مکالمهی صمیمانهی بین مایلز و ریو، نگرانی و عشقی که مادرش نسبت به او دارد را به نمایش میگذارد. سطح بالایی از جزئیات چشمی، مانند مویرگهای قابل مشاهده، پلکها، حرکات دقیق چشم و نورپردازی ظریف، تاثیرگذاری صحنههای احساسی را بیشتر میکنند.
جابهجایی سریع بین پیتر و مایلز
بازیکنان در اسپایدرمن ۲، دو مرد عنکبوتی را در دسترس خود دارند و جابجایی بین آنها تقریبا آنی است. بازی هنگام جابهجایی بین دو قهرمان، بسیار بالاتر از نمای پرنده از شهر نیویورک بزرگنمایی کرده، سپس روی مرد عنکبوتی تازه انتخاب شده در جای دیگر شهر زوم میکند. این یک نمایش جذاب از قدرت حافظهی پرسرعت و SSD پلیاستیشن ۵ است.
حرکاتی طبیعیتر
اینسامنیاک گیمز در حال ارتقای واقعگرایی مدلهای سهبعدی شخصیتهای خود با ماهیچههای بهتر شبیهسازی شده است. این بهبودهای ظریف باعث میشود که حرکت کاراکترها در چشم طبیعیتر به نظر برسد و مشابهی پیشرفتهایی که در انیمیشنهای صورت انجام شده است. برای مثال، میتوانید در تصویر بالا ببینید که عضلات بازو در زیر لباسهای تنگ ابرقهرمانان برآمده یا کشیده میشوند یا ماهیچههای فک مارمولک که هنگام فریاد زدن به طرز مناسبی تکان میخورند.
نقشهای دو برابر بزرگتر
فضای در دسترس مرد عنکبوتی فراتر از منهتن است و در این نسخه مناطق بروکلین و کوئینز را نیز شامل میشود. در بازیهای قبلی اسپایدرمن، این مناطق قابل دسترسی نبودند و صرفا از دور نمایان بودند. اندازهی نقشه دو برابری در این دنباله تا حدی به دلیل سختافزار قدرتمند پلیاستیشن ۵ و همچنین توانایی بازی برای رندر کردن کلان شهری پراکنده در فاصلهای بیشتر امکانپذیر است.
فناوری ری تریسینگ
هر دو حالت Performance و Fidelity بازی از ری تریسینگ یا همان فناوری ردیابی پرتور بهره میبرند و این به لطف عرضهی بازی تنها به صورت انحصاری برای پلیاستیشن ۵ است. این فناوری بلافاصله هنگام تاب خوردن یا سر خوردن روی آب آشکار میشود. ازطرفی عبور از رودخانهی شرقی با غروب خورشید که درخششی گرم روی آب میاندازد، لذت خاص خود را دارد.
نیویورک زنده
نیویورک در این نسخه سرزندهتر از همیشه است. عابران پیاده با طیف متنوعتری از تیپها نشان داده میشوند و آنها با وسایل نقلیهای در خیابانها رانندگی میکنند که حرکات ظریف و واقعیتری دارند. در نسخههای قبلی بازیکنان میتوانستند به پنجرههای ساختمانها نگاه کنند تا نگاهی اجمالی به فضای داخلی آنها داشته باشند اما Marvel’s Spider-Man 2 جزئیات را با ساکنان واقعی افزایش میدهد. این جزئیات کوچک به ساخت پسزمینهی شهری غنی کمک میکند تا احساس زنده بودن کند.
صدای سهبعدی
تیم صوتی اینسامنیاک گیمز صدای سهبعدی را در بازی با توجه چشمگیر به جزئیات پیادهسازی میکند. به عنوان مثال در طی سکانسی که پیتر با لباس سیمبیوتی با کریون در یک کلیسا روبرو میشود، زنگ عظیمی به صدا در میآید که پیادهسازی آن فوقالعاده است. در یکی دیگر از صحنههای بازی، بازیکن در حال خزیدن به دنبال لیزارد از طریق فاضلاب نیویورک است. در این سکانس کلاستروفوبیک با طیفی ۳۶۰ درجه از صداهای مختلف از جمله لولههای قدیمی، سنگهای در حال فرو ریختن و حرکات خود مارمولک، کیفیت صدای بازی را به خوبی میتوان درک کرد.
بازی اسپایدرمن ۲ در ۲۰ اکتبر (۲۸ مهر) سال جاری به صورت انحصاری برای پلیاستیشن ۵ منتشر خواهد شد.
منبع: PlayStation.Blog