لگو هورایزن: گوریلا گیمز چگونه هورایزن زیرو داون را برای کودکان بازنگری کرده است؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه
horizon

توسعهٔ سری بازی‌های Horizon به یک مجموعه‌ی چند رسانه‌ای بزرگ در رویداد Summer Games Fest شکل جالبی به خود گرفت. پیش‌ازاین، بازی‌های هورایزن راهشان به مدیوم‌های کمیک‌بوک، واقعیت مجازی و بازی رومیزی باز شده بود. علاوه بر این اسباب‌بازی‌های دررابطه‌با این سری ساخته شده و شخصیت اصلی داستان «آلوی» در بازی‌های دیگری چون Monster Hunter، Fortnite و Genshin Impact حضور پیدا کرده است. از طرف دیگر شایعاتی مبنی بر ساخت اقتباس تلویزیونی نیز به گوش می‌رسد.

چندی پیش گوریلا گیمز اعلام کرد که در کنار سازندگان انگلیسی Studio Gobo، یک بازی لگوی هورایزن را خواهد ساخت که بر روی چند پلتفرم از جمله نینتندو سوییچ عرضه می‌شود. این اولین آی پی متعلق به پلی‌استیشن در بیست و پنج‌ساله گذشته است که بر روی یکی از پلتفرم‌های نینتندو منتشر خواهد شد.

جیمز ویندلر، طراح داستان در استودیوی گوریلا گیمز می‌گوید: «گوریلا کارمندان زیادی دارد که از هواداران لگو هستند. ما اتاق‌هایی داریم که کاملاً به لگو اختصاص یافته‌اند. داستان‌هایی درباره اینکه ما چطور اولین ماشین‌ها در Horizon: Zero Dawn را با استفاده از لگوی دوپلو ساختیم پس این ارتباط با لگو از قبل وجود داشته است. همچنین تعدادی از سازندگان نزدیک ده سال است که دارند بر روی ساخت هورایزن کار می‌کنند و در این مدت بچه‌دار شده‌اند در نتیجه به دنبال فرصتی هستند تا کاری باحال و هوای سبک‌تر انجام دهند که کودکانشان نیز بتوانند آن را تجربه کنند. از سوی دیگر، لگو ما را به‌خاطر رنگ‌های شاد جهان بازی و مثبت گرایی موضوعاتی که در داستان‌سرایی آن دیده می‌شود شرکایی خوب قلمداد کرد. البته عناصر جهان بازی نیز به طور طبیعی قابل اقتباس هستند. به‌عنوان‌مثال ماشین‌ها را می‌شود به‌خوبی ساخت و سرهم کرد.»

من فرصت تجربه بازی Lego Horizon Adventures را در رویداد Summer Games Fest پیدا کردم و به شکلی درخور از آن لذت بردم. برای آن دسته از افرادی که با فیلم‌ها و بازی‌های لگو آشنایی دارند این بازی نیز در چهارچوبی مشابه قرار می‌گیرد.  بازی حس و حال یک فیلم لگو را دارد و تمامی محتویات بازی به شکل بلوک‌های لگو درآمده‌اند و درست مثل فیلم‌های لگو، طنز موجود در بازی حالت خود ارجاعی دارد.

lego horizon adventures

ویندلر: «ما با پروژه‌هایی که شروع می‌کنیم خیلی بادقت برخورد می‌کند و فرنچایز هورایزن برای ما بسیار مهم است و نسبت به آن با محافظه‌کاری عمل می‌کنیم اما درعین‌حال این همکاری فرصتی بود تا بتوانیم قوانین خودمان را زیر پا بگذاریم. فرصتی که بتوانیم با عناصر فرنچایزی که به آن عشق می‌ورزیم هر طور که می‌خواهیم بازی کنیم. بازی از Horizon: Zero Dawn الهام پذیرفته است. شما به‌سرعت متوجه سکانس‌های برجسته‌ای که در بازی اول وجود داشتند خواهید شد و جستجوی آلوی به دنبال مادرش قلب تپندهٔ داستانی است که تبدیل به یک ماجراجویی با خطرات بیشتر می‌شود. البته این بازی تقلید یک‌به‌یک از بازی اول نیست. از آن الهام می‌گیرد اما روایتگر مجدد داستان بازی نیست. پارودی هم نیست. اشارات و رفرنس‌های فراوانی به هورایزن در بازی وجود دارند ولی شما حتماً نباید از هواداران فرنچایز باشید تا از شوخی‌های داستان لذت ببرید.»

بازی مخاطب هدف وسیع‌تری در مقایسه با سری اصلی هورایزن دارد. در واقع یک عنوان مشارکتی است که می‌خواهد برای هواداران بازی و کودکان در کنار هم جذابیت داشته باشد. ماهیت وسیع‌تر  Lego Horizon Adventures به علاوهٔ تصمیم انتشار آن بر روی سوئیچ این بازی را به عنوانی با پتانسیل بسیار بالا در سری تبدیل می‌کند.

ویندلر: «هدف اصلی ما نیست که بازی را به راه ورود بازیکنان کم و سن به سری هورایزن تبدیل کنیم اما قطعاً بخشی از برنامه‌مان است. ما می‌خواهیم گروهی بزرگ‌تر را جذب کنیم اما همچنین می‌خواهیم پدران و مادرانی که با فرزندانشان بازی می‌کنند اوقات خوشی را سپری کنند و بازی به‌نوبهٔ خودش برای آنها جذابیت داشته باشد.»

این بازی با همکاری Studio Gobo در حال ساخت است و گوریلا گیمز بر روی داستان آن نظارت دارد.

ویندلر توضیح می‌دهد: «این آی پی ماست و ما بهتر آن را می‌شناسیم. همکاری به این شکل است که یک گروه مرکزی از کارمندان گوریلا گیمز با تیم سازنده در استودیوی گوبو در ارتباط نزدیک هستند. ما بر روی پروژه نظارت داریم و بر روی داستان کنترل بیشتری در اختیارمان قرار دارد. نظارت بر روی داستان برعهده من و فرد دیگری است که تجربهٔ کار بر روی این دست پروژه‌ها را دارد. نام او مارک هیل است و بر روی بازی‌هایی چون Fable و Sackboy کار کرده است.»

lego horizon adventures

داستان بازی Horizon: Zero Dawn می‌تواند در بعضی جاها سنگین باشد خصوصاً دررابطه‌با نابودی بشریت. از همین رو این داستان چیزی نیست که بشود به طور طبیعی برای مخاطب جوان‌تر آن را اقتباس کرد. ویندلر نمی‌خواست داستان بازی را لوث کند اما اطمینان دارد که تیم سازنده توانسته‌اند تعادل خوبی را برقرار کنند.

ویندلر: «ما سعی کردیم تا جای ممکن داستان را در این بازی بگنجانیم. بخش اعظم اتفاقاتی که در جهان رخ می‌دهند مثل نابودی جهان قدیم، موضوعی سنگین برای کودکان است پس ما باید راه‌هایی را پیدا می‌کردیم که این موضوع را در داستان حفظ می‌کردیم زیرا عنصری کلیدی برای هورایزن به‌حساب می‌آید و درعین‌حال خیلی به آن تکیه نکردیم. شما تعدادی از غافلگیری‌های دلخراشی که در بازی اول حضور دارند را در این بازی نخواهید دید. لحظاتی در بازی اول وجود دارند که بار احساسی سنگینی را حمل می‌کنند و به نظرم ما روش مناسبی برای نشان‌دادن وفادارانه آنها پیدا کردیم. این قضایا در بازی حضور دارند اما کمی طنز قاطی‌شان کرده‌ایم تا خیلی سنگین نباشند. این نسخه خیلی ساده‌تر است اما به‌خوبی منعکس‌کنندهٔ نسخهٔ اورجینال داستان است.»

در نهایت این بازی در مقایسه با بازی‌های اصلی هورایزن شادتر و سبک‌تر است. بااین‌وجود بازی بخشی از فرنچایز هورایزن به‌حساب می‌آید و Lego Horizon Adventures به این مهم احترام خواهد گذاشت.

منبع: GamesIndustry

صفحه‌ی اصلی بازی دیجی‌کالا مگ | اخبار بازی، تریلرهای بازی، گیم‌پلی، بررسی بازی، راهنمای خرید کنسول بازی



برچسب‌ها :
دیدگاه شما

پرسش امنیتی *-- بارگیری کد امنیتی --

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه
دسته‌بندی‌های منتخب برای شما