نگاهی به دشمنان هورایزن فوربیدن وست؛ چگونه در برابر آن‌ها پیروز شویم؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۱ دقیقه
Horizon Forbidden West

پلی‌استیشن در این مدت اطلاعات زیادی درباره‌ی بازی هورایزن فوربیدن وست (Horizon Forbidden West) منتشر کرده است. حال نوبت به راه مقابله با دشمنان رسیده است. دنیای فوربیدن وست به شدت زیباست ولی خطر در جای جای آن وجود دارد. دشمنان ایلوی (Aloy)، هم انسان و هم رباط‎‌ها، همگی از زمان زیرو داون (Zero Dawn) چندین برابر شده‌اند. در این دنیا امکان دارد شما با یک کاروان بار روبرو شوید. حتی امکان دارد تعدادی از افراد بدون دلیل خاصی به شما حمله کنند. به همین علت همواره در فوربیدن وست چالش وجود داشته و فرصت‌هایی هم وجود دارد که شما بتوانید از آن‌ها برای پیروز شدن استفاده کنید.

مبارزات پیشرفته

یکی از اهداف تیم گوریلا گیمز (Guerrilla Games) پیشرفت در زمینه مبارزات نسبت به زیرو داون است. همچنین این پیشرفت بر پایه آزادی عمل بازیکن در مداخله و انتخاب در مبارزات خواهد بود. چارلز پرین (Charles Perain) طراح مبارزات در این زمینه می‌گوید:

ایلوی یک مبارز ماهر و باهوش است. در هورایزن فوربیدن وست با وجود ابزار بسیار زیاد تاکتیک‌های زیادی وجود دارد تا ایلوی بتواند با دشمنان بزرگ‌تر و حتی قوی‌تر از خود مقابله کند. از ماشین‌های بسیار بزرگ گرفته تا انسان‌ها.

تغییرات ما در زمینه طراحی مبارزات در زمینه اصل مبارزات نبوده است. در اصل هسته مبارزات مانند قبل است. اول ما می‌خواستیم که گیم‌پلی بازی را عمیق‌تر کنیم و تعداد توانایی‌های موجود را بیشتر کنیم. افرادی که بیشتر روی مبارزات وقت می‌گذارند، حرکات ترکیبی زیادی هم پیدا خواهند کرد. دوم اینکه ما می‌خواستیم افراد بتوانند با سبک مبارزه متفاوت در بازی پیروز شوند. به همین دلیل آزادی عمل بازیکن در این بازی بسیار زیاد است. با استفاده از ابزار و زره‌های متفاوت که در آینده در میزکار (Work Bench) هم قابل ارتقاء هستند، بازیکن می‌تواند به سبک خود مبارزه کند.

در انتها هم ما دشمنان سختی را طراحی کردیم تا بازیکنان از تمام توانایی‌های خود استفاده کنند. تنوع بسیار زیاد در ربات‌ها و انسان‌ها باعث می‌شود تا بازیکنان همواره با هوشیاری کامل فوربیدن وست را تجربه کنند.

[web_only]

[/web_only]

یکی دیگر از عواملی که برای تیم سازنده اهمیت داشت این بود که ایلوی به سبک مبارزات و توانایی‌های خود عادت کند. همچنین با توجه به تجربیات زیادی که ایلوی در بازی زیرو داون داشت قطعا نسبت به گذشته پیشرفت داشته است. پیشرفت او در انیمیشن جدید بازی نمایش داده می‌شود. نکته مهم اینجاست که ایلوی به گونه‌ای طراحی شده که راحت‌تر با محیط اطراف خود ارتباط برقرار می‌کند. البته او انسانیت خود را از دست نمی‌دهد.

برای طبیعی جلوه دادن اتفاقات ایلوی در سفر خود مشکلات زیادی خواهد داشت. برای مثال مکانیک گرَپِل (Grapple Mechanic) که نشان می‌دهد در مسافت‌های طولانی برای ایلوی خسته کننده است.

تیم هوش مصنوعی هم نقش بسیار مهم در بهبود مبارزات در بازی فوربیدن وست داشتند. به‌خصوص زمانی که بحث به سخت‌تر شدن مبارزات می‌رسد. سرگروه برنامه نویسان این بازی، آرجن بجی (Arjen Beji) در این زمینه می‌گوید:

ما می‌خواستیم تا دشمنان بسیار طبیعی جلوه کنند. به همین دلیل حرکات آن‌ها بسیار روان‌تر است. برای مثال دشمنان حال راحت‌تر با تغییر محیط برخورد خواهند کرد. در زیرو داون این قابلیت تا حدی وجود داشت ولی ما با افزودن سیستم پریدن و بالا رفتن، باعث روان‌تر شدن حرکات این افراد شدیم. مانند شما دشمنان هم به دنبال استفاده از میان‌بُرها برای شکست دادنتان هستند.

یکی دیگر از بخش‌های اضافه شده قابلیت شنا برای بسیاری از ربات‌ها است. به همین علت ایلوی لزوما با پریدن در آب نمی‌تواند از آن‌ها فرار کند. برخی از دشمنان هم دوزیست بوده و می‌توانند به طور ناگهانی به شما حمله کنند.

[web_only]

[/web_only]

انیمیشن بهبود یافته

همانطور که مطالب قبلی گفته شده بخش توانایی‌ها کاملا از نو بازسازی شده است. این باعث شده تا توانایی‌های بسیاری به بازی اضافه شده و بازکنان بتوانند سبک خاص خود را در مبارزه و بازی انتخاب کنند. از لحاظ انیمیشنی، به دلیل افزایش حرکات ایلوی و دشمنان چالش‌های بسیاری در این زمینه بوجود آمده است. تیم سازنده تلاش بسیاری کرده است تا با بررسی آناتومی و حرکات شخصیت اصلی بازی بتواند انیمیشن‌ها را به روان‌ترین حالت ممکن طراحی کند. در اصل تفاوت بسیار زیادی بین حرکات یک ربات و انسان وجود دارد اما به دلیل هدف یکسان، هسته کار هم مشابه است.

مهم‌ترین نکته در زمینه طراحی انیمیشن مشخص بودن ویژگی هر شخصیت در بازی است. هر انسان یا ربات در بازی حول یک سبک از گیم‌پلی طراحی شده که با بازیکن از طریق حرکات ارتباط برقرار می‌کند. تیم سازنده این حرکات را بسیار مشخص و دقیق طراحی کرده تا بازیکن بتواند از فاصله دور هم دشمنان خود را شناسایی کند. در اصل هر کرکتر زمانبندی خاصی برای حرکات دارد که به بازیکن فرصت حمله می‌دهد. از طرفی این زمانبندی و سبک حرکات می‌تواند یک شاخصه برای شناسایی دشمنان باشد.

ریچارد اود طراحی انیمیشن در شرکت گوریلا گیمز می‌گوید:

واکنش دشمن و بازیکن به حرکات یکدیگر به شدت مهم است. ما با تیم طراحی بازی بسیار ارتباط داشتیم تا بتوانیم یک گیم‌پلی چالشی و در عین حال مفرح را ارائه بدهیم. در کنار آن تلاش کردیم تا اعتبار کرکترها را حفظ کنیم. معمولا دشمنان برای واکنش نشان دادن مقداری زمان می‌برند به همین دلیل بازیکنا زمان دارد تا خود را برای حرکت بعدی آماده کند.

در انتها ما به ریتم و روان بودن حرکات انسان‌ها و ربات‌ها توجه می‌کنیم. با اینکار سناریو مبارزه بسیار جذاب‌تر خواهد بود. برای مثال ما فواصل مختلف، جهت‌های مختلف، سرعت و زمانبندی و قدرت را در نظر گرفته و بررسی می‌کنیم.

[web_only]

[/web_only]

قابلیت مشخص و هدفمند بودن مبارزه تنها مربوط به بخش طراحی انیمیشن نیست. بلکه بخش برنامه‌نویسی هم در این زمینه بسیار درگیر است. تیم برنامه نویسی با طراحی وضعیت بدنی، صداگذاری و حتی عملکرد دشمنان در این بخش نقش دارند. در فوربیدن وست دشمنان به دنبال شما خواهند گشت. حتی اگر حرکتی را در جایی مشاهده کنند به دنبال آن خواهند رفت. حتی اگر دشمنان را بی‌صدا از بین برده باشید، اگر شناسایی شوند برای شما دردسرساز خواهند بود.

در هورایزن فوربیدن وست شما می‌توانید از دشمنان فرار کنید. زمانی که شما در مکانی که آن‌ها انتظار دارند، نباشید به دنبال شما خواهند گشت. دشمنان انسان به صورت گروهی شما را دنبال خواهند کرد و سرگروه آن‌ها مکان شما را به آن‌ها خواهد گفت. با توجه به انیمیشن و حرکات این افراد بازیکن می‌تواند حرکت بعدی را پیش‌بینی کند.

موضوع بالا در به‌وجود آمدن فرصت برای حمله نقش اساسی دارد. راه‌های مختلفی برای مبارزه وجود دارد. اینکه چگونه یک بازیکن تصمیم به مبارزه بگیرد تأثیر بسیاری در مدت آن خواهد داشت. همچنین بازیکن برای حمله باید منابع را هم در نظر بگیرد. برخی علاقه دارند تا دشمنان را بی سر و صدا نابود کنند. این درحالی است که برخی علاقه به درگیر شدن با دشمنان دارند. انتخاب با خود افراد است.

[web_only]

[/web_only]

زنده کردن مبارزات

این مبارزات تنها در حالت مجازی نیستند. تیم بخش صدای گوریلا گیمز نقش بسیار مهمی در زنده کردن این مبارزات دارند. مدیر بخش طراحی صدای این شرکت به نام پینار تِمیز (Pinaz Temiz) درباره‌ی صدای ربات‌ها و کرکترهای مختلف توضیح می‌دهد:

چالش اصلی ما سازگار کردن ربات‌های قدیمی موجود در زیرو داون با دنیای جدید فوربیدن وست بود. ربات‌های قدیمی حال عملکرد به روزتر و انیمیشن روان‌تری داشته تا با محیط جدید همخوانی داشته باشد. همین موضوع باعث شد تا طراحی صدا هم بسیار بیشتر از چیزی که در بازی اول ساختیم، کار ببرد. ما مجبور شدیم تا صداهای جدیدی بسازیم تا با سبک هورایزن سازگار باشد.

هر ربات در شرایط متفاوت، صدای متفاوتی هم خواهد داشت. این موضوع به این دلیل است که بازیکن بتواند تفاوت جنگ تن به تن با جنگ از راه دور را درک کند. مبارزات تن به تن با صدای خاصی هستند که در زمان ضربه اجرا می‌شود. این در حالی است که مبارزات از راه دور با صدای شارژ شدن اسلحه معلوم می‌شوند. در زمانی که تعداد ربات‌ها در اطراف بازیکن زیاد است این صداها کمک می‌کنند تا او بتواند نحوه‌ی حمله‌ی دشمنان را تشخیص دهد.

قرار دادن صدا روی بازی یک کار بسیار دشوار است. در اصل زمانی که طراحان بازی را صدا گذاری می‌کنند مشکلات زیادی وجود دارند. در طول زمان، وقتی مشکلات برطرف شود، صداگذاری به بهترین نحو اجرا خواهد شد. بسیاری از صداگذاران چندین بار یک صدا را برای یک حرکت ضبط می‌کنند تا بهترین گزینه را انتخاب کنند.

[web_only]

[/web_only]

ربات‌های حیرت انگیز

قطعا صداگذاری تنها فاکتور زیبایی ربات‌ها در بازی فوربیدن وست نیست. در اصل این طراحی ربات‌ها هستند که باعث حیرت بازیکنان خواهند شد. تیم گوریلا گیمز تلاش بسیاری کردند تا دشمنان شخصیت خاص خود را داشته و تا جای ممکن واقعی به نظر برسند. زمانی که با یک دشمن روبرو شوید، یک خلاصه از توانایی‌ها، نقاط ضعف و قوت آن نمایش داده می‌شود. سپس بازیکن تصمیم می‌گیرد تا چگونه با آن رفتار کند. در ادامه برای اطلاعات بیشتر می‌توان از کتاب‌های کمیک، کانسپت آرت و چیزهای دیگر استفاده کرد.

زمانی که شما خلاصه را مشاهده کردید یک ویدئو از خلقیات ربات خواهید دید. این نشان می‌دهد که تیم سازنده تلاش زیادی برای ساخت کرکتر در این موجودات انجام داده است. برای مثال Clawstrider بسیار عصبانی و سریع است. این موجودات بسیار هوشیار و فعال هستند. در بازی تعدادی علائم از این موجودات وجود دارد تا بازیکن بتواند رفتار آن‌ها را درک کند.

تمیز در ادامه توضیح داد:

زمانی که یک بازیکن توجه رباتی را جلب می‌کند، صداهای خاص باعث می‌شود تا بازیکن متوجه شود ربات در چه وضعیتی قرار دارد. اگر ماشین در حالت استراحت باشد، یک صدای آرام خواهد آمد. هر ربات هم صدای خاص خود را خواهد داشت تا بتوان آن‌ها را از یکدیگر جدا کرد.

[web_only]

[/web_only]

دشمنان جدید!

ایلوی تنها با دشمنان ربات روبه‌رو نخواهد شد. بلکه تعداد دشمنان انسان هم بسیار زیادتر شده است. برای مثال گروه یاغیان رگالا (Regalla) یک دسته از قبیله تناکث (Tenakth) هستند. ساخت انسان‌های مختلف باعث شد تا گوریلا بتواند تمرکز بیشتری روی مبارزات در برابر انسان‌ها داشته باشد. هر دشمن انسان مانند ربات هم رفتار خاص خود را خواهد داشت.

ریچارد او در این زمینه توضیح داد:

یکی دیگر از اهداف اصلی ما عمیق و چالش برانگیز کردن مبارزات با انسان‌ها بود. این باعث شد تا تنوع سیستم مبارزات را بسیار گسترش دهیم. ما می‌خواستیم که بازیکن توانایی انتخاب سبک مبارزه خود را داشته باشد. تعویض سبک مبارزه هم باعث سردرگمی دشمنان و انیمیشن‌های جالبی خواهد شد.

تیم سازنده بخش مبارزات هم امکانات جدیدی برای جابجایی بین حالت مبارزه از راه دور و نزدیک فراهم کردند. قابلیت Resonator Blast به بازیکنان اجازه می‌دهد تا از حرکات ترکیبی بیشتری استفاده کنند. زمانی که ایلوی حمله می‌کند، خط این قابلیت شروع به پر شدن می‌کند. زمانی که پر شد می‌توان از این انرژی برای حمله و ضربه سنگین استفاده کرد. اگر شما Resonator Blast را قبل از اینکه از بین برود، با تیر کمان مورد اصابت قرار دهید، یک آسیب جدی به دشمنان خواهید زد. این مکانیک جدید ارتباط خوبی بین دو حالت مبارزه از راه دور و نزدیک، به‌وجود می‌آورد. همین باعث می‌شود تا بازیکنان به ایجاد تنوع در مبارزه خود ترغیب شوند.

[web_only]

[/web_only]

ریچارد او در ادامه توضیح داد:

از آنجایی که تنوع دشمنان انسان در بازی بسیار زیاد است، ما تعداد زیادی جلسه برای زنده کردن این کرکترها داشتیم. همچنین از تکنولوژی موکَپ (Mocap) هم بسیار استفاده کردیم. ما با بسیاری از بازیگران قوی در زمینه موکپ کار کردیم تا بتوانیم به بهترین حالت دشمنان را طراحی کنیم. ما حالت آرام برای هر دشمن را به طور کامل بررسی کردیم. همین باعث شد تا تصمیمات زیادی در زمینه طراحی کرکترها بگیریم.

برای مثال قهرمان‌ها (Champions) یکی از کرکترهای کلیدی در بازی هستند. این افراد به شدت با تجربه و با اعتماد به نفس هستند. به همین دلیل بازیگر موکپ بسیار آرام حرکت کرده و به دنبال یک ضعف در دشمن خود است. او به طور مداوم به دشمن خود نگاه کرده و منتظر یک فرصت برای حمله است.

تکنولوژی موکپ یا Motion Capture حالتی است که در آن حرکات هر کرکتر توسط یک بازیگر در دنیای واقعی اجرا شده و توسط کامپیوتر ضبط می‌شود. این تکنولوژی به واقعی بودن بازی به‌شدت کمک کرده و باعث می‌شود حرکات هم بسیار روان‌تر باشند.

زمانی که رفتار هر کرکتر را در بازی به یک حیوان نسبت بدهید متوجه خواهید شد که تلاش تیم سازنده برای ساخت هر کرکتر بسیار زیاد بوده است. برای مثال سربازان یاغی مانند یک کفتار است. این باعث می‌شود که تنوع زیادی در رفتار او وجود داشته باشد و کنترل آن بسیار سخت باشد. ظاهر آن‌ها به گونه‌ای خاص بوده تا نشان دهد که همواره آماده حمله هستند. با این حال این افراد به تنهایی حمله نمی‌کنند.

البته همه کرکترها ثابت رفتار نمی‌کنند و ممکن است در شرایط مختلف، متفاوت رفتار کنند. با این حال هسته طراحی هر گروه یکسان بوده و می‌توان تا حدی حرکت بعدی را پیش‌بینی کرد.

برای فوربیدن وست آماده شوید

با وجود تمام خطرهایی که در فوربیدن وست وجود دارد، ایلوی می‌تواند همواره خود را ارتقاء داده و به سمت مبارزه پیش برود. اینکه چگونه با دشمنان و مشکلات برخورد شود بستگی به بازیکن دارد. به طور کلی تنوع بسیار زیادی برای آماده سازی ایلوی برای مبارزه وجود دارد. شما باید پوشش و ابزار مناسب را برای حمله داشته باشید و در میز کار آن‌ها را ارتقاء دهید.

قابلیت اسکن محیط از هورایزن زیرو داون، در این بازی هم وجود دارد. این قابلیت نقاط ضعف دشمنان را برای شما مشخص کرده و مسیر حرکت آن‌ها را هم به شما نشان خواهد داد. همچنین با وجود ابزار و Potion جدید شما می‌توانید با اندکی خلاقیت بسیاری از دشمنان را از بین ببرید. همین باعث شده تا یکی از بهترین تجربه‌های مبارزه را داشته باشد.

[web_only]

[/web_only]

ارجن در انتها گفت:

ما امیدواریم که بازیکنان از مبارزات داخل هورایزن فوربیدن وست لذت ببرند. به طور کلی تعداد دشمنان از شما بسیار بیشتر است اما با تفکر و برنامه درست می‌توان بر آن‌ها پیروز شد. ربات‌ها دشمنان سرسختی هستند. هرکدام زمانبندی خاص خود را داشته و ضربات منحصر به فردی دارند. با اینحال بازیکنان باید بتوانند کنترل وضعیت را در دست گرفته و با تاکتیک‌های متفاوت دشمنان را شکست دهند.

اگر شما بازی هورایزن زیرو داون را تجربه کرده باشید، قطعا تعدادی موضوعات مشابه را مشاهده خواهید کرد. با اینحال فوربیدن وست نسبت به زیرو داون پیشرفت بسیار زیادی داشته و در زمینه مبارزات هم بسیار بهبود پیدا کرده است.

منبع: Blog.Playstation.com

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ



برچسب‌ها :
دیدگاه شما

پرسش امنیتی *-- بارگیری کد امنیتی --

یک دیدگاه
  1. هعی

    هر روز دارم به خودم سر.کوفت میزنم که چرا نمیتونیم یه ps5 و یه تلویزیون ۴k تهیه کنیم که از این بازی لذت ببریم😟💔

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه
دسته‌بندی‌های منتخب برای شما