هیدتاکا میازاکی: توسعهی الدن رینگ با مشکلات زیادی همراه بود
کارگردان بازی الدن رینگ (Elden Ring)، هیدتاکا میازاکی (Hidetaka Miyazaki) گفت که در زمان عرضه الدن رینگ بسیار استرس داشته است. همچنین او نظر خود دربارهی تکامل مجموعه سری سولز را اعلام کرد. او بهتازگی در محاسبهای اعلام کرد که این حس را قبلا هم برای عناوین دیگر سری سولز تجربه کرده است.
او در مصاحبه گفت:
این موضوع دربارهی عناوین قبلی نیز صدق میکند. به طور کلی دوران عرضه چندان برای من لذتبخش نیست. الان دیگر خیالم راحت است اما هیچ وقت به آن اضطراب عادت نمیکنم.
در ادامه او از کارمندان خود تشکر کرد. همچنین گفت این افراد به حرفهای میازاکی گوش کرده و گذاشتند او تصمیمات اصلی را بگیرد. او گفت که از ابتدای ساخت الدن رینگ مشخص بود که این عنوان بسیار گسترده میشود. میازاکی در ادامه توضیح داد که مراحل ساخت الدن رینگ و سکیرو (Sekiro) با یکدیگر بوده است. به همین دلیل چیزی نبوده که الدن رینگ از سکیرو آموخته باشد. بلکه در اصل یک موضوع به صورت مشترک در هر دو وجود دارد. قابلیت پریدن یکی از اینها است. او توضیح داد:
از آنجایی که روند ساخت الدن رینگ و سکیرو همزمان بوده است، هیچ انتقاد یا پیشنهاد دقیقی از سکیرو در الدن رینگ وجود ندارد. با این حال چون من کارگردان هر دو هستم، قطعا موارد مشتری وجود دارند.
میازاکی جنبههای در ادامه توضیح داد که جورج آر آر مارتین (George RR Martin) از ابتدای ساخت بازی حضور داشته است. همینطور اینکه در زمینه داستانی و محیط بازی تأثیر زیادی روی بازی داشته است. او در این خصوص توضیح داد:
داستان مارتین از اوایل ساخت بازی وجود داشته است. به همین دلیل ایدههای زیادی به ما میداد. در اصل محتوایی که مارتین به ما تحویل داد یک راز بسیار جالب را میان بازیکن و داستان را ارائه میکرد.
در اصل میازاکی در ابتدا به مارتین چارچوب بازی را توضیح داده است. سپس بخشهای دیگر در ادامه ساخت به الدن رینگ اضافه شدهاند. برای مثال درخت اردتری (ErdTree) در ادامه بازی به آن افزوده شده است. میازاکی در ادامه گفت:
در ابتدا نام بازی حلقه (Ring) بود. سپس ایده الدن رینگ (Elden Ring) بوجود آمد. در ابتدا مارتین یک ایده در مورد اردتری داشت اما این موضوع در اواخر بازی به آن اضافه شد.
میازاکی دربارهی داستان سرایی الدن رینگ گفت:
سیاست کلی داستان سرایی در الدن رینگ مانند سری سولز است. به این معنا که اطلاعات بازی در محیط آن پراکنده شده و تصور بازیکن را درگیر خواهد کرد. به همین دلیل گیمپلی بازی در اصل داستان نیز هست. با اینحال مکالمات در الدن رینگ بسیار از سری سولز روانتر و دقیقتر است.
میازاکی توضیح داد که در آینده تجربه الدن رینگ به صورت چند نفره آسانتر خواهد شد. به همین دلیل بازیکنان بیشتری به آن ترغیب خواهند شد. در اصل او نمیخواهد دشواری بازی با حالت چند نفره از بین برود. به همین دلیل در بخش آنلاین آزادی کامل وجود ندارد.
بازی الدن رینگ در زمان عرضه به شدت موفق عمل کرد. از لحاظ فروش الدن رینگ یکی از بهترینها در زمان عرضه بود و نمره ۹۷ را از سایت متاکریتیک دریافت کرد.
منبع: VideoGamesChronicle.com