هیدئو کوجیما در حال توسعهی دو بازی جدید است؛ یکی بزرگ و یکی تجربی
هیدئو کوجیما در ستون ویژهای برای پایان سال در مجلهی ژاپنی فامیتسو در نظر گرفته شده است، سرنخهایی را بیان کرد که نشان میدهد استودیو کوجیما پروداکشنز در حال کار روی دو بازی جدید است. در حالی که او هیچ جزئیات کلیدی دربارهی طرح یا محیط این پروژهها اعلام نکرده اما برخی از توصیفات مهم را ارائه داده است. علاوه بر این، کوجیما همچنین علاقه خود را به کاوش در رسانههایی غیر از بازیهای ویدیویی دوباره تکرار کرد.
در پایان هر سال، مجلهی فامیتسو با سازندگان بازی از سراسر ژاپن مصاحبه میکند تا آنها دربارهی پروژهها و برنامههای جاری خود برای سال آینده صحبت کنند. امسال فامیتسو با ۱۲۷ بازیساز از جمله هیدئو کوجیما صحبت کرده است که در این میان این کارگردان معروف سری بازیهای متال گیر سالید و بازی دث استرندینگ، دربارهی آرزوهای خود در سال ۲۰۲۲ صحبت کرده است.
با توجه به صحبتهایی که کوجیما اعلام کرده، به نظر میرسد که او اشاره میکند که استودیو کوجیما پروداکشنز در حال حاضر روی توسعهی دو بازی کار میکند. طبق گفتههای او، ظاهراً یکی از این پروژهها، یک بازی بزرگ است و دیگری یک پروژهی جدید و چالشبرانگیز. نکتهی قابلذکر این است که کوجیما برای توصیف پروژهی دوم که آن را چالشبرانگیز خطاب کرده، از واژهی «جدید» بهره برده است که این احتمالاً نشان میدهد که پروژهی دوم به یک عنوان کامل جدید (آیپی جدید) مربوط شود.
در گذشته هم کوجیما بیان کرده بود که علاقه دارد روی چند پروژه مختلف کار کند که یکی از آنها بزرگتر و دیگری پروژهی کوچکتر و احتمالاً متفاوتی باشد. این موضوع با شایعات مختلفی که در سال گذشته منتشر شده است، همخوانی دارد. جف گراب چندین بار اشاره کرده که مایکروسافت درصدد همکاری با کوجیما برای توسعهی یک بازی جدید بر اساس سرویسهای ابری بوده است. اگر گفتهی اخیر کوجیما را در نظر بگیریم، احتمال این بالا است که این پروژه همان اثر کاملاً جدید و چالشبرانگیزی باشد که کوجیما از آن صحبت کرده است.
از طرف دیگر، شایعاتی هم دربارهی همکاری مجدد پلیاستیشن و کوجیما وجود دارد که این هم میتواند به آن بازی بزرگ دیگر مربوط شود. برخی شایعات از وجود احتمال دنبالهای برای دث استرندینگ خبر میدهد و برخی شایعات که کمی رؤیایی به نظر میرسند، از ساخت یک سایلنت هیل جدید توسط کوجیما خبر میدهند. با این حال، هم گفتههای جف گراب و هم شایعههایی که در رابطه با همکاری کوجیما و سونی وجود دارد، صرفاً در حد شایعه هستند و برای دانستن اطلاعات بیشتر باید همچنان صبر کنیم.
همچنین کوجیما در صحبتهای خود اشاره کرده که دوست دارد در سال ۲۰۲۲ بهسوی دیگر رسانههای صنعت سرگرمی هم قدمی بردارد. استودیو کوجیما پروداکشنر چند ماه پیش اعلام کرد که شعبهی جدیدی را در لسآنجلس تأسیس کرده است که قرار است در زمینهی سینما و تلویزیون و موسیقی فعالیت کند. کوجیما اضافه کرد که استریمینگ در سال ۲۰۲۲ تأثیر زیادی بر نحوه اداره مشاغل و خلق آثار هنری توسط مردم خواهد گذاشت. او ابراز امیدواری کرد که بتواند سرعت و انعطافپذیری استودیو خود را قبل از همهگیری کووید-۱۹ بازیابی کند.
در همین ستون ویژه، فامیتسو با بسیاری از بازیسازان برجستهی ژاپنی دیگر از جمله نائوکی یوشیدا (تهیهکننده و کارگردان فاینال فانتزی ۱۴) و هیدکی کامیا (کارگردان پلاتینیوم گیمز) صحبت کرده است.
منبع: Siliconera