فروش Helldivers 2 با رکوردشکنی از ۱۲ میلیون نسخه گذشت
طبق جدیدترین آمار منتشر شده، فروش Helldivers 2 از ۱۲ میلیون نسخه فراتر رفته است.
این بازی که توسط شریک قدیمی پلیاستیشن، Arrowhead Game Studios ساخته شده است، در فوریه با موفقیت غافلگیرکنندهای عرضه شد و بسیار فراتر از پیشبینیهای داخلی سونی عمل کرد. این بازی در ماه اول، به اوج بازیکنان همزمان بیش از ۴۵۸ هزار بازیکن در استیم دست پیدا کرد. از آنجایی که Arrowhead انتظار چنین میزان از استقبال را نداشت، سرورهای بازی در سه هفتهی اول به شدت تحت فشار بودند که در نهایت این مشکل برطرف شد. در ماه مارس، به طور غیررسمی تخمینزده شد که Helldivers ۲ از زمان عرضه بیش از ۸ میلیون نسخه فروخته است که یک دستاورد بسیار چشمگیر بود. حال ارقام فروش این اثر فوقالعاده موفق در گزارش درآمد اخیر سونی برای سال مالی ۲۰۲۳ (منتهی به ۳۱ مارس ۲۰۲۴) اعلام شده است.
با توجه به گزارش ذکر شده، Helldivers ۲ در سه ماه اول عرضه به بازار، ۱۲ میلیون نسخه روی رایانههای شخصی فروخته است. از طرفی دادههای منتشر شده در زمانی نه چندان دور درباره فروش Helldivers 2، این بازی را به عنوان پرفروشترین بازی سال ۲۰۲۴ در ایالات متحده معرفی کرده بود، بنابراین شکی وجود نداشت که این بازی در فروش بسیار موفق بوده است. همچنین با کمال تعجب، دادههای سونی نشان میدهد Helldivers ۲ سریعترین فروش را در بین بازیهای پلیاستیشن در این بازه ثبت کرده است. این رکورد قبلا متعلق به گاد آو وار رگناروک (God of War Ragnarok) در سال ۲۰۲۲ بود که در یک هفته ۵.۱ میلیون نسخه و سپس ۱۱ میلیون نسخه در ۱۰ هفته فروخت. این باعث شده که بازی سهم قابل توجهی در فروش و سودآوری در سه ماههی چهارم سال مالی اخیر سونی داشته باشد.
گفتنی است با توجه به اینکه گاد آو وار یک سری مشهور و مهم برای پلیاستیشن است که قدمت آن به دوران پلیاستیشن ۲ برمیگردد و در سالهای اخیر نیز با نسخههای جدید خود مورد تحسین منتقدان قرار گرفته است، موفقیت Helldivers ۲ به عنوان یک آیپی نبستا جوانتر فوقالعاده است. علاوهبر این، بازی ذکر شده اثری سرویس محور است، بنابراین اگر بتواند تعداد بازیکنان خود را در طول زمان حفظ کند، بدون شک درآمدزایی مداومی برای سونی به همراه خواهد داشت.
البته انتشار همزمان روی رایانههای شخصی کمک زیادی به موفقیت Helldivers ۲ کرد، زیرا دادههای منتشر شده در ماه مارس تخمین میزنند که ۶۰ درصد از فروش بازی روی این پلتفرم بوده است و باید دید که آیا این موضوع سونی را تشویق میکند تا بازیهای انحصاری بیشتری را در روز عرضه روی کامپیوتر منتشر کند یا خیر. این در حالی است که در گزارش منتشر شده، هیروکی توتوکی (Hiroki Totoki)، مدیر ارشد مالی سونی، به برنامههایی برای گسترش پورتهای بازیهای انحصاری این شرکت در آینده اشاره کرد. در نهایت میتوان گفت که موفقیت Helldivers ۲ ممکن است استاندارد بالایی را برای آثار سرویس محور پلیاستیشن در آینده مانند Concord که قرار است در ۲۰۲۴ عرضه شود، تعیین کرده باشد.
منبع: Gematsu