سابردیت بازی هیلو اینفینیت به خاطر فضای مسموم موقتا بسته شد
بر اساس گفتههای مدیران، سابردیت بازی هیلو به خاطر فضای مسموم به وجود آمده که از کنترل خارج شده است، بهصورت موقت بسته شده است. این اتفاق پس از آن افتاد که برایان جرارد، مدیر روابط عمومی ۳۴۳، پستی پرشور دربارهی وضعیت بازی Halo Infinite نوشت و خواستار گفتمان مدنی دربارهی این بازی شد.
مدیران این سابردیت در این رابطه بیان کردند: «این فضای مسمومی که در سابردیت از هر دو طرف ایجاد شده، باعث شده است که افراد نتوانند بحثهای مدنی داشته باشند، این همان چیزی است که تیم مدیریت بدون توجه به نظر برای آن تلاش میکند. برخی از کاربران در سابردیت بازی به افشای اطلاعات حقیقی افراد پرداخته یا بدتر از آن افراد را تهدید به مرگ کردهاند. ما بهطور موقت سابردیت بازی را در حالت قفل قرار میدهیم تا مردم بتوانند کمی آرامتر شوند و بتوانیم دکمه تنظیم مجدد را قبل از راهاندازی دوباره فشار دهیم. در نهایت این فقط یک بازی ویدیویی است و این سطح از خشونت بیدلیل است. تعطیلات آخر هفته را خوش بگذرانید، ما دوشنبه آن را بازگشایی میکنیم.»
برایان جرارد در یک پست طولانی در ردیت گفت که او از بعضی از گلایهها و ناامیدیهای طرفداران هیلو اینفینیت آگاه و با آن موافق است. با این حال، او با شیوهای که برخی از طرفداران نظرات خود را بیان کردهاند، موافق نیست. او میگوید: «من را یک شیاد، دروغگو، سخنگوی شرکت یا هر چه میخواهید صدا کنید اما من هرگز به جامعهی طرفداران بازی دروغ نگفتهام و نخواهم گفت و من نمیگویم که ۳۴۳ نفر یک قربانی است؛ این روایتی است که برخی از افراد در اینجا انتخاب کردهاند که آن را قبول کنند. این وظیفهی من است که به اینجا بیایم، به حرف شما گوش دهم، با صراحت آن را بپذیرم تا اطمینان حاصل کنیم که بهصورت داخلی از بازیکنان دفاع میکنیم. ما این کار را صرفنظر از مثبت یا منفی بودن نظر آنها انجام میدهیم و همیشه این کار را خواهیم کرد.»
بیانیهی جرارد پس از این منتشر شد که استودیوی ۳۴۳ اعلام کرد قصد دارد حالتهای دیگری را در آینده و بهمرور به بازی هیلو اینفینیت اضافه کند. بازیکنان خواهان این بودند که حالت Team Slayer را ببیند. اگرچه این حالت ممکن است در آینده اضافه شود اما در حال حاضر در دسترس نیست. جرارد دربارهی این موضوع میگوید: «ما هنوز در حال بحث دربارهی این امکان هستیم. بله، این موضوع کاملا مهمی است که تیم سازنده از آن آگاه است. ما دوست داریم حالتها و تجربیاتی را در بازی داشته باشیم که بتواند انتظارات بازیکنان را در مقابل وضعیتی که امروز در آن قرار داریم، برآورده کند. من فکر نمیکنم کسی در استودیو ۳۴۳ فکر کند نداشتن حالت Team Slayer یک ایده خوب است.»
او در ادامهی صحبتهایش میگوید: «ما در استودیو افرادی را داشتهایم که برای سالهای زیاد بهسختی تلاش کردهاند تا بهترین بازی هیلو را در شرایطی بسیار چالشبرانگیز ارائه دهند اما من سعی میکنم حداقل توضیحی را برای علاقهمندان ارائه دهم.»
او توضیح میدهد که تعداد حالتهای هیلو اینفینیت در زمان عرضه همیشه قرا بود رویکردی اندازهگیری شده داشته باشد. او اشاره میکند که آنها در حال حاضر از نظر رابط کاربری محدودیتهایی دارند که برای تعداد حالتهای بازی برای آنها مشکل ایجاد میکند. همچنین سیستمهای پیچیدهی ارتقا و رشد در بازی هم که با انتقاداتی مواجه شده بود، در این موضوع دخیل بوده است. او اشاره میکند که برنامههای تیم سازندگان بازی برای حالت Slayer بزرگتر از چیزی است که بهعنوان یک راهحل موقت مناسب باشد. او میگوید که عاشق بسیاری از ایدههای در نظر گرفته شده و حالتهای مختلفی است که در حال حاضر سازندگان روی آن کار میکنند.
این توسعهدهنده ادامه داد که استودیو ۳۴۳ اکنون به این فکر میکند که آیا امکان اضافه کردن یک بخش Team Slayer اولیه و با امکانات کمتر راهاندازی کند تا فرصت داشته باشد بعدا بخش Team Slayer بزرگتر و کاملتری را منتشر کند. با این حال، ممکن است به دلایل مختلف این موضوع امکانپذیر نباشد.
همچنین برایان جرارد اشاره کرد که نگرانی برخی از طرفداران دربارهی بخش چندنفرهی این بازی را شنیده است که اذعان داشتند که شاید این اثر در ادامه با شیوهی تجاری رایگان برای بازی کردن (free-to-play) و تمرکز روی پرداختهای درونبرنامهای وفق پیدا کند. او دربارهی این نگرانی میگوید: «من میدانم که این نگرانی به چه دلیل وجود دارد بهخصوص وقتی دربارهی یک سری بازی با میراثی ۲۰ ساله صحبت میکنیم. شیوهی تجاری رایگان برای بازی کردن کمک بزرگی به رشد پایه بازیکنان کرده است و ما شاهد حضور تعداد زیادی از بازیکنان جدید برای اولین بار در تاریخ بودهایم اما این یک تجارت است؛ سرورهایی که روی آنها بازی میکنید، برای فعال بودن نیازمند هزینه هستند. استودیویی که بازی را توسعه و نگهداری میکند به هزینه نیاز دارد. بتلپس و سفارشیسازی پریمیوم مدل (تجاری) امروزی این بازی است. اضافه شدن چیزهای ظاهری یا بتلپسها هیچ ارتباطی با چیزی مثل حالتهای جدید برای بخش چندنفره ندارد. چنین محتواهایی سالها پیش ایجاد شده است، و بهجای حالتهای جدید دیگر انجام نشده است. آیا این یک اولویت بوده که اطمینان پیدا کنیم که این بازی در واقع میتواند درآمدزایی کند؟ البته.»
بهصورت خلاصه، جرارد میگوید که بازیکنان باید بدانند که استودیو ۳۴۳ تمام تلاش خود را برای بهبود Halo Infinite در سریعترین زمان ممکن انجام میدهد: «اگر امروز بخشهای فعلی بازی انتظارات شما را برآورده نمیکند، متأسفم که ناامید شدهاید. من مطمئن هستم که این بازی همچنان بهتر و بهتر خواهد شد و همهی این مشکلات قابلحل هستند. مطمئنا ما مشکلاتی داریم، اما من واقعا به پایهای که تیم سازنده توانسته ارائه دهد، افتخار میکنم.»
او در نهایت از همه خواست که گفتوگوهای در شرایط مدنی و بهتری انجام شود: «هر کسی حق دارد نظر خود را داشته باشد. این حق شماست که این اثر را بازی کنید یا بازی نکنید. من ترجیح میدهم افرادی را داشته باشم که آنقدر پرشور باشند که بر سر ما فریاد بزنند تا اینکه هیچکس اصلا به اثری که خلق کردهایم، اهمیتی ندهد اما من فقط از مردم میخواهم که لطفا کمی آرامش خود را حفظ کنند و این نکته را متوجه بشوند که انسانهایی پشت این ماجرا هستند که سالها از زندگی خود را صرف تلاش برای خلق بازی و ارائهی بهترین تجربهها کردهاند. به همین خاطر در قضاوت عجله نکنید یا تصور نکنید که شما همهچیز را به کشف کردهاید»
هیلو اینفینیت مدتی است که منتشر شده و پس از حواشی سال گذشته توانست شروع بسیار خوبی را نشان دهد و نظر منتقدان را هم جلب کرد. با این حال، به نظر میرسد برای وجود مشکلات جزئی در بازی یا نبود بعضی از حالتهایی که انتظار میرفت در زمان عرضه در بازی وجود داشته باشند، در ساب ردیت بازی غوغای فراوانی ایجاد شد که همانطور که در ابتدا اشاره شد، نتایج بد و زنندهای را به همراه داشت. شاید بهتر باشد اکنون که استودیو ۳۴۳ توانسته بعد از یک سال تأخیر و بعد از همهی حواشی سال قبل بازی اصلی را بهخوبی تحویل مخاطبان دهد، شاید شایستهی تحسین بیشتری باشد. البته این اولین باری نیست که سابردیت یک بازی ویدیویی با چنین سناریو تلخی مواجه میشود. هیلو اینفینیت توانسته موفق ظاهر شود اما حتی اگر چنین هم نمیبود، نباید فراموش کرد که این فقط یک بازی ویدیویی است و هیچگاه این توجیهپذیر نیست که به خاطر آن اشخاص حقیقی را تهدید به مرگ کرد.
منبع: Gamespot