در ابتدا قرار بود سازندگان Borderlands روی هیلو ۴ کار کنند
زمانی که استودیوی بازیسازی بانجی، خالق مجموعه بازیهای هیلو، اعلام کرد میخواهد این مجموعه را رها کند و ساخت ادامهی آن را به مایکروسافت بسپارد، بسیاری از طرفداران هیلو نگران آینده سری شدند. حتی خود مایکروسافت هم در آن زمان نگران بازی بود و نمیدانست دقیقا باید با آن چه کاری انجام دهد. در این بین یکی از گزینههای احتمالی مایکروسافت، استودیوی گیرباکس – سازنده سری بازیهای Borderlands – بود تا وظیفه ساخت قسمت چهارم هیلو را بر عهده بگیرد.
«بانی راس» (مدیرعامل استودیو ۳۴۳ Industries) در گفتوگویی با IGN اطلاعاتی را از گذشته، حال و آینده استودیو به اشتراک گذاشته است. به گفته بانی راس، مایکروسافت قصد داشت تا وظیفه ساخت بازی را به عهده یکی از استودیوهای داخلی خود واگذار کند که در نهایت هم ۳۴۳ انتخاب شد. با این حال، گزینهی دومی هم داشت: اینکه ساخت مجموعهی هیلو را به استودیویی خارجی واگذار کند. در آن زمان استودیوی گیرباکس اولین و تنها شریک خارجیای بود که مایکروسافت قصد همکاری با آنها را داشت.
البته انتخاب گیرباکس چندان بیراه نبود. آنها در سال ۲۰۰۳ قسمت اول هیلو را به کامپیوترها آوردند و به صورت کلی با پایه و اساس مجموعه آشنایی داشتند.
جالب اینجا است که از قرار معلوم بانجی به عنوان یک استودیو هیچ علاقهای به گیرباکس ندارد؛ بنابراین، میتوان برداشت کرد که مایکروسافت به همین دلیل تصمیم گرفت تا سراغ این استودیو تگزاسی نرود. در بخشی از قرارداد بانجی و اکتیویژن آمده است که بانجی مشکلی با انتشار «دستینی» برای کامیپوترها نداشته، اما در این بین آنها دور بعضی استودیوها را خط کشیدند و مخالف همکاری با آنها شدند؛ ولو، اپیک و گیرباکس از جمله استودیوهایی بودند که بانجی آنها را وتو کرد.
در این چند وقت اخیر شایعات زیادی از قسمت بعدی مجموعهی هیلو یعنی Halo Infinite به گوش میرسد. گفته میشود که بازی برای کنسولهای نسل بعدی مایکروسافت هم منتشر خواهد شد و المانهای نقشآفرینی بخش مهمی از گیمپلی را تشکیل میدهند.
منبع: گیماینفورمر