گوریلا گیمز: شاید دیگر هرگز کیلزون نسازیم
کارگردان هنری استودیوی گوریلا گیمز (Guerrilla Games) میگوید که تصمیم این استودیو برای شروع کار روی مجموعهی هورایزن (Horizon) یک انتخاب عمدی برای فاصله گرفتن از سری بازی کیلزون (Killzone) بوده است.
روی پستما (Roy Postma)، کارگردان هنری این استودیو که ۲۴ سال در آن کار کرده است، در مصاحبهای با واشنگتن پست میگوید که پس از انتشار بازی Killzone: Shadow Fall روی پلیاستیشن ۴، استودیو تصمیم گرفت دیگر نمیخواهد روی این سری بازی کار کند. در عوض، آنها تصمیم گرفتند کار روی یک سری جدید با محیطهای رنگارنگتر برخلاف تم رنگی خاکستری دنیای کیلزون را شروع کنند. پستما توضیح داد:
ما به عنوان یک تیم دیگر کاری با این مجموعه نداشته و به عنوان یک استودیو، نیاز داشتیم که پالت رنگی را تازه کنیم که این عمدا، برعکس کیلزون بود.
پستما همچنین اضافه کرد که ماهیت متنوعتر بازیهای هورایزن به این معنی است که برای مخاطبان بیشتری جذابیت دارد. او گفت:
فکر میکنم مضامینی مانند داشتن یک خانواده و دوستان و یافتن جایگاه خود در جهان که داستان و شخصیتهای هورایزن نشان میدهند، برای همهی سنین و افراد جذاب هستند.
در این میان کیت برایانت (Kate Bryant)، مدیر تولید بازیهای برند لگو بیان کرده که بازی لگو هورایزن ادونچرز به این سری کمک میکند تا خود را حتی بیش از پیش به ویژه برای بازیکنان جوانتر گسترش دهد. او میگوید:
این یک پیچش جدید لگویی در این سری و به گونهای است که به همان اندازه زیبا ولی کمی بچگانهتر و دسترسپذیرتر است و میتواند چیزی باشد که یک کودک ۱۰ ساله میخواهد تجربه کند. این نه تنها مناسب است، زیرا خیلی ترسناک یا خشن نیست بلکه ایلوی (Aloy) میتواند با آن مخاطبان گسترده ارتباط بگیرد، زیرا او دارای شخصیتی است که میتواند در بین مخاطبان جوانتر طنینانداز شود.
گفتنی است که بازی لگو هورایزن ادونچرز که توسط استودیوی گوریلا گیمز و Gobo ساخته شده است در تاریخ ۱۴ نوامبر (۲۴ آبان) برای پلیاستیشن ۵، رایانههای شخصی و نینتندو سوییچ منتشر خواهد شد.
منبع: VGC