سازندهی گراویتی راش: نگذاشتند قسمت سوم را بسازم
کئیچیرو تویاما (Keiichiro Toyama)، کارگردان بازی گرویتی راش (Gravity Rush)، در مصاحبهای جدید بیان کرده است که اگر فرصت آن پیش بیاید و پیشنهاد توسعهی قسمت سوم این اثر توسط پلیاستیشن به او داده شود، او مشتاق است که گرویتی راش ۳ را توسعه دهد.
او به مناسبت ده سالگی این بازی با یک سایت طرفداری این اثر به نام Gravity Rush Central مصاحبه کرد. در جریان این گفتوگو، از او پرسیده شد که اگر فرصتی به او داده شود، دوست دارد که روی قسمت جدیدی از گرویتی راش کار کند یا خیر. تویاما که مدتی است استودیو مستقل خود یعنی استودیو «بوکه گیم» (Bokeh Game Studio) را تأسیس کرده و در حال حاضر مشغول توسعهی بازی ترسناک Slitterhead است، در پاسخ به این سؤال بیان کرد: «در شروع موارد مختلفی وجود دارد که باید آنها را در نظر داشت اما بهصورت شخصی بدیهی است که دوست دارم چنین کاری را انجام دهم. حتی اگر مربوط به یک بازی جدید نباشد، اگر فرصتی برای من وجود داشته باشد که با هر چیزی مرتبط به گرویتی راش کار کنم، بسیار هم سپاسگزار خواهم بود که این کار را انجام دهم.»
با توجه به اینکه سونی در این چند سال سیاست عرضهی بعضی از بازیهای انحصاری خود را پس از چند سال برای کامپیوترهای شخصی اتخاذ کرده است، تویاما اعلام کرد که مایل است دو بازی اول گرویتی راش را روی کامپیوتر ببیند. او گفت: «من فکر میکنم این امر خوبی است که بازی را برای کاربران بیشتری در دسترس قرار دهیم. همچنین اگر Gravity Rush 2 با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا شود، فوقالعاده خواهد بود.»
اولین قسمت بازی گرویتی راش در فوریه ۲۰۱۲ روی کنسول دستی پلیاستیشن ویتا منتشر شد و به دلیل مکانیکهای جذاب آن مورد تحسین منتقدان قرار گرفت. نسخهی بازسازیشدهی همین اثر در سال ۲۰۱۵ برای کنسول پلیاستیشن ۴ منتشر شد و پس از آن سونی دنبالهی آن یعنی گرویتی راش ۲ را در سال ۲۰۱۷ به انتشار رساند. پس از قسمت دوم، دیگر اثری از این مجموعه بازی منتشر نشده است. با توجه به خروج تویاما از استودیو ژاپن سونی و پس از آن تعطیل شدن این استودیو، وضعیت گرویتی راش کاملاً نامشخص است اما همانگونه که تویاما ابراز امیدواری کرده، امیدواریم روزی سونی دوباره به سراغ این اثر و تویاما برود و گرویتی راش ۳ یا حداقل پروژهای مرتبط با آن را شروع کند. حتی ساخت انیمهای از بازی گرویتی راش هم میتواند در نوع خود بسیار جالب باشد.
تویاما در دسامبر ۲۰۲۰ اعلام کرد که استودیوی ژاپن سونی را به همراه جونیا اوکورا، طراح ارشد سری Gravity Rush و کازونوبو ساتو، طراح ارشد بازی Puppeteer در سال ۲۰۱۳ ترک کردهاند تا استودیو جدید بوکه گیم را تشکیل دهند. اولین بازی استودیو آنها یعنی بازی Slitterhead مدتی پیش در دسامبر گذشته و در رویداد گیم اواردز معرفی شد. تویاما، که خالق سری سایلنت هیل هم است، سال گذشته به سایت VGC گفت که معتقد است بازسازی یک بازی از سری سایلنت هیل دشوارتر از بازسازی رزیدنت اویل است.
منبع: VGC