عرضهی بازی Ghostwire: Tokyo به اوایل ۲۰۲۲ موکول شد
بهتازگی استودیو «تانگو گیمورکس» (Tango Gameworks) اعلام کرده است که عرضهی بازی «گوستوایر: توکیو» (Ghostwire: Tokyo) به اوایل سال ۲۰۲۲ میلادی موکول شده است.
اگر به خاطر داشته باشید، بازی Ghostwire: Tokyo اولین بار در کنفرانس بتسدا در E3 سال ۲۰۱۹ میلادی معرفی شد. منظورم همان کنفرانسی است که ایکومی ناکامورا، کارگردان سابق بازی، روی صحنه آمد و بهیکباره نزد طرفداران محبوب شد! سال گذشته در یکی از رویدادهای بزرگ سونی تریلر جدیدی از این اثر منتشر شد. پس از پخش آن تریلر مشخص شد که گوستوایر: توکیو قرار است بهصورت یک بازی انحصاری زماندار برای کنسول پلیاستیشن ۵ و کامپیوترهای شخصی عرضه شود. این در حالی است که مدتی بعد شرکت بتسدا توسط مایکروسافت خریداری شد. به این ترتیب، گوستوایر: توکیو در کنار دثلوپ دو بازی بتسدا خواهند بود که نسخهی کنسولی آنها برای ۱ سال انحصاری پلیاستیشن خواهند بود و پس از آن برای ایکسباکس عرضه خواهند شد.
از آنجایی که مدت نسبتا زیادی خبر جدیدی از بازی منتشر نشده بود و در این مدت تریلری را هم از آن ندیده بودیم، انتظار میرفت که بازی با تأخیر مواجه شده باشد. اکنون استودیو سازندهی بازی بهصورت رسمی این تأخیر را تأیید کرده است و بیان داشت که بازی در اوایل سال ۲۰۲۲ عرضه خواهد شد. با شرایط فعلی شاید بتوانیم به اوایل سال ۲۰۲۲ هم کمی بدبین باشیم و حتی میتوان گفت اگر سازندگان بتوانند بازی را در آن زمان عرضه کنند، کار بزرگی انجام دادهاند.
قبل از این تأخیر، اعلام شده بود که بازی Ghostwire: Tokyo در پاییز ۲۰۲۱ عرضه خواهد شد اما همانطور که گفته شد، پس از بیخبری از بازی و اینکه شاهد بودیم آثار زیاد دیگری با موج تأخیر مواجه شدند، انتظار عرضهی بازی در پاییز امسال کمی بعید به نظر میرسید.
استودیو تانگو گیمورکس در بیانیهی جدید خود دربارهی این خبر اعلام کرده است: «ما تصمیم گرفتهای که عرضهی بازی Ghostwire: Tokyo را به اوایل ۲۰۲۲ موکول کنیم. ما میخواهیم بازی را در اسرع وقت به دست شما برسانیم تا بتوانید نسخهای فراموشنشدنی از این بازی را تجربه کنید که ما در این سالها بهسختی مشغول کار روی آن بودهایم. با این وجود، حفظ سلامت همهی افرادی که در استودیو تانگو گیمورکس کار میکنند برای ما اهمیت زیادی دارد و روی آن تمرکز میکنیم. بازهی جدید تاریخ عرضهی بازی به ما این فرصت را میدهد که جهان بازی گوستوایر را همانگونه که همیشه به آن فکر میکردیم، زنده کنیم. در حالی که ما تلاش میکنیم تا تجربهای برخلاف هر چیز دیگری که تاکنون ساختهایم، برای شما به ارمغان بیاوریم، از شما به خاطر صبرتان تشکر میکنیم. نمیتوانیم بیش از این منتظر بمانیم تا در ماههای آینده چیزهای بیشتری از بازی را به شما نشان دهیم.»
هرچند شاید طرفداران کمی از این خبر ناراحت شده باشند اما به نظر میرسد که تصمیم استودیو تانگو گیمورکس درست بوده و قطعا حفظ سلامت افرادی که روی پروژه کار میکنند از اهمیت بالاتری برخوردار است. بهخصوص با در نظر گرفتن این موضوع که بهزودی مسابقات المپیک در شهر توکیو برگزار خواهد شد و همین میتواند باعث شکلگیری موج جدیدی از کرونا در ژاپن شود. از آنجایی که این استودیو در توکیو واقعشده، این تصمیم میتواند سودمند باشد.
منبع: Gematsu