قسمت بعدی گوست ریکان به اسم Ghost Recon: Breakpoint رونمایی شد
شرکت بازیسازی یوبیسافت، همانطور که قول داده بود، پنج شنبه شب از قسمت جدید مجموعه بازیهای گوست ریکان رونمایی کرد. بازی Ghost Recon: Breakpoint قرار است مهر ماه امسال روی سه پلتفرم ایکسباکس وان، پلیاستیشن ۴ و رایانههای شخصی عرضه شود.
مثل قسمت قبلی گوست ریکان یعنی Wildlands، این بار هم با یک بازی محیط باز دیگر طرف هستیم که اساسا برای بازی کردن چند نفره طراحی شده است. به جای بولیوی و کارتلهای مواد، این بار نقشهی بازی یک جزیره است؛ جزیرهای که شرکت Skell Technology در آن قرار دارد. این شرکت سازندهی پهپادهای نظامی است که خود گروه گوستها هم از آنها استفاده میکنند. قصهی بازی از این جا آغاز میشود که گروهی از گوستها تصمیم میگیرند تا به این جزیره حمله کنند و کارمندان شرکت Skell را گروگان بگیرند. این گوستها به رهبری «کول واکر» تصمیم به حمله گرفتهاند؛ کسی که هفتهی گذشته و در قالب یک مرحلهی رایگان جدید، او را در بازی Wildlands هم دیدیم.
از نظر روند بازی، قرار است Ghost Recon: Breakpoint تمرکز زیادی روی بقا و زنده ماندن در محیط خطرناک بازی داشته باشد. سازندگان Breakpoint میگویند که همان ابتدای بازی، همه چیز خود را از دست میدهید و هیچ منابع و سلاح و اطلاعاتی ندارید. باید در محیط بازی به دنبال اطلاعات بگردید و پیدا کردن سلاح و وسایل نقلیه هم وظیفهی خودتان است.
در Breakpoint بازیکنندهها باید حواسشان به فاکتورهای زیادی باشد؛ از خط سلامتی و خط استقامت (Stamina) گرفته، تا وضعیت سلاحهای مختلفی که در اختیار دارند. بازیکنندهها باید غذا بخورند، آب بنوشند و همچنین سلاحهای خود را هر چند وقت یک بار تمیز کنند. اگر بازیکنندهها صدمه ببینند، خودشان باید آن را درمان کنند، وگرنه عملکردشان پایین میآید. میتوان در محیط بازی منابع مختلفی پیدا کرد و با استفاده از آنها، غذا یا بانداژ درست کرد.
بازی پایگاههای مختلفی دارد که در واقع مرکزی برای تعامل با دیگر بازیکنندهها هستند. در این پایگاهها بازیکنندهها میتوانند در کنار رسیدگی به وضعیت خود یا همراهانشان، آیتمهای خود را هم به اشتراک بگذارند.
اینکه دشمنان بازی به نسبت قسمت قبل بسیار سختتر شدهاند و در واقع همسطح خود گوستها هستند به کنار، محیط Ghost Recon: Breakpoint هم قرار است خطرناک باشد. سرعت حرکت در محیطهای مختلف تفاوت میکند و بازیکنندهها اگر حواسشان به محیط نباشد، ممکن است به خودشان صدمه بزنند.
بازی را هنوز هم میتوان تک نفره تجربه کرد و الزامی به بازی کردن چن نفرهی آن نیست، ولی Ghost Recon Breakpoint اساسا برای بازی کردن چهار نفره طراحی شده است. بازیکنندهها زمانی که شخصیتشان را میسازند، میتوانند از بین کلاسهای مختلف بازی یکی را انتخاب میکنند؛ برای مثال یک کلاس اکشنتر است و یکی روی مخفیکار تمرکز دارد.
در کنار بخش اصلی بازی، Breakpoint یک بخش آنلاین رقابتی هم خواهد داشت. «ریدها» (Raids) هم بخش جدید و بزرگی از بازی خواهند بود که میتوانید حدس بزنید مشخصا برای بازی کردن به صورت چند نفره طراحی شدهاند و امکان تجربهی تک نفرهی آنها وجود ندارد.
میتوانید در ادامه تریلر رونمایی و تریلر گیمپلی بازی Ghost Recon: Breakpoint را ببینید.
این بازی قرار است در روز چهارم اکتبر روی پلتفرمهای ایکباکس وان، پلیاستیشن ۴ و رایانههای شخصی عرضه شود.
تریلر رونمایی
تریلر گیمپلی
منبع: Polygon
کاورش هنوز Adaptive هست…
Division خفن ترین سیستم کاور گیری داره، نمیدونم چرا اینا کاور گیری این بازی رو خودکار کردن.