تروفیهای پلیاستیشن برای اولین بار به کامپیوتر میآیند
از زمانی که سونی تایید کرد که اثر اکشن ماجراجویی تحسینشدهی استودیوی ساکر پانچ (Sucker Punch) یعنی گوست آو سوشیما برای عرضه روی رایانههای شخصی آماده میشود، برخی طرفداران راهی برای پیوند دادن پلتفرمهای خود درخواست کردهاند. خوشبختانه توسعهدهندگان صدای آنها را شنیدهاند.
گوست آو سوشیما یکی از بزرگترین بازیهای سال ۲۰۲۰ و یکی از رقبای اصلی چندین جایزهی سال بود. به همین دلیل افراد زیادی ساعات بسیاری را در آن گذراندند و اسرار آن را کشف کرده و ماموریتهای جانبی آن را نیز انجام دادند. اکنون، با اعمال یک ویژگی جدید، آنها میتوانند مطمئن باشند که اگر تصمیم به خرید پورت بازی برای کامپیوتر بگیرند، دستاوردهای آنها نیز ناپدید نخواهد شد. سونی اخیرا اعلام کرده که پورت مورد انتظارش برای اولین بار به بازیکنان اجازه میدهد حساب PSN خود را به Steam ID خود متصل کنند. بازیکنان در رایانههای شخصی میتوانند با فشار دادن کلید shift و F۱ به طور همزمان یا با رفتن به گزینه منوی مناسب در بازی به این قابلیت دسترسی پیدا کنند.
ویژگی PlayStation overlay به کاربران این امکان را میدهد که نه تنها به پروفایل PSN بلکه به تنظیمات و لیست دوستان خود نیز دسترسی داشته باشند. قابل ذکر است که بازیکنان میتوانند تروفیهای خود را نیز وارد کنند، به این معنی که کاربرانی که روی کنسولهای پلیاستیشن و یا کامپیوتر بازی میکنند، میتوانند تروفیها را یکی پس از دیگری کسب کنند. این ویژگی در هنگام دسترسی به محتوای تک نفرهی بازی کاملا اختیاری است و بر فهرست تروفیها در استیم و فروشگاه اپیک تاثیری نخواهد داشت. با این حال، داستان برای حالت چند نفرهی لجندز متفاوت است. بازیکنانی که علاقه دارند بازی خود را به صورت آنلاین با کاربران دیگر پلتفرمها انجام دهند، باید با حساب PSN خود وارد شوند، پس از آن میتوانند با کاربران رایانههای شخصی و پلیاستیشن به صورت کراسپلی بازی کنند.
گفتنی است که گوست آو سوشیما جدیدترین بازی از آثار انحصاری سابق پلیاستیشن است که به رایانههای شخصی راه پیدا کرده است. بخش قابل توجهی از جامعهی بازی موج پورتها را یک تغییر مثبت برای صنعت میدانند و معتقدند که این باعث میشود که مخاطبان بیشتری برای بازیها فراهم شود. با این حال، تنها زمان نشان خواهد داد که آیا این روند پورتهای بین پلتفرمی ادامه خواهد داشت یا خیر.
منبع: PlayStation.Blog