نفس‌گیر: مواجهه با سایکو منتیس در متال گیر سالید

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

در قالب مجموعه مطالب «نفس‌گیر» می‌خواهیم بهترین و نفس‌گیرترین صحنه‌ها و لحظه‌های بازی‌های ویدیویی را مقابل‌تان بگذاریم؛ صحنه‌هایی که تاثیر بسیاری روی‌مان گذاشته و کاملا در خاطرمان مانده‌اند. این لحظات می‌توانند یک میان‌پرده‌ی شگفت‌انگیز، یک انتخاب مهم، اتقاقی غیرمنتظره یا هر بخش خاطره‌‌انگیزی از بازی‌ها باشند.

مجموعه بازی‌های متال گیر سالید پر از صحنه‌های عجیب و غریب هستند؛ صحنه‌هایی که به راحتی برای سال‌ها در خاطرتان باقی می‌مانند. قسمت اول این سری بازی‌ها نه تنها از قدرت سخت‌افزاری پلی‌استیشن وان برای به تصویر کشیدن گرافیکی شگفت‌انگیز استفاده کرده بود، بلکه بی‌خیال دیگر قابلیت‌ها و امکانات کنسول هم نشده بود. می‌توانیم به جرات یک سری کامل از صحنه‌های غافلگیرکننده‌ی متال گیر سالید تهیه کنیم، ولی فعلا به مبارزه‌ی معروف و محبوب با «سایکو منتیس» (Psycho Mantis) بسنده می‌کنیم.

تمام بازی‌های سری متال گیر، البته به غیر از قسمت آخر، یک گروه از ضدقهرمانان را مقابل اسنیک قرار می‌دهند. اسنیک، به عنوان شخصیت اصلی این مجموعه بازی‌ها، پشت سر هم با این ضدقهرمانان به عنوان غولآخرهای بازی مبارزه می‌کند. شخصیت «سایکو منتیس» هم یکی از محبوب‌ترین غولآخرهای مجموعه‌ی متال گیر سالید است.

همان ابتدا که متال گیر سالید را شروع می‌کنید، بازی تک تک غولآخرها را معرفی می‌کند. سایکو منتیس هم یکی از آن‌هاست که به عنوان یک متخصص کنترل ذهن و بازجویی معرفی می‌شود. نیمی از بازی را که گذرانده باشید، حدودا کمی پیش از تمام کردن دیسک اول، موسیقی ترسناکی جایگزین موسیقی اصلی مرحله‌ای که در آن قرار دارید، می‌شود. در واقع این موسیقی، که موسیقی سایکو منتیس است، به این موضوع اشاره دارد که او کنترل شخصیت همراه اسنیک یعنی «مریل» را به دست گرفته.

مثل تمام غولآخرهای سری متال گیر، منهای قسمت آخر، شکست دادن سایکو منتیس روش خاص خود را دارد. سایکو منتیس در ابتدای مبارزه، مریل را کنترل می‌کند و از طریق او، به اسنیک حمله می‌کند. اسنیک باید بدون این که ضربه‌ای جدی به مریل بزند، او را بیهوش کند و به مبارزه‌ای اصلی‌اش که با سایکو منتیس است، برسد.

پس از کتک زدن مریل، تا حدی که بیهوش شود، مبارزه‌ی اصلی و اتفاقات عجیب و غریب این مبارزه شروع می‌شوند. احتمالا می‌دانید که متال گیر سالید اساسا انیمه است و امکان ندارد مبارزات آن بدون یک مونولوگ ده دقیقه‌ای شروع شود یا به پایان برسد. سایکو منتیس پیش از شروع مبارزه به اسنیک می‌گوید که می‌تواند ذهن او را بخواند. بازی تمام کارهایی که بازی‌کننده تا این نقطه انجام داده، از نوع مبارزه‌ی او و تعداد ذخیره‌ها را بررسی می‌کند و سایکو منتیس جملات جالبی به بازی‌کننده می‌گوید؛ جملاتی که شخصیت بازی‌کننده را توصیف می‌کند؛ آن هم با توجه به داده‌هایی که نسبت به نوع بازی کردنش جمع‌آوری کرده‌اند. تا همین جا بازی‌کننده به اندازه‌ی کافی ترسیده است که منتیس حتی پایش را فراتر می‌گذارد.

سایکو منتیس از بازی‌های مورد علاقه‌ی بازی‌کننده به او می‌گوید. او در واقع مشغول خواندن فایل‌های ذخیره‌ی روی کارت حافظه‌ی کنسول است.

نحوه‌ی شکست دادن منتیس هم بسیار جالب طراحی شده. اسنیک به هیچ وجه نمی‌تواند به منتیس صدمه بزند، چون طبق گفته‌ی منتیس، او می‌تواند تمام حرکات اسنیک را پیش‌بینی کند. «کلنل کمپبل» بارها پشت بی‌سیم به اسنیک می‌گوید که او باید راهی پیدا کند تا مانع خواندن حرکات او شود. بازی‌کننده باید خودش این موضوع را بفهمد، ولی اگر چند ده بار به کلنل بی‌سیم بزنید، نهایتا او به بازی‌کننده راهنمایی‌های ارایه می‌دهد و می‌گوید که منتیس مشغول خواندن کلیدهای دسته‌ی او است و باید فکری درباره‌ی آن کند. برای شکست سایکو منتیس، باید دسته‌ی شماره‌ی ۱ کنسول را جدا و به اسلات شماره‌ی ۲ وصل کرد.

ویدیوی بالا تمام این‌ها را نشان نمی‌دهد، ولی به خوبی می‌تواند یادآور حال و هوای مبارزه با سایکو منتیس باشد.

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ



برچسب‌ها :
دیدگاه شما

پرسش امنیتی *-- بارگیری کد امنیتی --

۲ دیدگاه
  1. مهدی کرمی

    نبوغ آمیز. مثل همه ی کارهای کوجیما.

  2. saeid_biologist

    اینا خوبه ولی جای پادکستو نمیگیره. اگه پادکست ندید ما هم یواش یواش از دیجیکالا دیگه خرید نمیکنیم

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه
دسته‌بندی‌های منتخب برای شما