از ابتدای سال ۲۰۲۴ تاکنون ۱۰ هزار نفر در صنعت بازی اخراج شدهاند
طبق جدیدترین گزارشهای منتشر شده، از ابتدای سال ۲۰۲۴ تاکنون بیش از ۱۰۰۰۰ نفر در صنعت بازیهای ویدیویی از کار خود اخراج شدهاند.
برای مقایسه، جالب است بدانید که ۱۰۵۰۰ نفر در سال ۲۰۲۳ بیکار شدند، یعنی تقریبا به همان اندازه در سال ۲۰۲۴ شاهد اخراجها بودهایم. این در حالی است که هنوز بیش از نیمی از سال باقی مانده است. طبق گفتهها، از ۱۰۱۰۰ نفری که در سال ۲۰۲۴ اخراج شدهاند، شرکت اکتیویژن بلیزارد (Activision Blizzard) بیشترین اخراجها را در سال ۱۹۰۰ داشته است. پس از آن یونیتی (Unity) با ۱۸۰۰، استودیوهای پلیاستیشن با ۹۰۰، الکترونیک آرتز (Eletronic Arts) با ۶۷۰ و Take Two با ۶۰۰ نفر قرار دارند. البته این اعداد به صورت تقریبی اعلام شدهاند. از طرفی برخی از شرکتها مانند اسکوئر انیکس (Square Enix)، طبق گزارشها تحت تاثیر تعداد نامعلومی از اخراجها در دفاتر خود در آمریکا و اروپا قرار گرفته است.
از طرفی مایکروسافت (Microsoft) حداقل ۲۱۵۰ نفر را در استودیوهای خود اخراج کرده است که از همهی شرکتهای لیست بیشتر محسوب میشود. این آمار احتمالا تحت تاثیر تعطیلی برخی از استودیوهای این شرکت در ماههای اخیر نیز بوده است. به طور کلی همراه با سال ۲۰۲۳، بیش از ۲۰۰۰۰ نفر در کمتر از ۱۸ ماه شغل خود را در صنعت بازیهای ویدیویی از دست دادهاند که یک آمار عجیب و غریب محسوب میشود.
در هر صورت غیرممکن است که بگوییم در آینده چه چیزی در انتظار دیگر استودیوها خواهد بود. در این میان کمپانی Embracer به عنوان یکی از بزرگترین مشارکتکنندگان در اخراجهای دو سال اخیر، اکنون برنامهی مربوط تجدید ساختار خود را با موفقیت نهایی کرده است و حداقل در این شرکت شاهد اخراجی در حال حاضر نخواهیم بود. تعداد کارکنان این شرکت در ۱۲ ماه گذشته ۴۵۳۲ نفر کاهش یافته است.
در نهایت با تعداد زیادی از افراد بیکار، این انتظار میرود که استودیوهای جدیدی تشکیل شوند، اما با توجه به محافظه کاری فزایندهی سرمایهگذاران، واقعیت این است که بسیاری از این هنرمندان، برنامهنویسان، طراحان، تولیدکنندگان، نویسندگان و دیگران باید تجارت بازی را ترک کنند و به دنبال کار دیگری باشند.
منبع: Eurogamer