گیمرها دیگر به بازی‌های استراتژی پیچیده علاقه نشان نمی‌دهند

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
بازی‌های استراتژی

بر اساس یک تحقیق جدید، بازی‌های ویدیویی با عناصر استراتژی پیچیده دیگر مانند گذشته جذابیتی برای بازیکنان ندارند.

در این گزارش اینکه جنبه‌های بازی‌ها چقدر برای افراد مختلف جذاب هستند، در طی ۹ سال بررسی شده است. این جنبه‌ها شامل تخریب، هیجان، رقابت، اجتماع، چالش، استراتژی، تکمیل اهداف، قدرت، فانتزی، داستان، کشف و طراحی می‌شود. Quantic Foundry که این گزارش را ارئه داده، نگاهی به انگیزه گیمر‌ها در طول سال‌ها انداخته و متوجه شده که همه این‌ها به جز استراتژی، نسبتا ثابت مانده‌اند. در خلاصه گزارش آمده است که بازیکنانی که امتیاز بالایی در این مؤلفه دارند، از بازی‌هایی لذت می‌برند که نیاز به تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی دقیق دارند. به عبارتی آن‌ها دوست دارند در مورد گزینه‌ها و نتایج احتمالی اقدامات خود فکر کنند.

این‌ها ممکن است تصمیمات مربوط به متعادل کردن منابع و اهداف رقابتی، مدیریت دیپلماسی خارجی یا یافتن استراتژی‌های بهینه در دراز مدت باشد. آن‌ها تمایل دارند هم از نبرد تاکتیکی در بازی‌هایی مانند XCOM یا Fire Emblem لذت ببرند و هم از دیدن  به ثمر نشستن برنامه‌های با دقت طراحی شده خود در بازی‌هایی مانند Civilization ،Cities: Skylines یا Europa Universalis لذت ببرند.

تصویری از age of empires 4
هرچند در طول ۱.۷ میلیون نظرسنجی خود، Quantic Foundry دریافت که دو سوم طرفداران استراتژی در سراسر جهان به جز چین، جایی که گیمر‌ها انگیزه بازی بسیار متفاوتی دارند، علاقه خود را به این جنبه از بازی‌های ویدیویی از دست داده‌اند. در این گزارش گفته شده که ۶۷ درصد از گیمر‌های امروزی در مقایسه با گیمر‌های معمولی در ژوئن ۲۰۱۵، کمتر به تفکر استراتژیک و برنامه‌ریزی هنگام بازی اهمیت می‌دهند.

این روند مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته اما Quantic Foundry نتوانسته هیچ گونه تفکیک مشخصی را بین مردان و زنان یا گیمر‌های مستقر در داخل یا خارج از ایالات متحده پیدا کند. این روند به سایر گرایش‌های مرتبط با کاهش دامنه توجه، مانند ویدیو‌های کوتاه‌تر یوتیوب در حال حاضر، با ایجاد بازدیدهای بیشتر تشبیه شد. اما Quantic Foundry اعتراف کرده که تشخیص علت و معلول دشوار است و شواهد کافی برای مقصر دانستن رسانه‌های اجتماعی وجود ندارد.

با این حال، برنامه‌هایی مانند فیس‌بوک، تیک‌تاک، توییتر، اینستاگرام و دیگر برنامه‌های رسانه‌های اجتماعی می‌توانند روند ذکر شده را تسریع کنند. Quantic Foundry می‌گوید که افزایش منفی‌گرایی، مداخله‌گری و دستکاری عاطفی در رسانه‌های اجتماعی باعث شده که نتوانیم به طور عمیق درباره مسائل فکر کنیم.

تصویری از crusader kings 3

در هر صورت بدون در نظر گرفتن علت، Quantic Foundry گفته که گیمر‌ها در طول ۹ سال گذشته کمتر به تفکر استراتژیک علاقه نشان داده‌اند. این بدان معناست که بسیاری دیگر علاقه‌ای به چالش‌های فکری زیاد در بازی‌ها ندارند. ذکتر این نکته مهم است که اگرچه هنوز آثار استراتژیک زیادی در راه هستند اما این روند حتی ممکن است بر نحوه ساخت و بازاریابی بازی‌ها توسط توسعه‌دهندگان تأثیر بگذارد.

در رابطه با آخرین آثار استراتژی بهتر است بدانید که بازی Capes به عنوان یک اثر نقش‌آفرینی استراتژیک نوبتی به تازگی عرضه شده و Firaxis Games، استودیوی سازنده XCOM: Chimera Squad و Marvel’s Midnight Suns نیز در حال توسعه یک بازی جدید از سری Civilization است اما هنوز هیچ خبری در مورد تاریخ انتشار آن وجود ندارد. تیمی از توسعه‌دهندگان سابق بلیزارد نیز در حال کار روی Stormgate که در آینده‌ای پساآخرالزمانی جریان داشته و در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۴ منتشر می‌شود.

منبع: IGN

صفحه‌ی اصلی بازی دیجی‌کالا مگ | اخبار بازی، تریلرهای بازی، گیم‌پلی، بررسی بازی، راهنمای خرید کنسول بازی



برچسب‌ها :
دیدگاه شما

پرسش امنیتی *-- بارگیری کد امنیتی --

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه
دسته‌بندی‌های منتخب برای شما
X