دیابلو ۴ برای اولین بار امکان ساخت شخصیت را به این مجموعه میآورد
در حالی که برای مدتی شاهد خبر جدیدی از بازی دیابلو ۴ (Diablo 4) نبودیم، شرکت بلیزارد در گزارش اخیر خود از توسعهی بازی در ۳ ماه اخیر جزئیات جالبی را دربارهی جنبههای هنری، طراحی شخصیت و حتی بعضی از باسفایتهای آن منتشر کرد.
برای اولین بار در تاریخ این مجموعه بازی، بازیکنان میتوانند بهصورت کامل شخصیتهای خود را بهگونهای که میخواهند، شخصیسازی کنند و این موضوع میتواند کاری کند که جهان دیابلو بیش از پیش همه بازیکنان را در خود غوطهور کند. جان مولر (John Mueller)، کارگردان هنری بازی، در وبلاگ بلیزارد جزئیات بیشتری را دربارهی طراحی شخصیتها در دیابلو ۴ بیان کرده است. او اعلام کرده است که آنها با افزودن شخصیسازی برای شخصیت اصلی سعی کردهاند تجربهی بازی را در این زمینه به سطح کاملا جدیدی ببرند.
جان مولر در نوشتهی خود این نکته را شرح داده است که چرا این بار رویکرد متفاوتتری را با این شیوهی هنری انتخاب کردهاند. تصمیمهایی که حتی به چیزهایی مثل ظاهر شخصیتها و تعامل آنها با یکدیگر مرتبط میشود.
جان مولر دربارهی این موضوع میگوید: «وقتی به ابتدای کار برمیگردم، گمان میکنم که در بالاترین سطح هدف ما این بود که شخصیتهای Diablo 4 را با استفاده از جدیدترین ابزارها و تکنیکها تا حد ممکن هنری و دستساز جلوه دهیم. در طول زمان، جاهطلبیهای ما پیرامون آنچه فکر میکردیم میتوانیم به آن دست یابیم، تکامل یافته و حال در آنچه امروز میبینید، تجلی یافته است. ما میخواستیم از آخرین ابزارها و تکنیکها استفاده کنیم اما دربارهی تکیه بر واقعگرایی نگرانی خاصی داشتیم که بهگونهای در تضاد با احساس دستساز بودن پیدا کند که در بازیهای بلیزارد ضروری است. ما نمیخواستیم به خاطر این فرآیند شخصیتها حالت بسیار معمولی و عادی پیدا کنند. ما همچنین از نظر متریالها و ظاهر شخصیتها از واقعگرایی استقبال میکنیم.»
او در ادامهی صحبتهای خود اشاره میکند: «فکر میکنم که یکی از لحظههای مهم برای این تصمیم، نماهای از پیش رندرشدهی سینمایی دیابلو ۳ بود. ما عاشق آنها هستیم و حس کردیم میتوانیم به کیفیت آن نماهای سینمایی در حالت ریل تایم و در محیط بازی دست پیدا کنیم. ما فکر کردیم که این جاهطلبانه اما امکانپذیر است البته مشخصا این یک خلاصهی سادهسازی شده از هزاران گفتوگویی است که تیم ما انجام داده تا به نتیجهای امروز برسیم. با این حال، چیزی که اهمیت دارد این است که در این مسیر هیچکس دربارهی محدودیتهایمان بحث نکرد. هیچکس نگفت که ما نباید این کار را انجام دهیم یا نمیتوانیم به آن دست یابیم. همه گفتند بله و همه در این راه بهترین تلاش خود را انجام دادند. فکر میکنم که این یکی از جنبههای منحصربهفرد بلیزارد است. در عوض اینکه بگوییم نه، به فلان دلیل نمیشود، همهی ما گفتیم بله و به آن فکر کردیم. این یک جنبهی شگفتانگیز کار در بلیزارد است..»
بخشی از این رویکرد واقعگرایانه رسیدن به پیشرفتهای عظیمی در سطح جزئیاتی بوده است که در دنیای دیابلو ۴ وجود دارد. مولر میگوید: «ما یک سیستم قدرتمند برای شخصیسازی شخصیتها ساختهایم که کاملا برای دیابلو جدید است و این به حجم بسیار زیادی از کار فنی روی شخصیتها نیازمند بود. این راهحلها نهتنها برای یک شخصیت، بلکه باید برای صدها مجموعهی زره، انواع مختلف بدن، دهها شخصیت منحصربهفرد و طراحی هنری کاملا منحصربهفرد برای ۵ کلاس متمایز بازی (برای شروع) اعمال میشد. این برای تیم ما یک چالش جدید بود که باید با آن روبهرو میشدیم.»
در ادامه میتوانید دو ویدیو برای نمایش برخی از حالتهای ظاهری دو کلاس «بربر» و «یاغی» را ببینید.
منبع: GameInformer