کنترل حرکتی برای فورتنایت در پلیاستیشن و کامپیوتر اضافه شد؛ افزایش دقت دسته
بهتازگی شرکت اپیک گیمز کنترل حرکتی مبتنی بر ژیروسکوپ (Gyro) را در بازی فورتنایت برای بازیکنان پلتفرمهای پلیاستیشن ۴، پلیاستیشن ۵ و کامپیوترهای شخصی اضافه کرده است. کنترل مبتنی بر ژیروسکوپ در گذشته در این بازی روی پلتفرم نینتندو سوییچ و گوشیهای اندرویدی وجود داشت و اکنون با کنترل قویتر و ویژگیهای بهتر به پلیاستیشن و کامپیوتر هم آمده است.
کنترلهای ژیروسکوپی به شما این امکان را میدهند که دوربین را در فورتنایت با چرخاندن کنترلر خود کنترل کنید. این بدان معناست که برای نشانهگیری دقیقتر و بهتر میتوانید کنترلهای ژیروسکوپ را با آنالوگهای کنترلر ترکیب کنید و به این ترتیب نتیجهی بهتری را در نشانهگیری خود در بازی فورتنایت داشته باشید. اپیک گیمز همچنین با سازنده فلیک استیک جولیان «جیب» اسمارت همکاری کرده است تا کنترل حرکتی مبتنی ژیروسکوپ و گزینه فلیک استیک را اضافه کند که با استفاده از آن میتوانید دوربین را با سرعتی شبیه به ماوس به سمت خاصی هدایت کنید.
اکنون حالتهای مبارزه و ساختوساز مجزا وجود دارد که به بازیکنان فورتنایت اجازه میدهد تا کنترل حرکتی مبتنی بر ژیروسکوپ را بهطور کامل شخصیسازی کنند و آنها را فقط در هنگام هدفگیری سلاحهای با محدوده فعال انتخاب کنند یا گزینههایی برای غیرفعال کردن ژیروسکوپ هنگام ساختوساز وجود دارد. قابلیت سفارشیسازی این ویژگی برای بازیکنان باتجربه فورتنایت و حتی افرادی که میخواهند برای اولین بار کنترل حرکتی مبتنی ژیروسکوپ را امتحان کنند، جذاب خواهد بود. همچنین گزینههایی برای تعیین حساسیت این قابلیت وجود دارد.
شرکت اپیک گیمز فهرست کاملی از نکات مربوط به کنترل حرکتی مبتنی ژیروسکوپ فورتنایت و سفارشیسازی آن را در اینجا منتشر کرده است، اما این نکتهی مهم را هم هشدار داده است که در صورت فعال کردن ژیروسکوپ برای کنترلر خود در این بازی، قابلیت کمک در نشانهگیری (aim assist) غیرفعال خواهد شد. البته اگر بتوانید با ژیروسکوپ و نحوهی کنترل دوربین از طریق آن عادت کنید، شاید نزدیکترین چیز به کنترل دوربین با ماوس را از طریق کنترلر خود تجربه خواهید کرد.
شما برای فعال کردن این قابلیت باید به بخش «لمس و حرکت» (Touch and Motion) در تنظیمات (Settings) بازی بروید و گزینهی «نشانهگیری ژیروسکوپی» (Gyro Aiming) را فعال یا غیرفعال کنید. وقتی روشن شود، میتوانید دوربین را با چرخاندن کنترلر حرکت دهید. این می تواند دقت بیشتری نسبت به نشانهگیری یا همان هدفگیری معمولی با آنالوگ ارائه دهد اما نیازی به جایگزینی کامل آن نیست؛ معمولا بازیکنان همچنان از آنالوگ برای اکثر کنترل دوربین استفاده میکنند در حالی که از هدف گیری ژیروسکوپی برای تنظیمات دقیقتر بهره میبرند.
با این حال، همانطور که در تصویر بالا مشخص است و در توضیحات بیان شد، تنظیمات بسیاری برای شخصیسازی این ویژگی وجود دارد. بهصورت کلی، دو تنظیم مجزا برای فعالسازی قابلیت کنترل مبتنی بر ژیروسکوپ در نظر گرفته شده است. این دو حالت برای بخشهای مبارزه و ساختوساز است. در پایین بهصورت مجزا به توضیح آنها خواهیم پرداخت.
حالت فعال برای بخش مبارزات
- Scope Only: ژیروسکوپ فقط در هنگام هدفگیری با سلاحهایی با محدودهی نشانهگیری در دسترس فعال است.
- Scope or Aiming: ژیروسکوپ هنگام هدفگیری با هر سلاحی فعال است.
- Scope, Aiming, Harvesting: ژیروسکوپ در هنگام هدف گیری هر سلاح یا استفاده از ابزار برداشت خود (Harvesting Tool)، فعال است.
- Always: ژیروسکوپ در هر حالتی در مبارزه فعال است چه در حال هدف گرفتن سلاح یا چرخاندن Harvesting Tool خود باشید یا نه.
حالت فعال برای بخش ساختوساز
- None: ژیروسکوپ در حالت ساختوساز و در حالت ویرایش و ترمیم غیرفعال باشد.
- Editing: ژیروسکوپ در حالت ویرایش و ترمیم فعال و در حالت ساختوساز غیرفعال باشد.
- Always: ژیروسکوپ هم در حالت ساختوساز و هم در حالت ویرایش و ترمیم فعال باشد.
هر دو دستهی دوالشاک ۴ و دوالسنس از ویژگی کنترلی مبتنی بر ژیروسکوپ (Gyro) پشتیبانی خواهند کرد و شما میتوانید با این دو دسته چه در پلتفرمهای پلیاستیشن و چه در کامپیوتر از این قابلیت خاص بهرهمند شوید. همچنین دستهی جوی-کان یا دستهی پرو کنسول نینتندو سوییچ هم همچون قبل از این قابلیت پشتیبانی خواهد کرد. متأسفانه کنترلرهای فعلی ایکسباکس از ژیروسکوپ پشتیبانی نمیکنند.
تجربهی استفاده از ژیروسکوپ در کنترلر فوقالعاده است و امیدواریم سازندگان بیشتری به فکر پیادهسازی آن در بازیهای خود باشند تا افرادی که با کنترلر در کنسولهای خود به تجربهی بازی میپردازند، بتوانند به شکل بهتر و دقیقتری دوربین را کنترل و هدف خود را نشانهگیری کنند.
منبع: The Verge
توی اون عکسی که گذاشتید اون علامت انمی که بقل ادمه رو توی پیسی چطور فعال میکنن