چرا جیتیای ۶ دیرتر روی کامپیوتر عرضه خواهد شد؟ عضو سابق راکاستار توضیح میدهد
گیمرهای رایانههای شخصی احتمالا بعد از اینکه فهمیدند مانند همهی بازیهای قبلی راکاستار (Rockstar)، جیتیای ۶ نیز کمی دیرتر از کنسولها برای این پلتفرم عرضه میشود، دلسرد شدهاند. با این حال به گفتهی یکی از توسعهدهندگان سابق راکاستار، تصمیم برای عرضهی بازیها در ابتدا برای کنسول به مسائل بازاریابی مربوط میشود.
مایک یورک (Mike York) که به مدت شش سال به عنوان انیماتور در استودیوی Rockstar New England کار کرده و در آنجا روی ساخت آثاری نظیر جیتیای ۵ و رد دد ریدمپشن ۲ مشغول بوده، اخیرا بیان کرده که راکاستار همواره آنچه فروش بالایی دارد را در اولویت قرار میدهد. او توضیح داد:
یکی از اصلیترین چیزهایی که میخواهم به آن اشاره کنم این است که دلیل اینکه پورت رایانههای شخصی دیرتر میآید و اولین چیزی نیست که عرضه میشود، این است که آنها میخواهند آنچه را که بهتر میفروشد در اولویت قرار دهند. بیشتر اوقات، به خصوص در گذشته، پلیاستیشن پلتفرمی برای فروش بالای بازیها بود. بنابراین کاری که این توسعهدهنده انجام میدهد این است که تمام انرژی خود را روی اطمینان از عملکرد خوب پورت پلیاستیشن متمرکز کند.
سپس آنها به نوعی و معمولا به طور همزمان این کار را برای پورت ایکسباکس انجام میدهند. به عنوان مثال، زمانی که من روی GTA 5 کار میکردم، در آن زمان روی پلیاستیشن ۳ و ایکسباکس ۳۶۰ تمرکز میکردیم. با این حال ما سعی میکردیم که از حداکثر توان پلیاستیشن ۳ بهره ببریم زیرا این کنسول در آن زمان سختافزار بهتری برای ما بود.
البته این تصمیم تا حد زیادی منطقی است چرا که پورت رایانههای شخصی بازیهای مختلف به دلیل تعدد سختافزارهای این پلتفرم، زمان بیشتری برای بهینهسازی میطلبند و اخیراً نیز شاهد پورتهای نامناسبی حتی از سوی سازندگان بزرگ بودهایم. برای ذکر نمونه میتوان به پورت لست آو آس پارت ۱ اشاره کرد.
گفتنی است که با شکستن رکورد سریعترین تریلر در هر رسانهی سرگرمی که توانسته به ۱۰۰ میلیون بازدید دست پیدا کند، میتوان حدس زد که GTA 6 پس از انتشار بر صدر جدولهای فروش بازیها در سراسر جهان تکیه بزند و نسخهی قبلی خود را به سومین بازی ویدئویی پرفروش تاریخ تبدیل کند. این بازی در سال ۲۰۲۵ روی پلیاستیشن ۵ و ایکسباکس سری ایکس/اس منتشر خواهد شد.
منبع: Destructoid