مدیر سابق اپل آرکید بخش موبایل پلیاستیشن را هدایت خواهد کرد
نیکولا سباستیانی (Nicola Sebastiani)، سرپرست محتوا سابق اپل آرکید بهعنوان رییس بخش موبایل پلیاستیشن استودیو به این شرکت پیوسته است تا مطابق با برنامههای جدید این شرکت بخش موبایل پلیاستیشن را بهصورت جدی بهسوی جلو حرکت دهد.
چند ماه پیش در جریان یکی از جلسههای استراتژی شرکت سونی، رییس بخش سرگرمیهای تعاملی سونی یعنی جیم رایان اعلام کرد که پلیاستیشن به بازار بازیهای موبایل وارد میشود. در همان زمان بود که آگهی شغلی مشخصی برای ریاست بخش موبایل استودیوهای پلیاستیشن منتشر شد. در این آگهی بیان شده بود که مدیر بخش موبایل در دفاتر سن متئو یا لسآنجلس در کالیفرنیا کار خواهد کرد و مسؤول توسعه نقشه راه محصولات برای یک بازه زمانی ۳ تا ۵ ساله خواهد بود. اکنون بعد از چند ماه با توجه پروفایل لینکدین نیکولا سباستیانی مشخص شده است که چه کسی این سمت را به دست آورده است.
این انتصاب نشان میدهد که عزم سونی در این راه بسیار جدی است و به دنبال فردی بوده که بتواند این بخش را با جهش قابلتوجهی همراه کند. نیکولا سباستیانی قبل از سمت جدیدش و پیوستن به پلیاستیشن، بیش از ۷ سال در شرکت اپل فعالیت کرده است. ابتدا از سال ۲۰۱۳ بهعنوان رییس مدیریت کسبوکار بازیها برای اپ استور فعالیت خود را دنبال میکرد اما پس از مدتی در سال ۲۰۱۸ بهعنوان رئیس بخش اپل آرکید منصوب شد و این سرویس جدید اپل را به جایگاه موفق فعلی هدایت کرد. قبل از آن هم او تقریبا سه سال در شرکت فرانسوی یوبیسافت بهعنوان مدیر محصولات دیجیتال فعالیت کرد.
فعالیت او در اپل و بهخصوص در زمینهی اپل آرکید بسیار موفقیتآمیز بوده است. همین موضوع کنجکاوی ما را برمیانگیزد که او بخش موبایل پلیاستیشن را به چه مسیری هدایت خواهد کرد.
در سخنرانی چند ماه پیش، جیم رایان بیان کرده بود: «ما به این فکر میکردیم که بازیکنان چگونه از محتوایی که خلق میکنیم لذت میبرند و در آزمایشهای خود برای فراهم کردن بازیها و برنامههای بیشتر برای گوشیهای همراه بهمنظور ارائهی این محتوا به افراد بیشتر، موفقیتهای اولیهای را به دست آوردهایم.»
او در ادامه بیان کرده بود که آنها قصد دارند بعضی از بازیهای انحصاری استودیوهای پلیاستیشن را به گوشیهای موبایل بیاورند و از این طریق طیف جدیدی از مخاطبان را با آثار برجستهی پلیاستیشن آشنا کنند. البته، یک واقعیت بدیهی وجود دارد که لزوما جای بازیهای کنسولی روی موبایل نیست و آوردن مستقیم آن جنس محتوایی که پلیاستیشن برای کنسولهای خود خلق میکند، نمیتواند برای گوشیهای همراه کاملا متناسب باشد و در این راه باید آن آثار را با سیستم و سبک و سیاق بازیهای موردپسند گیمرهایی که با گوشیهای همراه بازی میکنند، سازگار کند. در این سالها بازیهای بزرگی مثل نسخههای موبایل کال آو دیوتی، پابجی یا بازی گنشین ایمپکت وجود داشتهاند که توانستهاند در کنار کنسولها و کامپیوترهای شخصی موفقیت بسیاری را روی موبایل تجربه کنند ولی نکتهی مهم این است که همهی این نمونهها سازگاری مناسبی با بازار بازیهای موبایل پیدا کردهاند.
جیم رایان در مصاحبهی تازهای هم دوباره تأکید کرده است که دوست دارد آیندهای را متصور شود که بازیهای پلیاستیشن توسط افراد بسیار بیشتری تجربه شود. هرچند او جزئیات بیشتری را اعلام نکرده است، اما بازار بازیهای موبایل یکی از این فرصتها است که پلیاستیشن بتواند مخاطبان جدیدی را بهسوی این بازیها بکشاند.
منبع: GameIndustry.biz