تریلر بازی جدید سازندگان سابق بایوشاک و بوردرلندز
استودیوی Stray Kite که متشکل از توسعهدهندگان سابق بازیهایی نظیر Age of Empires، بوردرلندز و بایوشاک است، اخیرا بازی جدیدی به نام «وارتورن» (Wartorn) را معرفی کرده است.
این بازی یک اثر روگلایت تاکتیکی تکنفره است که بازیکنان در آن نقش دو خواهر به نامهای یارا (Yara) و الانی (Elani) را بازی میکنند. آنها مجبور به ترک خانهی خود شدهاند و باید از جزایر جنگزدهی Talaur عبور کنند تا به قلعهی باستانی خود، بینون (Beynun)، برسند. در واقع این ماجراجویی در دنیایی رخ میدهد که به خاطر جنگ ویران شده است. شما باید در نبردهای شدید ریل تایم با استفاده از عناصر مختلف مبارزه کنید و همزمان یک گروه از موجودات فانتزی را جمعآوری و ارتقا دهید. گیمپلی شامل عناصر آتش، آب، قطران، گیاه و برق است. شما تیمهای خود را با استراتژی انتخاب کنید تا بر عناصر و محیط تسلط پیدا کنید و با انبوه دشمنان مقابله کنید.
آب آتش را خاموش میکند، قطران شدت آتش را افزایش میدهد، برق در شرایط مرطوب جریان پیدا میکند و آب میتواند واحدهای گیاهی را درمان کند و این فقط سطح ماجرا است. شما باید کاروان خود را با استخدام گروههایی از موجودات فانتزی شامل گابلینها، الفها، شیاطین، مردان درختی و غیره بسازید. هر گروه با ویژگیها و تواناییهای منحصربهفرد خود گزینههای استراتژیک جدیدی به کاروان شما اضافه میکند. موقعیتگیری در میدان نبرد، ترکیبهای تیمی و استفادهی مناسب از تواناییها میتواند شرایط را به نفع شما تغییر دهد اما شکستها باعث کاهش روحیه میشود و اگر کاروان شما امید خود را از دست بدهد، بازی به پایان میرسد. در این میان ترکیب عناصر استراتژی و روگلایت در بازی، ارزش تکرار زیادی را فراهم میکند و به لطف گیمپلی پویا و رویدادهای داستانی غیرقابل پیشبینی، هر بار بازی حس جدیدی به همراه دارد.
شووین پاتل (Shovaen Patel)، مدیر عامل و یکی از بنیانگذاران استودیوی سازنده، در یک بیانیهی مطبوعاتی اعلام کرد:
دیدگاه ما برای بازی وارتورن این است که به شکلی هنری، عمق تاکتیکی و عناصر احساسی را در هم بیامیزیم. ما میخواهیم بازیکنان احساس کنند که هر انتخابی، چه در میدان نبرد و چه در داستان، اهمیت دارد.
پل هلکوئیست (Paul Hellquist)، کارگردان خلاقیت و یکی دیگر از بنیانگذاران استودیوی Stray kite، افزود:
وارتورن از بازیکنان میخواهد که در آشوب یک دنیای تکه شده حرکت کنند و در عین حال معنا و لذت فداکاری را بیابند. ما تمام تلاش خود را برای ساختن اثری انجام دادهایم که نه تنها سرگرمکننده است بلکه بازیکنان را وادار میکند به عمق مسائلی مانند فداکاری، بقا و پیوندهایی که ما را به هم متصل میکنند، فکر کنند.
این بازی در بهار 1404 روی رایانههای شخصی عرضه خواهد شد. میتوانید در ادامه تریلر و تصاویر منتشر شده را مشاهده کنید.
منبع: Gematsu