فاینال فانتزی ۷ در استیم رکورد زد؛ بیشترین بازیکن بین بازیهای تکنفرهی سری

بازی فاینال فانتزی 7 ریبرث (Final Fantasy 7 Rebirth) از مرز ۴۰ هزار بازیکن همزمان در استیم عبور کرده و بالاترین رکورد را در این سری برای یک بازی تکنفره روی این پلتفرم ثبت کرده است.
بازی دوم از سهگانه بازسازی فاینال فانتزی 7 در تاریخ ۲۳ ژانویه روی استیم منتشر شد و طبق دادههای SteamDB در آخر هفتهی عرضهی خود روی این پلتفرم توانست به رکورد ۴۰۵۶۴ بازیکن همزمان برسد. برای مقایسه، بازی اول این سهگانه رکورد ۱۳۸۰۳ بازیکن همزمان را ثبت کرده بود، در حالی که فاینال فانتزی 16 که سال میلادی گذشته منتشر شد، به ۲۷۵۰۸ بازیکن همزمان دست یافته بود. بالاترین رکورد کلی این سری همچنان متعلق به بازی آنلاین فاینال فانتزی 14 است که پس از عرضهی بستهی الحاقی Endwalker به ۹۵۱۵۰ بازیکن همزمان رسید.
این رکورد برای ریبرث خبر مثبتی است، به ویژه با توجه به اینکه شرکت اسکوئر انیکس (Square Enix) قبلاً اعتراف کرده بود که فروش نسخهی پلیاستیشن ۵ بازی پایینتر از حد انتظار بوده است که باعث شد این شرکت به یک استراتژی چندپلتفرمی روی بیاورد. قبلاً نسخههای کامپیوتر بازیهای فاینال فانتزی 7 ریمیک و فاینال فانتزی 16 بهخاطر عملکردشان کمی مورد انتقاد قرار گرفته بودند، اما ریبرث در مقایسه با آنها تحسین شده است. همچنین، این بازی برای کنسول استیم دک تأیید شده است.
طبیعتاً، انتشار نسخهی کامپیوتر به هواداران اجازه میدهد که مادهای خاص خود را نصب کنند. البته نائوکی هاماگوچی (Naoki Hamaguchi)، کارگردان بازی، در مصاحبهای از بازیکنان خواسته بود که مادهای توهینآمیز یا نامناسب را نصب نکنند. در مصاحبهای جدید، او اعتراف کرد که خودش به عنوان یک بازیکن از مادها استفاده میکند و تأیید کرد که چگونه مادها میتوانند به بازیها جان تازهای ببخشند. او در اشاره به مصاحبه قبلیاش گفت:
نمیخواستم به مردم بگویم که از مادها استفاده نکنند. بیشتر منظورم این بود که باید مراقب باشیم. هم سازندگان و هم کاربران باید اطمینان حاصل کنند که مادها تجربهی اصلی بازی را خدشهدار نمیکنند. من به جامعهی مادینگ احترام میگذارم. مادها نقش قابل توجهی در رشد بازار بازی در رایانههای شخصی ایفا کردهاند. سریهایی مانند فالاوت یا الدر اسکرولز حتی سالها پس از انتشار، مادهای جدیدی دریافت میکنند که جان تازهای به این بازیها میبخشند و باعث میشوند بازیکنان بخواهند دوباره به سراغ آنها بروند.
در مورد بازی نهایی در این سهگانه، تهیهکنندهی سری یوشینوری کیتاسه (Yoshinori Kitase) تأیید کرده که داستان که توسط کارگردان خلاقیت یعنی تتسویا نومورا (Tetsuya Nomura) نوشته میشود، به پایان رسیده و او بسیار از آن راضی است. در نهایت گفتنی است که نسخهی کامپیوتر ریبرث گزینهای برای سرعت بخشیدن به صحنههای سینمایی دارد که توسعهدهندگان دوست دارند این ویژگی را در صورت امکان به نسخه پلیاستیشن ۵ نیز البته در چارچوب محدودیتهای این کنسول اضافه کنند.
منبع: Eurogamer